trailer ruilen/inruilen

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Marusch25

trailer ruilen/inruilen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-15 11:52

IK zit er erover te denken om mijn 2 paards Atec starline trailer in te ruilen voor een 1,5 paards.
OM de volgende redenen:
evt. overstap naar polyester/aluminium dus onderhoudsvrij (hij moet buiten staan)
lichter achter de auto, dus ik heb geen E rijbewijs nodig.
Bouwjaar is 2007, zou nu nog wat opleveren, over een paar jaar ook niks meer en krijg je natuurlijk ook kosten.

Wat zijn nu de goede merken 1,5 paards trailers?? en wat zouden jullie doen, particulier verkopen of inruilen bij een dealer?

Roodvos

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-15 13:25

Ik heb een 1,5 paards trailer van Saris (voorheen Sluis) waar ik erg tevreden over ben. De Sluis trailer die ik hiervoor had vond ik ook goed. Ik kijk altijd of het ding op een Al-ko chassis staat. Ik heb goede ervaring met de wegligging van die trailers. Over Böckmann hoor ik verhalen m.b.t. de minder fijne wegligging achter de auto, maar daar heb ik zelf geen ervaring mee.

M.b.t. inruilen of zelf verkopen. Als je inruilt zul je er duidelijk minder geld voor krijgen, maar heb je ook geen gezeur. Via Marktplaats kun je duidelijk meer geld krijgen voor je trailer, maar zit je ook met “gezeur”. Niet alleen reactie’s beantwoorden en kijkers ontvangen, maar ook proefritjes, keuringen, en als je pech hebt gezeur achteraf en “garanties”.

Ik heb mijn vorige trailer wel via Marktplaats verkocht, uiteindelijk aan een clubgenootje, en dat is heel fijn verlopen. Wel een aantal vervelende bellers gehad die er kennelijk op voorhand vanuit gingen beduveld te worden danwel voor een kwartje op de eerste rang wilden zitten.
Weet niet of ik met de huidige trend om ook bij particuliere koop garanties te willen dat nog een keer zou doen.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-15 06:33

Marusch25 schreef:
IK zit er erover te denken om mijn 2 paards Atec starline trailer in te ruilen voor een 1,5 paards.
OM de volgende redenen:
evt. overstap naar polyester/aluminium dus onderhoudsvrij (hij moet buiten staan)
lichter achter de auto, dus ik heb geen E rijbewijs nodig.
Bouwjaar is 2007, zou nu nog wat opleveren, over een paar jaar ook niks meer en krijg je natuurlijk ook kosten.

Wat zijn nu de goede merken 1,5 paards trailers?? en wat zouden jullie doen, particulier verkopen of inruilen bij een dealer?

Ifor Williams :j
En als je een beetje lef hebt, Fautras maar die heeft helaas geen dealernet meer in NL.
Als ik "ja" gezegd had op de Equitana, was ik nu importeur geweest voor NL :D en wellicht dat ik dat ook nog wel ga doen, voor mezelf........

Cardy

Re: trailer ruilen/inruilen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-15 13:30

Ik ben zelf helemaal weg van Bockmann (aluminium), heb er zelf nu ook 1. Top wegligging, heeft overigens wel het onderstel van Westfalia incl. de daarbij behorende top dempers! Sindsdien ben ik echt verwend en alle andere trailers die ik achter mijn auto krijg vind ik niet meer fijn :') .

Houdt er wel rekening mee dat (als het goed is) een aluminium trailer zwaarder is dan hout. Dit i.v.m. je rijbewijs.

Mijn vorige trailer trailer heb ik ingeruild, puur omdat ik er dan meteen vanaf was en gelijk wist wat ik ervoor kreeg. Geen gezeur achteraf. En in die tijd (vorig jaar) hoorde ik veel dingen over aanhangers en trailers die gestolen werden nadat deze op marktplaats verschenen.

NMS

Re: trailer ruilen/inruilen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-15 13:41

Ik had eerst een Sluis wat een geweldige trailer was en daarna een Heja maar die vond ik minder van kwaliteit.