B Debuut, tips?

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Anouskax

B Debuut, tips?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-15 21:45

hoi bokkers!

na vorig jaar een aantal onderlinge wedstrijdjes gereden te hebben ga ik volgende week (6 april) mijn eerste knhs federatie wedstrijd rijden met mn paard. nu weet ik dat deze wedstrijden wat strenger beoordeeld worden dus wil ik vragen waar ik nou op moet letten bij een goed b proefje. hebben jullie tips voor betere punten? waar de jury dus echt oplet en wat ik dus goed moet kunnen? alvast bedankt! ik hoop dat er wat goede tips uit komen :j ben wel benieuwd !

Vulpes_96

Re: B Debuut, tips?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-15 13:32

Ik volg deze ook even, start over een paar weken ook mijn b-debuut :)
Wat ik weet van B is dat er voornamelijk gelet wordt op ontspanning en nette overgangen dus gehoorzaamheid. Dus eerder rustig de proef wat minder netjes nageeflijk rijden en wel ontspannen ipv spanning door te graag nageeflijk willen rijden..

Hef

Re: B Debuut, tips?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-15 13:36

Netjes op de bordjes rijden en lekker actief voorwaarts rijden. Verder ontspannen en er zelf ook van genieten!

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-15 13:40

Klopt. Proberen ontspannen te rijden met de juiste stelling en buiging en het tempo liever wat te hoog dan te laag. Het mag gewoon allemaal heel basis zijn, ontspannen, voorwaarts en simpel.

Kom ook actief in draf de baan in, ik schrijf wel eens en ik merk dat veel juryleden niet heel vrolijk worden van het feit dat sommige doen alsof ze heel de dag voor hun proefje hebben.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-15 16:55