Genoeg ervaring???

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

MirteNikita

Genoeg ervaring???

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-04-15 18:45

Beste Bokkers,

Ik wil binnenkort heel erg graag een buitenrit maken bij een manege die buitenritten organiseert in Drunnen (Loonse en Drunnense duinen). Mijn vader vind het een goed idee maar moeder twijfelt over mijn rij ervaring. Ik heb tot mijn 11de 2 en een 1/2 jaar gereden op een dressuur manege, Ik heb daarna een jaar later op mijn 12de een buitenrit gemaakt samen met vriendinnen op het strand en dat ging na een jaar paardrijden heel erg goed en daarna heb ik nog heel kort een verzorgpony gehad ( Tot Oktober 2014) en dat waren Shetjes en daar reed ik tot in draf me zonder zadel. Nu ben ik 13 en ik wil heel erg graag dus een buitenrit maken. Zou ik daar genoeg rijervaring voor hebben? Of heeft u tips voor mij om te voren te doen?

Alvast heel heel erg bedankt voor het lezen en reageren.

MVG,
Mirte

capopjekop

Re: Genoeg ervaring???

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-15 18:47

Hoe is je zit? Kun je netjes in alle drie de gangen rijden en blijven zitten bij een bok? Als je zit goed is dan zou het wel moeten kunnen, maar ik zou wel om een brave pony vragen, want heel veel ervaring heb je zo te lezen nog niet. Gewoon eerlijk zijn naar de manege toe over je ervaring, dan geven zij je wel een goed advies.

Mungbean

Re: Genoeg ervaring???

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-15 18:50

Hmm, ligt aan het soort buitenrit.
Ik zou niet gelijk met een rit meegaan die een sprintje trekken op de vlaktes.

Paris_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-15 18:53

Zo uit m'n hoofd biedt Stal Berkelmans buitenritten aan voor elk niveau, ook door de Loonse en Drunense duinen.
Daar kun je ook aangeven of je wel/niet kunt galopperen, de rit wordt aangepast op je niveau. :)

MirteNikita

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-04-15 18:54

capopjekop schreef:
Hoe is je zit? Kun je netjes in alle drie de gangen rijden en blijven zitten bij een bok? Als je zit goed is dan zou het wel moeten kunnen, maar ik zou wel om een brave pony vragen, want heel veel ervaring heb je zo te lezen nog niet. Gewoon eerlijk zijn naar de manege toe over je ervaring, dan geven zij je wel een goed advies.

Mijn zit is in het zadel denk ik zelf wel goed, ik kan Stappen, draven en galopperen en een bok moet geen probleem zijn denk ik. Ik had ook advies gekregen om met een manege les mee te gaan buitenzijden en daarna een echte buitenrit gaan maken, maar ik zal zo niet weten waar ik dat moeten

nienke555

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-15 18:57

Mijn eerste buitenrit maakte ik toen ik 2 maanden reed (ik was toen 10) en dat ging hartstikke goed eigenlijk :') Ik denk dat je wel genoeg ervaring hebt hoor TS!

Mendy1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-15 19:03

manege van Loon organiseert deze ritten ook (deze zit op stapafstand van de LDD)
ik denk dat je beter gewoon even op de manege kunt informeren
ze hebben hele brave paardjes en rustige ritjes :)

MirteNikita

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-04-15 19:09

Mendy1984 schreef:
manege van Loon organiseert deze ritten ook (deze zit op stapafstand van de LDD)

Daar is het heel erg duur vind ik, €32 voor 2 uur + € 15 vergunning voor zo een ruiter pad te mogen betreden.

MirteNikita

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-04-15 19:10

nienke555 schreef:
Mijn eerste buitenrit maakte ik toen ik 2 maanden reed (ik was toen 10) en dat ging hartstikke goed eigenlijk :') Ik denk dat je wel genoeg ervaring hebt hoor TS!

FF vraagje, wat betekend TS :)

nienke555

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-15 19:10

MirteNikita schreef:
Mendy1984 schreef:

Daar is het heel erg duur vind ik, €32 voor 2 uur + € 15 vergunning voor zo een ruiter pad te mogen betreden.

Dat is inderdaad behoorlijk duur... 47 euro voor 2 uur...

TS betekent topic starter! : D

Mendy1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-15 19:12

nee joh..
die vergunning is voor de ruiters met eigen paarden om het hele jaar gebruik te mogen maken van de LDD
je betaald dus gewoon de 32 euro voor een rit van 2 uur ;)

Het deelnemen aan een buitenrit met een eigen paard is mogelijk. We berekenen 50% van de hierboven genoemde prijzen. Voor de eigen paarden is vanuit Natuurmonumenten een vergunning verplicht. Deze kost € 2,50 per paard per dag en is bij ons verkrijgbaar. Een jaarvergunning kost € 15,--.
Laatst bijgewerkt door Mendy1984 op 01-04-15 19:14, in het totaal 1 keer bewerkt

nienke555

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-15 19:13

Mendy1984 schreef:
nee joh..
die vergunning is voor de ruiters met eigen paarden om het hele jaar gebruik te mogen maken van de LDD

Ooh... Dan valt het mee :P

MirteNikita

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-04-15 19:29

Mendy1984 schreef:
nee joh..

Het deelnemen aan een buitenrit met een eigen paard is mogelijk. We berekenen 50% van de hierboven genoemde prijzen. Voor de eigen paarden is vanuit Natuurmonumenten een vergunning verplicht. Deze kost € 2,50 per paard per dag en is bij ons verkrijgbaar. Een jaarvergunning kost € 15,--.

Bedankt