Strandrit Zeeland/ Zuid-Holland

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Lynn_FDA

Strandrit Zeeland/ Zuid-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-15 20:20

hoi hoi :wave:

een vriendin van mij is binnenkort jarig en als cadeau willen we( ik en een vriendin) haar een strandrit met z'n 3-en cadeau geven. We hebben het liefst een stal in het 'zuiden' dus denk aan zeeland en onderkant van Zuid-Holland vanwege reistijd.
We rijden alle 3 al 5/6 jaar maar zijn nog wel onder de 18. Omdat een strandrit best prijzig is willen we wel waar voor ons geld, ook vinden we het belangrijk dat hij echt super gaaf wordt omdat dat meisje van haar ouders niet meer mag paardrijden( prive redenen) dus we willen niet aan het eind teleurgesteld zijn.
we willen het liefst op paarden ( geen friezen ofzo) , een stal die dicht bij het strand ligt en we willen wel graag veel ( en hard) galoperen, ook zou in het water leuk zijn.

wie heeft een idee welke stal leuk zal zijn?

Lynn_FDA

Re: Strandrit Zeeland/ Zuid-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-15 20:37

we hadden zelf stal grol, tinte of duno in gedacht3en

_Tristan

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-15 12:12

yvje86

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-15 12:14

Lynn_FDA

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-04-15 12:20

ponyhof leek ons niet zo'n goed idee, hier ben ik eerder geweest en hier stonden heel veel paaltjes op het strand dus dat was
10 s galop
30 s stap
10 s galop
30s stap
bijwijze van spreken

yvje86

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-15 12:49

Als je dat vervelend vind kun je beter bij manege Duno in Oostkapelle kijken. Hier heb je dat probleem minder. De palen bij het strand van Oostkapelle liggen veel verder uit elkaar.

Lynn_FDA

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-04-15 15:27

okee heeft iemand ook ervaring met manege poelenburgh? dit leek ons ook een leuke stal :)

asdfjkl

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-15 15:52

Poelenburgh is géén aanrader! Ben er zelf vorig jaar geweest. Het eten is vies, mensen zijn streng het is echt niet leuk! De paarden zijn leuk. Maar op het strand kunnen ze er niks van ze gaan er de hele tijd vandoor. Er werd ons ook verteld dat ze het niet goed kenden en dat wij het ze maar moesten leren en dan uiteindelijk zouden ze het wel leren. Op een gegeven moment zei onze leidster dat we ze maar gewoon moesten laten gaan want ze wilde nu echt even galloperen dus niet de hele tijd terugnemen. Ik had een onwijs leuke groep datwel maar anders was ik echt naar huis gegaan. NIET leuk.

_Tristan

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-15 16:02

Ik denk dat Stichting Hippisch Zeeland echt iets is wat jullie zoeken. Het is veilig, geen constant gecross ( jullie gaan wel een keertje hard galopperen als jullie dat zelf willen ) en een mooie rit door de duinen/ bossen erbij. De meeste paarden zijn KWPN'ers

kanjerroos

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-15 16:21

manege Tinte is erg leuk!
wel een stukje rijden tot je in het bos bent maar de rit duurt best lang (uur of 3 geloof ik) en op het strand kun je een heel stuk doorheen het water galopperen. dit doen ze bij Duno sowieso niet

Lynn_FDA

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-15 18:23

asdfjkl schreef:
Poelenburgh is géén aanrader! Ben er zelf vorig jaar geweest. Het eten is vies, mensen zijn streng het is echt niet leuk! De paarden zijn leuk. Maar op het strand kunnen ze er niks van ze gaan er de hele tijd vandoor. Er werd ons ook verteld dat ze het niet goed kenden en dat wij het ze maar moesten leren en dan uiteindelijk zouden ze het wel leren. Op een gegeven moment zei onze leidster dat we ze maar gewoon moesten laten gaan want ze wilde nu echt even galloperen dus niet de hele tijd terugnemen. Ik had een onwijs leuke groep datwel maar anders was ik echt naar huis gegaan. NIET leuk.

Okee, ik had al gebeld maar het was 50 euro pp en dit was een beetje te veel van het goede :)

Lynn_FDA

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-15 18:26

_Tristan schreef:
Ik denk dat Stichting Hippisch Zeeland echt iets is wat jullie zoeken. Het is veilig, geen constant gecross ( jullie gaan wel een keertje hard galopperen als jullie dat zelf willen ) en een mooie rit door de duinen/ bossen erbij. De meeste paarden zijn KWPN'ers

Ik ga hem even opzoeken. Kijk we vinden een beetje crossen wel leuk maar het is ook gewoon chil om door het water te draven of over het strand.
Kwpn ers zijn ook wel voordeel, want zal balen zijn als eentje op een niet fijn paard zou zitten( niet dat alle kwpn ers fijn zijn)

Lynn_FDA

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-15 18:27

kanjerroos schreef:
manege Tinte is erg leuk!
wel een stukje rijden tot je in het bos bent maar de rit duurt best lang (uur of 3 geloof ik) en op het strand kun je een heel stuk doorheen het water galopperen. dit doen ze bij Duno sowieso niet

Hier hadden we al even naar gekeken maar we willen het liefst een alleen strand( ev duin) rit
Bos kunnen we ook thuis doen :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-15 18:29

Tinte is een aanrader, duurt wel uurtje voor je op het strand bent, maar duin/bos is ook leuk, en ze galoperen best veel :) Op strand ook zeker wel een rengalopje ;)

Lynn_FDA

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-15 18:34

Heeft iemand een link naar de site vanaf stichting hippisch zeeland kan niks vinden?
we zijn nu ook aan het kijken naar Woodstock dit is wel een erg kleinschalige stal maar dat is misschien wel positief :)

_Tristan

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-15 19:00

Lynn_FDA

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-15 10:53

Okee dankuwel +:)+

Lynn_FDA

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-15 10:54

Iemand nog tips of ervaringen?

xloveedx

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-15 18:14

manege Tinte is erg leuk. je rijdt inderdaad ook een stuk door polder, bos en duin voordat je op het strand bent maar het is wel erg leuk en de paarden zijn heel lief (ik rijd hier 4x per week) op het strand zij de paarden ook makkelijk te rijden maar we hebben ook moeilijkere paarden. er zijn ook friezen maar ik weet zeker dat als je aangeeft dat je Friezen niet fijn vind er hier ook andere geschikte paarden staan! Ook zijn er kleinere paardjes en hele grote (de kleinste bij de paarden is volgens mijn 1,50m schofthoogte en de grootste bijna 2 m) :j

Samsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-15 18:15

Manege Grol in Renesse.

Debbels

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-15 18:44

Stoeterij nr. 1 heb ik helaas niet zulke goede ervaringen mee. Wilde daar een keer een strandrit gaan maken, maar de stal was heel donker en er lagen overal lege bierflesjes.
Ik zie nu dat de stal van naam en locatie (?) is veranderd, dus hopelijk is dat een verbetering geweest!

Ik heb zelf een paar keer bij Grol een strandrit gereden. Niet geschikt voor beginners, maar als jullie alle drie goed de controle weten te houden over het paard is het wel een aanrader! Wel zijn de groepen meestal heel groot, wat ik een nadeel vind.

Daarnaast heb ik één keer een strandrit gereden bij camping 'de Duinhoeve' in Renesse (niet te verwarren met die in Burgh-Haamstede). Dat was met een kleine groep, leuke paarden en gewoon een relaxte rit.

marleenbak

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-15 19:38

www.paardenstallingtexel.nl voor een strandrit in zeer kleine (max. 3 personen) groepjes, wedstrijd getrainde friezen (privépaarden dus geen manegepaarden) op Texel!