Marktonderzoek Trainingsvideo's

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

sonadore

Marktonderzoek Trainingsvideo's

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-15 13:29

Hallo allemaal,

Ik heb geen idee of dit hier goed staat. Maar ik loop al een tijdje rond met het idee om trainingsvideo's te maken van hoe ik mijn paarden train om mensen te inspireren en te leren hoe je op zo een eerlijk mogelijke manier met paarden om kunt gaan en te helpen om samen met het paard een geweldige band op te bouwen.
Ik heb kennis van Grondwerk(o.a pareli seven games), Rechtrichten, Clickertraining, T-touches.

Nu mijn vraag aan jullie als jij iets zou willen leren, wat zou dat dan zijn? Over welk onderwerp zou jij een video willen zien, en wat zou jou op weg helpen?

Alle suggesties zijn welkom. Ik hoor het heel erg graag van jullie. Dus heb je een ideetje zet het dan hieronder en ik ga ermee aan de gang wanneer ik er iets mee kan.

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Re: Marktonderzoek Trainingsvideo's

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-15 13:44

ED -> OPG

_Hinneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-15 13:47

Misschien kan je een aantal video's maken over hoe je goed begint met grondwerk, lange lijnen, correct longeren enzovoorts. Ik denk dat, als je het professioneel aanpakt, dat er daar wel animo voor is.

f10j

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-15 13:52

super leuk idee!
Ik volg de filmpjes van 'met plezier mennen' ook altijd. Super handig en leuk om te zien hoe anderen hun paarden trainen. Zelf wil ik ook wat meer grondwerk gaan doen dus zulke filmpjes zijn altijd handig om iemand op weg te helpen. :)

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-15 13:58

Het ligt er aan hoe jij 'kennis van' definiert.
Heb jij die kennis met 1 of 2 paarden opgedaan dan is dat niet noemenswaardig.
Heb jij bij wijze al 30 jaar paarden gecorrigeerd en kan jij de methodes uitbouwen naar verschillende karakters en rassen dan kan dat best interessant zijn.

FriesWytske

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-15 14:00

Hier geen interesse. Er staan al zoveel trainingsfilmpjes op het internet, dat nog meer in mijn ogen geen nut hebben.

sonadore

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-15 14:36

Ik heb nu 10 jaar ervaring met voornamelijk groene paarden en heb tussen de zo een 30-40 paarden onder mijn hoede gehad, van ruinen, hengsten, merrie's. Ook "probleempaarden, paarden met trauma's"
Ik denk dus dat ik wel mag zeggen dat ik over wat ervaring beschik en leer dagelijks nog bij en blijf mij verdiepen in methodes en mezelf ontwikkelen.

f10j kun jij zeggen in wat precies voor een onderdeel jij iets over grondwerk wilt weten? Wil jij specifiek iets met jouw paard doen of aanleren. Of loop je tegen bijvoorbeeld een probleem aan. Grondwerk is natuurlijk ontzettend breed. Zelf men ik ook bitloos en beleer mijn eigen paarden voornamelijk bitloos.

Ik denk dat er nog genoeg mensen zijn, die niet weten waar te beginnen met grondwerk en op een fijnere manier met jouw paard omgaan. En ik denk hoe meer kennis er in de wereld wordt gestuurd, inspiratie en uitleg over het hoe en wat dat heel veel mensen er iets aan hebben. En als er mensen geen behoefte aan hebben, dan is dat natuurlijk ook helemaal niet erg. Dan kijk je gewoon niet.

Op youtube is er inderdaad heel veel te vinden. Maar mis vaak de opbouw van verschillende oefeningen en hoe je iets aan een paard aanleert en wat als het nu niet vanzelf gaat. Vaak zie je toch het eindresultaat en niet de stappen die daar van vooraf zijn gegaan.

Hoe begin je bijvoorbeeld met clicketraining en wat is de eerste oefening en hoe leer je dit aan. En wat nu als het paard heel erg opdringerig wordt. Hoe handel je dan. Dit is even een heel klein voorbeeldje.

Simpelman

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-15 14:46

Ik zou voorzichtig zeggen, ga nu eerst een jaar of 10 proberen les te geven en ontwikkel je eigen richting hier van uit.
10 Jaar ervaring lijkt veel na 10 jaar maar na een jaar of 50 blijkt het niets voor te stellen. :)

FriesWytske

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-15 18:21

sonadore schreef:
Ik heb nu 10 jaar ervaring met voornamelijk groene paarden en heb tussen de zo een 30-40 paarden onder mijn hoede gehad, van ruinen, hengsten, merrie's. Ook "probleempaarden, paarden met trauma's"
Ik denk dus dat ik wel mag zeggen dat ik over wat ervaring beschik en leer dagelijks nog bij en blijf mij verdiepen in methodes en mezelf ontwikkelen.

f10j kun jij zeggen in wat precies voor een onderdeel jij iets over grondwerk wilt weten? Wil jij specifiek iets met jouw paard doen of aanleren. Of loop je tegen bijvoorbeeld een probleem aan. Grondwerk is natuurlijk ontzettend breed. Zelf men ik ook bitloos en beleer mijn eigen paarden voornamelijk bitloos.

Ik denk dat er nog genoeg mensen zijn, die niet weten waar te beginnen met grondwerk en op een fijnere manier met jouw paard omgaan. En ik denk hoe meer kennis er in de wereld wordt gestuurd, inspiratie en uitleg over het hoe en wat dat heel veel mensen er iets aan hebben. En als er mensen geen behoefte aan hebben, dan is dat natuurlijk ook helemaal niet erg. Dan kijk je gewoon niet.

Op youtube is er inderdaad heel veel te vinden. Maar mis vaak de opbouw van verschillende oefeningen en hoe je iets aan een paard aanleert en wat als het nu niet vanzelf gaat. Vaak zie je toch het eindresultaat en niet de stappen die daar van vooraf zijn gegaan.

Hoe begin je bijvoorbeeld met clicketraining en wat is de eerste oefening en hoe leer je dit aan. En wat nu als het paard heel erg opdringerig wordt. Hoe handel je dan. Dit is even een heel klein voorbeeldje.

Dit vind ik nogal een aanname van jezelf.
In mijn ogen ben je dan zelf nog groen. Ik heb 30 jaar ervaring met jonge en groene paarden. En kan je zeggen ik leer nog elke dag van ze. Ben het dan ook met Simpelman eens.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-15 18:42

Wat weerhoudt je ervan om het gewoon te doen?
Dan kom je er vanzelf achter of er interesse voor is.
Als je didactisch vaardig bent dan kan misschien best iemand er wat aan hebben.
Wat denken de mensen die je les geeft daarvan?

sonadore

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-15 19:17

Eigenlijk weerhoud mij helemaal niets. De vraag was dan ook wat jullie interessant vinden om te leren in welke onderwerpen er precies interesse is. Op die manier sluit ik mij ook aan bij de vraag van de mensen en hebben mensen er het meeste aan. Iedereen mag natuurlijk zijn mening hebben. Om even wat te verduidelijken ik ben nu ruim 10 jaar met vooral groene paarden bezig geweest, en heb ook intensief op een ranch meegedraaid. Die paarden die ik daar heb getraind heb ik hier niet bij geteld omdat dit in samenwerking was. Iedereen heeft natuurlijk recht op zijn mening en dat is ook in orde en mag. Ik heb meerdere mensen begeleid die hun paard bij mij in africhting hadden, en die waren stuk voor stuk heel enthousiast.
Bovendien denk ik dat de mensen die iets aan mijn video's hebben hier natuurlijk naar kunnen kijken, en vind je het niks klik je gewoon weer weg.