Mountain horse sovereign high Rider

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Amaranth7

Berichten: 753
Geregistreerd: 19-06-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-15 18:51

Zijn er al nieuwe ervaringen met deze laars?

Ik wil deze zo graag hebben, vind ze zo mooi :) maar zijn ze stevig genoeg voor elke dag rijden?

QueelensJarig

Berichten: 8027
Geregistreerd: 07-10-07
Woonplaats: 't Gooi

Re: Mountain horse sovereign high Rider

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-15 18:55

Ik heb ze toevallig vam de week bij Divoza in mijn handem gehad. Ik vind het eerlijk gezegd maar slappe vodjes voor die prijs en denk dat ze bij dagelijks gebruik snel zullen slijten.
Vind ze zelf echt prachtig maar om die reden koop ik ze niet.

Amaranth7

Berichten: 753
Geregistreerd: 19-06-12

Re: Mountain horse sovereign high Rider

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-15 18:56

Dankjewel voor de tip, dan ga ik toch voor petries :)

QueelensJarig

Berichten: 8027
Geregistreerd: 07-10-07
Woonplaats: 't Gooi

Re: Mountain horse sovereign high Rider

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-15 19:04

Denk dat, dat een wijze keus is. Petrie is een stuk steviger en de goedkopere modellen kosten net zo veel als deze MH.

annelinnie

Berichten: 838
Geregistreerd: 24-09-07
Woonplaats: Zwolle

Re: Mountain horse sovereign high Rider

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-15 21:40

Ja ik snap je! Vind ze alleen wel heel erg mooi en gebruik ze daarom alleen op concours.

_Zsazsa_
Berichten: 4482
Geregistreerd: 30-01-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-15 17:31

Ik heb de mijne ook binnen. Ik rijd 4x pw een half uur en ben altijd zuinig op mijn spullen dus hoop dat ze lang mee gaan. Zijn er mensen die ze al langere tijd gebruiken en hoe bevallen ze? Ik vind ze erg mooi en ze zitten zeer comfortabel voor dat geld. Ik heb de narrow, hadden voor mijn kuiten miss nog iets smaller gemogen maar vind ze echt mooi. En voor dit geld krijg je alleen maar die stugge harde petries met zn laag dressuurboogje. Dat is ook niks.

Maris
Berichten: 15921
Geregistreerd: 24-07-03
Woonplaats: Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-16 19:29

Even een vraagje ...
Zijn dit rijlaarzen die zitten als sloffen of zijn ze toch wel van stevig leer ?

IwanLuver
Berichten: 1880
Geregistreerd: 28-10-03
Woonplaats: steenwijk

Re: Mountain horse sovereign high Rider

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-16 20:05

Als dit topic toch omhoog gehaald wordt, hoe houden de laarzen zich na een tijdje gebruiken? En hoe intensief gebruiken jullie je laarzen?

Freekieee

Berichten: 1758
Geregistreerd: 19-09-13
Woonplaats: Borculo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-16 20:12

IwanLuver schreef:
Als dit topic toch omhoog gehaald wordt, hoe houden de laarzen zich na een tijdje gebruiken? En hoe intensief gebruiken jullie je laarzen?



Ik heb ze ook, en rij er elke dag 1,2 paarden mee. Binnen kant wordt wel donkerder en vooral als je ze invet worden ze echt donker bruin, maar dat vind ik wel
mooi. En nu zitten ze echt als een huis, lopen super lekker en heb ze nu een half jaar bijna een jaar. Vind het wel de moeite waard.

Maris
Berichten: 15921
Geregistreerd: 24-07-03
Woonplaats: Zeeland

Re: Mountain horse sovereign high Rider

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-16 20:43

Maar stevig leer of zacht, slapper leer ?

Deeks93
Berichten: 1106
Geregistreerd: 22-09-13
Woonplaats: Nijverdal

Re: Mountain horse sovereign high Rider

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-16 21:22

Zacht leer! Vind ik tenminste!

_Zsazsa_
Berichten: 4482
Geregistreerd: 30-01-06

Re: Mountain horse sovereign high Rider

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-16 21:27

Ik heb ze meteen weer weggedaan na een maand, wat een slappe hap. Zaten ook echt in rimpels om m'n benen na een paar weken. Voor mijn gevoel liepen ze flink uit.

Ik heb nu de Deniro Salentino's en dat voor maar 130,- meer. Helemaal Naar wens gemaakt!

benthevigox

Berichten: 65
Geregistreerd: 18-07-15
Woonplaats: Well limburg

Re: Mountain horse sovereign high Rider

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-16 21:35

Ik had ze besteld en vond ze erg mooi maar wel erg zacht leer . Lijkt me heel erg kwetsbaar leer . Wel mooi afgewerkt en goede ritsen erin . Toch naar terug gestuurd agz ze niet paste .. Nu de niro tricolore besteld ..Afbeelding

annelinnie

Berichten: 838
Geregistreerd: 24-09-07
Woonplaats: Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-16 14:10

Ze houden zich erg goed! Ik heb ze nu zeker een jaar, kan zijn ook al wel veel langer. Ze zitten nog altijd als gegoten, heb alleen een drukknoopje moeten laten vervangen door de schoenmaker.

Het leer (ik heb de bruine) is wel kwetsbaar voor een schram met je spoor of iets dergelijks maar het meeste poets ik gewoon weer weg met een beetje vet of ledergel.

Ik ben zo fan dat ik voor op wedstrijd de Opus High rider besteld heb. Ook net zo fijn :D

Maris
Berichten: 15921
Geregistreerd: 24-07-03
Woonplaats: Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-17 16:25

Wordt de kuit veel breder/wijder door gebruik ?

annelinnie

Berichten: 838
Geregistreerd: 24-09-07
Woonplaats: Zwolle

Re: Mountain horse sovereign high Rider

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-17 02:28

Niet veel breder vind ik, maar ik heb geen brede kuit. Het elastiek rekt mee maar lubbert niet uit, alleen aan de bovenste rand een heeeel klein beetje

Mliiesje
Berichten: 201
Geregistreerd: 21-06-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-18 18:14

Ik ben benieuwd of er ondertussen meer ervaringen zijn over deze rijlaars. Ik wil m misschien gaan kopen maar twijfel nog..

Ik heb een brede kuit dus zou dan de 40w moeten hebben.. valt deze maat echt zoals aangegeven in de maattabel of valt hij alsnig kleiner uit.

NoekAa_

Berichten: 1464
Geregistreerd: 24-05-06

Re: Mountain horse sovereign high Rider

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-18 18:57

Die van mij zijn meer dan 3 jaar oud nu. Inmiddels langer dan een jaar dagelijks in gebruik. Houden zich wel netjes. Ben er totaal niet zuinig op. Heb alleen een kapot drukknoopje. Naar mijn idee vallen ze goed op maat.

mellamoshan

Berichten: 4256
Geregistreerd: 22-12-05
Woonplaats: Purmerend

Re: Mountain horse sovereign high Rider

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-18 19:11

Kuitmaat valt groot. Ik pas met mijn kuiten in een regular waar ik normaal wide/xw nodig heb.
Ze zitten echt heerlijk. Aantrekken en wegrijden,hoeven niet ingereden te worden.
Vind ze met het zachte leer wel wat sneller slijten als gemiddelde andere laars,maar zou zo nog een paar kopen.

Mliiesje
Berichten: 201
Geregistreerd: 21-06-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-18 20:07

mellamoshan schreef:
Kuitmaat valt groot. Ik pas met mijn kuiten in een regular waar ik normaal wide/xw nodig heb.
Ze zitten echt heerlijk. Aantrekken en wegrijden,hoeven niet ingereden te worden.
Vind ze met het zachte leer wel wat sneller slijten als gemiddelde andere laars,maar zou zo nog een paar kopen.


Mag ik vragen welke kuitmaat jij hebt? Ik heb wel kuitmaat 42 en laarzen vinden met die omvang is moeilijk...

mellamoshan

Berichten: 4256
Geregistreerd: 22-12-05
Woonplaats: Purmerend

Re: Mountain horse sovereign high Rider

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-18 21:00

41. Zou gewoon even passen in de winkel. Regular hebben ze meestal wel op voorraad, pas je die niet. Dan weet je dat je wide nodig hebt. Ze hebben ook nog een plus. Das wel zelfde lengtemaat, maar grotere kuitmaat. Miss handig als je de lengte wel nodig hebt ook. :)