[PG]torero 17 jarige (grijs) schimmel

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Imara_Yelte

[PG]torero 17 jarige (grijs) schimmel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-04-15 18:43

gezocht :

Mijn oude paardje Torero

Naam: torero
Ras : Hispano - Luso
Kleur : (grijs) schimmel
Geslacht : ruin
stokmaat : 1,58 -1,60
leeftijd : van 1998

Helaas heb ik destijds mijn pony torero moeten verkopen.
Tot 04-04-2011 wist ik waar torero verbleef .
Hij schijnt op deze datum te zijn verkocht naar Schiermonnikoog.
Ik heb hem nooit meer terug gevonden en dacht dat hij met zijn moeilijke karakter wel niet meer zou leven.

Maar 3 weken geleden werd ik gebeld door het KNHS dat iemand (zijn nieuwe eigenaar) een diplicaat van Torero wilde aanvragen en aangezien ik de laatst geregistreerde eigenaar was dachten ze dat ik deze nog had.
Ik werd ineens heel blij Torero leeft nog !! Helaas konden zij mij niet meer vertellen dan dat hij in middels 17 jaar was.

Ik ga dus weer hoopvol een poging doen op hem terug te vinden.
Heeft iemand dus informatie over torero en of weet waar hij staat dan zou ik graag een berichtje ontvangen. Ik weet het zijn hele leven story en zou dit met alle liefde en plezier willen delen met zijn nieuwe eigenaar.

hoop dat ik hem op deze manier terug kan vinden !!
(laatste foto is de meest recente die ik heb daar was hij dus al meer wit als grijs.)

Afbeelding

Afbeelding

kusvoorjou

Re: [pg] torero 17 jarige (grijs) schimmel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-15 19:01

Volgens mij heeft dit paardje bij manege de buitenwijk gestaan in stuifzand (drenthe)

De vorige eigenaar van die manege had 2 dochters, 1 daar van heet cindy en die had zo'n paardje!
Ook een schimmel, torero.

Imara_Yelte

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-04-15 19:12

klopt deze heeft hem verkocht waarschijnlijk naar Schiermonnikoog. ik heb hem daar nog bezocht. indd bij Cindy. maar nu heeft degene die hem van haar kocht hem ook weer vekocht.

kusvoorjou

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-15 19:17

Och jee.. Misschien weet cindy meer? Dat de persoon waar cindy hem aan heeft verkocht, die misschien iets aan haar heeft laten horen?

T was echt een leuk paard. Ik vond hem wel fijn onder het zadel.
Hij had toen die tijd namelijk nog een paar lesjes mee gelopen in de gevorderde groep. Zijn gallop was heerlijk.. kan ik me na 7 (?) Jaar nog herinneren..!!

Imara_Yelte

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-04-15 19:30

helaas heb ik geen gegevens meer van Cindy en volgens mij woont zij daar ook niet meer.
ik heb een tijd met zijn verzorgster contact gehad gea. ook zij heeft geen contact meer met Cindy en heeft ook haar niet verteld waar hij heen is gegaan.

hij zat indd super fijn !! maar dat ik hem kocht redde ik hem van de slacht omdat hij niet te rijden was.
hij sloeg 25 x per uur op hol om niks en zo hard dat hij zelfs in de bochten onderuit ging. na heel wat uurtjes vertrouwen winnen ging het wel beter. maar ik denk dat dit bij een aantal ook de rede is van verkoop.

Weggebokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-15 19:50

Ik stuur je even een PB berichtje, ik weet namelijk wel meer over dat paard :) ik ken Cindy :)

Ceasar2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-15 15:17

Kan het zijn dat hij via de Osseweide op Schiermonnikoog terecht gekomen is?
Hij komt me enorm bekend voor, maar kan 'm zo 123 niet plaatsen. Als dit paard is welke ik denk, dan hebben de eigenaars hem een tijdje op proef gehad, maar is de eigenaresse er enorm hard afgevallen en was het vertrouwen weg.
Toen is hij weer terug gegaan, ik meende naar de Osseweide.

Imara_Yelte

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-15 16:09

Het zou zomaar kunnen zijn hoor ! Torero was zeker niet een makkelijk paard. Hij ging van het minste geringste aan de kletter ook als er geen aanleiding hier toe was.
Hij had een hekel aan Dressuur En ging veel Liever op buitenrit waar hij fan ook een super leuk paard voor was en goed verkeersmak .

Ik kocht hem destijds van een manege.. Hij gooide toen iedere dag wel 3 ruiters op de grond tot hij bij mij kwam.

Imara_Yelte

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-04-15 18:51

@ ijssnuiver : ik heb even gegoogled op osseweide. Ik kea 2 opties tegen. Een pensionstal en zorgboerderij.
De pensionstal staat hij in ieder geval niet .. Ga nu die zorgboerderij mailen. Of bedoel jij nog iets ander met osseweide ?

Ceasar2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-15 09:43

Nee, ik bedoelde dat de Osseweide hem toen in de verkoop had en dat de mensen die ik ken hem op proef hebben gehad. Dit ging dus niet en daarna is hij weer teruggegaan naar hun en hebben zij hem weer in de verkoop gehad.

Imara_Yelte

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-15 12:07

Ik heb de osseweide ten minste gemaild .

Is dat lang geleden ? Want ik ben 4 weken geleden gebeld dat er. Door zijn nieuwe eigenaar een duplicaat van zijn paspoort werd aangevraagd .

Folskvi

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-15 17:25

Torero is bijna twee jaar terug verkocht vanaf schier, volgens mij ( weet ik niet voor 100%) is hij niet naar de osseweide terug gegaan maar naar Annet Wonder. Die handelen ook in paarden. Als hij toch wel naar de osseweide terug is gegaan kan je beter Paula de Jong in buitenpost proberen die zat destijds in Dokkum maar is verhuist. De handelsstal zit niet in Dokkum ( osseweide).
Succes!

Imara_Yelte

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-15 17:56

Bedankt voor je bericht ! Ik heb Paula de jong een mail gestuurd ! Annet wonder kan ik weinig over vinden op Google. Maar kan in ieder geval weer verder zoeken naar andere aanknopings punten !

Ceasar2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-15 23:00

Ik weet voor bijna 100% zeker dat hij via de Osseweide hier terecht gekomen is en dus ook is teruggegaan. Het klopt inderdaad dat de Ossweide(als in en pension/handelsstal) niet meer in Dokkum zit. Dat was vroeger natuurlijk wel zo, toen deed Paula dat nog in Dokkum.
Tegenwoordig is het pand in Dokkum, zorgboerderij geworden.

Ik denk dat je met Paula wel een stuk verder bent.

Imara_Yelte

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-15 09:08

Helaas Paula de jong kent hem niet . Ik heb met haat gemaild maar torero heeft niet bij haar gestaan.

Ceasar2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-15 09:18

Jammer!
Ook niet onder een andere naam? Volgens mij was hij namelijk niet op Schier onder de naam Torero.. Maar wat het dan wel was? Dat durf ik ook niet te zeggen.

Imara_Yelte

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-15 10:02

Nee helaas , heb foto's van torero mee gestuurd. En ze herkende hem niet .

Wel heb ik een annet wonder op fb gevonden met wat schimmeltjes op der foto's. Heb haar een privé bericht gestuurd maar nog geen antwoord ..

reentje13

Re: [PG]torero 17 jarige (grijs) schimmel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-15 21:50

Torero heeft inderdaad op Schiermonnikoog gestaan ongeveer 3 jaar en is 2 jaar geleden verkocht. Aan wie hij verkocht is weet ik niet.

Imara_Yelte

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-15 06:04

@ reentje13: weet jij van wie hij in die tijd is geweest ?! Misschien kan ik via hun in contact komen. Met de eigenaar die hem 2 jaar geleden heeft gekocht .

berthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-15 06:38

Ik denk dat ik het telefoonnummer van Annet Wonder heb gevonden, je hebt pb.

reentje13

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-15 12:01

De fam Wonder zou hem verkopen. Degene van wie hij geweest is, weet niet aan wie hij door verkocht is.

Imara_Yelte

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-15 12:14

Ik heb nu annet wonder der telefoon nr gekregen en weet wie de eigenaar was voor hun dus kom al een geel eind ! Ga straks even bellen .

Imara_Yelte

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-16 09:33

Ik ga dit topic toch nog eens omhoog gooien . Ik ben nooit verder gekomen.
Annet wonder gemaild en op fb een pb gestuurd maar nooit een reactie gehad .

Ik weet dus nog steeds niet waar torero is gebleven .