Paarden en pony's in t M

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

rien10

Paarden en pony's in t M

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-15 19:16

Ik heb n vraag: vandaag reed mijn dochter (geen 18jaar) met haar E pony n M1 wedstrijd. Leuke dag gehad. Helemaal prima. Ze was de enige pony in t M. De rest was paard. De eind uitslag werd in een categorie gerekend (M2 er ook bij ). Mijn vraag is of dit wel mag. Pony's en paarden bij elkaar rekenen.

Niet dat het wat uitmaakt, maar ik vraag het me gewoon af.

manonutjuh

Re: Paarden en pony's in t M

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-15 19:21

Nee dit mag niet ;)

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-15 19:21

Dat dacht ik al. :j

Flevolander

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-15 11:17

M1 en M2 in handicap samen mag wel.. echter Pony's en paarden in handicap is volgens mij niet volgens de regels..

DiscoDipp

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-15 18:01

Als ze met een pony bij de paarden start mag dit wel degelijk? Weet niet of ze bij de paarden of ponys start maar bij mij gebeurt het altijd zo.. Behalve als ze echt alleen bij de ponys start dus totaal geen paarden op die dag dan hebben ze iets fout. Maar ik denk dat jullie tussen de paarden starten? En ja dan mag dit gewoon want als ze geen 18 is, is dit een eigen keus.

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-04-15 18:43

Nee ze start niet tussen de paarden en ze is geen 18

DiscoDipp

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-15 19:05

Dan vind ik het wel een erg raar verhaal want "normaal gesproken" zijn de ponys en paarden over 2 dagen verdeeld en dit is volgens de KNHS niet toegestaan.

Weet je zeker dat ze niet tussen de paarden start of was het misschien een oefen wedstrijd. Want dat mag dit wel.

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-04-15 20:01

Uiteraard weet ik zeker in welke categorie mijn dochter start. En over 2 dagen hoeft ook niet. Wij doen thuis ook paarden en pony's op een dag. Maar wel aparte categorie.

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-04-15 20:59

T maakt voor de punten niet uit natuurlijk. Nasr ik ben nogal nieuwsgierig van aard, vandaar dat ik dit wil weten. Ook aan de knhs gevraagd vandaag (per mail). Dus als ik antwoord heb, houd ik jullie op de hoogte.

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-15 11:43

Vandaag antwoord van de KNHS gekregen:
Beste Rieneke,

De pony’s mogen niet bij de paarden in een klassement worden opgenomen. Wel wanneer de pony combinatie een paarden startpas heeft.

Met vriendelijke groet,

Chantal Vos
Medewerker Servicedesk
Ledenservice

DiscoDipp

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-15 17:21

Dus u dochter heeft een paarden startpas? Of begrijp ik het nu verkeerd?

achtbaan_fan

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-15 18:23

dit mag idd. M1 en M2 mag samen gevoegd worden en je mag met je pony (moet je wel een paardenstartpas hebben) tussen de paarden starten

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-15 22:01

Ja, dat heb je verkeerd Kozbi.
Nee, het mag niet achtbaan fan. Het gaat niet om het starten, niet om 2 pony of paarden categorieën samenvoegen (ja, dat mag, dat weet ik), het gaat om twee zaken samenvoegen namelijk paarden en pony's. En dat mag niet.
Staat duidelijk in het antwoord van de knhs. Pony's mogen NIET bij de paarden gerekend worden in de prijsuitreiking. In mijn openingspost staat ook dat mijn dochter 15 is. Pony amazone dus.

Leprycorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-15 08:37

Je zou zeggen dat TS het toch duidelijk neer heeft gezet, maar sommige antwoorden te lezen blijkt het toch moeilijk te zijn.
TS heeft een dochter met een pony die in het M1 rijd met een PONY. Niet een paard. Als je je inschrijft moet je toch opschrijven wat voor categorie de pony onder valt. Dus lijkt me sterk dat zij haar dochter verkeerd heeft ingeschreven... Zal denk ik gewoon een fout zijn geweest van het secretariaat dat zij het onder 1 groep hebben gegooid.

Zou kunnen dat ze dachten er zo makkelijk vanaf te waren dat ze niet dubbele prijzen hoefde uit te keren, misschien? Zo maar een gedachte.
Laatst bijgewerkt door Leprycorn op 16-04-15 08:39, in het totaal 1 keer bewerkt

Adamootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-15 08:38

Ik heb dit eerder meegemaakt in de L toen ik met mijn paard startte. De L paarden en pony's werden samengevoegd bij de prijsuitreiking. Dat is natuurlijk raar, want bij de pony's wordt er een andere proef gereden dan bij de paarden.

josie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-15 10:32

TS schrijft niet dat haar dochter met haar pony bij de pony's start.
Ze schrijft dat haar dochter (geen 18) met haar pony M1 heeft geredfen en als enige pony daar weas en de rest paarden.

Bovenstaande houd niet automatisch in dat haar dochter ponywedstrijden rijd, immers een 15 jarige kan prima met haar pony tussen de paarden starten. :)

Kennelijk zit het zo: haar dochter, 15 met haar pony reed een ponywedstrijd waar ook paarden deelnamen, de vereniging heeft bij de prijsuitreiking beide samengevoegd (dus pony's en paarden) en dat mag officieel niet.

Je hebt wel gecombineerde wedstrijden, waar zo wel pony's deelnemen als paarden, echter worden deze gescheiden met de prijsuitreikingen.

Daarnaast kan je wel met een pony deelnemen tussen de paarden, met een paardenstartpas, alleen geef je dan dat het een paard is bij de inschrijving, ook al is het bv. een D of E pony)

Er hoeft geen andere proef gereden te worden (het kan wel maar is lang niet altijd zo), dit heeft weer te maken met de grootte van de pony, een D of E pony rijdt in principe dezelfde proeven als een paard in bv. de L.
Echter een B pony zal dan een andere proef krijgen.
http://www.dressuurproeven.nl/dressuurproeven.php

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-15 11:12

Jazeker rijd ze bij de pony's. Ik kijk altijd speciaal op de startlijst. Daar staat achter haar naam: E (=Epony). Achter de anderen stond P (=paard).

En t maakt niet uit voor de punten (mag ik hopen) maar kloppen doet t niet.

_Natasja_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-15 20:22

Het klopt niet inderdaad.

En aangezien een aantal mensen die op je reageren grote onzin neerzetten wordt het niet duidelijker. :n

De punten zullen wel gewoon geregistreerd worden. Ze hebben gewoon willen besparen op de prijzen.

ambre

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-15 20:56

Misschien heeft het secretariaat gewoon een fout gemaakt.
Net een startend wedstrijdsecretariaat of iemand die het niet begrepen heeft.
Kan gebeuren,misschien even de vereniging op de hoogte brengen?
Dan weet je ook of het opzet is wanneer je het volgende keer weer op de lijst ziet staan.

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-15 21:09

Ach, zoals ik ook in m'n openings post zei: t deert me niet. Vroeg me alleen af of t mocht. En nu weet ik dat.

Amaryllis

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-15 14:31

Moderatoropmerking:
Ik heb een aantal posts verwijderd in dit topic. Graag respectvol en on-topic blijven reageren.

debbiew

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-15 10:24

Oh ik wist dit helemaal niet, ik heb inderdaad ook wel eens als ponyruiter meegedaan in de prijsuitreiking tussen de paarden :\ Heb je eigenlijk nog er over gemaild met de desbetreffende vereniging TS? Om herhaling te voorkomen :)

abcdefghkus

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-15 09:31

Ik weet niet of dit officieel toegestaan is maar in het Z gebeurt dit ook wel eens