Wij hebben sinds een paar dagen mijn paard nu aan huis, nu is de bak bijna af, maar er zit nog geen ``sluit systeem`` ofzo voor.
Ik zie vaak dat mensen dit net als het weiland oplossen of met een hek dat als deur of als schuifdeur open gaat. Maar wat is het handigste ?
We hebben op het moment 1 pensionklant en nog 1 stal vrij. Ik wil wel zeker zijn dat de bak gewoon dicht word gedaan , dus dan zou een deur die naar binnen klapt handig zijn, die staat dan immers gewoon in de weg. Maar dit moet dan weeer over het zand rollen en dat is niet handig.... + ik denk dat zo`n deur vervelend is omdat je of het paard erg onhandig laat draaien of het paard los moet laten staan.
Zo`n schuifdeur is erg duur denk ik , en lint vind ik eigenlijk niet zo mooi en dat moet je met slecht weer dan steeds uit de modder halen. Ook moet je dus je paard weer of los laten staan of onhandig draaien.
Mijn vraag is dus , wat hebben jullie als bakdeur, hoe bevalt dit , en wat zou je eventueel aanraden?
De deur komt niet helemaal in de hoek van de bak, net een paar meter er van af , maar dichter bij K dan bij E zegmaar.
Alvast bedankt