Ik vroeg me af of je met een springsingel een dressuurwedstrijd mag rijden? Heb het dressuurreglement volledig doorgelezen en ik ben het niet tegengekomen, maar misschien dat er minder punten worden toegekend?
(en ja, ik kan zelf ook bedenken dat ik met een normale singel kan rijden, maar het is puur een vraag)
Alvast bedankt!
_Ekenna
Geplaatst: 04-04-15 11:56
Ja dit mag uiteraard als het goed past.
Kan me alleen niet voorstellen dat dat past? Een dressuurzadel heeft lange singelstoten, en een springzadel korte. Dus een springsingel zal toch veel te lang zijn?
Cioccolato
Geplaatst: 04-04-15 11:57
Leuk om jou hier tegen te komen Judith! Ik heb dezelfde vraag eigenlijk. Vooral voor het outdoorseizoen straks
Sommige mensen dressuren en springen met een veelzijdigheidszadel, sommige dressuren ook met een springzadel. Dat zal hier ook wel bedoeld worden.
Ja hoor. Als er geen eisen genoemd staan en er staat ook nergens dat het niet mag is het geen probleem.
Bunn
Geplaatst: 04-04-15 12:00
Ik denk dat je geen lange springsingel bedoelt maar een korte springsingel met een buikflap (eventingsingel), of niet? Want een lange singel zal vast niet goed aan een dressuurzadel passen.
Volgens mij mag dat allemaal hoor.
_Sofie
Geplaatst: 04-04-15 12:01
Dat mag gewoon! Ik ben gisteren met springsingel dressuur gestart, geen opmerkingen of minpunten gehad
ja dit mag! een singel is een singel en als die verder goed zit mag een jury daar geen minpunten voor rekenen
nontie
Geplaatst: 14-04-15 13:41
Ik heb indoor afgelopen jaar 4 wedstrijden gereden dressuur ( ja maar 1 winstpunt gehaald ) met springsingel (en springzadel, heb geen ander zadel helaas). Heb er geen opmerkingen over gekregen of minpunten.
Zaterdag heb ik weer wedstrijd, mocht ik een opmerking krijgen laat ik het wel weten!