Ruitervakantie voor mensen met een (licht) verstandelijke ha

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Gimmick11

Ruitervakantie voor mensen met een (licht) verstandelijke ha

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-15 19:08

Zijn deze er?? Ik ben op zoek naar een ruitervakantie (week/midweek) voor een client van mij. Liefst kleinschalig, en laagdrempelig.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-15 19:15

Die zijn er wel, moet je bij een speciale reisorganisatie voor mensen met een beperking kijken, bijvoorbeeld SET reizen of Buitenhof. Buitenhof heeft bijvoorbeeld een ruitervakantie voor jongeren tussen de 18 en 22 jaar. Maar er zijn meer van dit soort organisaties die ook een paardenvakantie aanbieden.

Edit: en de fpg (federatie paardrijden gehandicapten) heeft een aantal ruiterkampen op de site staan.

Hilli

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-15 19:16

2IJsjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-15 19:16

Vorig jaar een vakantie geboekt voor een cliënt van mij bij De Spring, Friesland. Het was voor hem de eerste keer dat hij "alleen" op vakantie ging. Ze hebben hem heel goed opgevangen en dit jaar gaat hij weer. Bel en informeer, misschien is het iets voor jouw cliënt.

Jet

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-15 09:05

Ik heb er geen idee van hoe kleinschalig je het wil, maar deze manege is al jaren bezig met ruitervakanties voor mensen met een beperking: http://www.prinsesmargrietmanege.nl/home/ . Ze zijn goed in de omgang met de ruiters en er wordt veel gedaan ook om het paard heen.