Onregelmatig geschoren

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Britt1

Onregelmatig geschoren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-15 13:31

Heb mijn paard in de winter geschoren en nu het een en ander weer wat aangroeit zie ik de foutjes. :+
Ik heb nu een soort cypers paard :D , maar van veraf is het niet goed te zien. Wat kan ik het beste doen? Zal dit als het mooier weer wordt vanzelf weer 'glad' worden, iemand ervaring of tips?

Zal even kijken of ik een voorbeeldfoto heb trouwens, want dit klinkt waarschijnlijk een beetje wazig. :)

Vjestagirl

Re: Onregelmatig geschoren

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-15 13:33

Dit wordt vanzelf weer glad zodra je paar z'n zomervacht krijgt.

Britt1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-15 13:34

Oh, echt ja? Dat zou fijn zijn! Ziet er toch niet zo fraai uit namelijk. :)

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-15 13:36

gewoon uit laten groeien..
als je weer zou scheren, maak je hoogstwaarschijnlijk toch dezelfde soort foutjes en begint het weer opnieuw..

als het goed is zal het grotendeels toch wel uit ruien nog?

al weet ik niet zeker of een geschoren paard nog wel ruit?
als ik de mijne zie dan betwijfel ik dat ernstig :')
ik had verwacht dat het minder/minder merkbaar zou zijn..

maar ik hoef nog steeds maar tegen mijn paard aan te niezen en het vuil ligt er naast..
Ik verdenk hem van opzet trouwens hoor.. hij houdt niet van stilstaan op de poetsplaats, dus geen vuil vasthouden is gewoon onderdeel van zijn tactiek.. lekker uitgebreid poetsen is pure onzin hier.. Heb het een keer gerekt van 10 naar 20 minuutjes, maar voelde mij er zo onnozel bij.. stond gewoon een schoon paard op te wrijven :') (loopt van 8.00>17.00 buiten)

Er komt hier ook geen haar af eigenlijk..

Dus of het uit ruit nog bij jou, geen idee eigenlijk, want twijfel nu ernstig of die van mij uberhaupt ruit.

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-15 16:34

Uiteraard ruit een geschoren paard ook nog.
Je hebt de winterharen alleen maar kort gemaakt, niet eruit getrokken.
De complete wintervacht wordt vervangen door een nieuwe zomervacht en juist in de ruiperiode krijg je die kleurverschillen en worden foutjes wat extra benadrukt, is mijn ervaring bij mijn haflinger.

Komt vanzelf goed, lekker veel borstelen dat hij snel zijn wintervacht kwijt is.