Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Iris82 schreef:Hoi Heesters,
Welkom op dit forum.Dit gedeelte van het forum is inderdaad om je voor te stellen.
Zo te lezen heb je zeker wat kennis te delen op het forum. De mensen die geïnteresseerd zijn in dekens zullen zich vooral op dit gedeelte van het forum laten zien: [SV] Seizoensvragen
Wellicht is het leuk om op een lopend topic te reageren en je kennis te delen?
roekes schreef:Ik gebruik geen wollen dekens omdat ze erg zwaar worden na opname van vocht.
zippora schreef:Zelf heb ik ook het liefste wol. Maar dat soort dekens zijn helaas of moeilijk te krijgen of heel erg duur.
Heesters schreef:Onze wol wordt collectief verwerkt en in eigen beheer kleinschalig wol producten vervaardigd, zoals vilt, wollen plaids e.d. Vanuit deze ervaring is de gedachte ontstaan voor mogelijke toepassing in de paardenhouderij. Onlangs hebben we een bedrijf met een jarenlange ervaring in het maken van paardendekens bereid gevonden een paardendeken te maken waarbij onze wol wordt verwerkt tot een zweetdeken, maar in combinatie met een sterke ademende buitenstof kunnen de dekens worden gebruikt als wedstrijd/transportdeken en zijn uitermate geschikt als zgn “ tussen deken “ In opdracht kunnen paardendekens worden gemaakt in de maten M L XL en XXL. Dat de vraag naar fleece dekens groter hangt mede samen met de prijs kwaliteit verhouding, maar wellicht ook met de onbekendheid van de positieve eigenschappen van wol.
zippora schreef:Zelf heb ik ook het liefste wol. Maar dat soort dekens zijn helaas of moeilijk te krijgen of heel erg duur.
Vandaar dat ik nu een fleece zweetdeken heb nadat mijn paard uit zijn wollen was gegroeid.
Maar wol als onderlaag (ipv fleece) voor een regendeken lijkt me ook wel wat. Maar ik vrees dat dat soort dekens vast ook in de hoogste prijsklasse zullen gaan liggen.