hek oid voor de bak ?

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

marleen_a_a

hek oid voor de bak ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-15 12:51

Hoihoi !

Wij hebben sinds een paar dagen mijn paard nu aan huis, nu is de bak bijna af, maar er zit nog geen ``sluit systeem`` ofzo voor.
Ik zie vaak dat mensen dit net als het weiland oplossen of met een hek dat als deur of als schuifdeur open gaat. Maar wat is het handigste ?
We hebben op het moment 1 pensionklant en nog 1 stal vrij. Ik wil wel zeker zijn dat de bak gewoon dicht word gedaan , dus dan zou een deur die naar binnen klapt handig zijn, die staat dan immers gewoon in de weg. Maar dit moet dan weeer over het zand rollen en dat is niet handig.... + ik denk dat zo`n deur vervelend is omdat je of het paard erg onhandig laat draaien of het paard los moet laten staan.
Zo`n schuifdeur is erg duur denk ik , en lint vind ik eigenlijk niet zo mooi en dat moet je met slecht weer dan steeds uit de modder halen. Ook moet je dus je paard weer of los laten staan of onhandig draaien.

Mijn vraag is dus , wat hebben jullie als bakdeur, hoe bevalt dit , en wat zou je eventueel aanraden?

De deur komt niet helemaal in de hoek van de bak, net een paar meter er van af , maar dichter bij K dan bij E zegmaar.

Alvast bedankt /3

Ik had geen idee waar dit moest staan, dus als het verkeerd staat moet het even verplaatst worden.

hesterve

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-15 12:54

Wij hebben een klaphek. 1 dubbele zodat de ruimte groot genoeg is om met de tractor en men wagens erdoor te kunnen. En een smallere waar je met je paard doorheen kan. Bij beide sleept er niets over de grond. Zal eens kijken of ik een plaatje heb.

Geen plaatje van onze eigen bak maar wel het soort constructie:
http://www.houtcompagnie.com/nederlands ... regel.html

Wij hebben dan 1 smalle ( enkele) poort en 1 dubbele.
Laatst bijgewerkt door hesterve op 26-03-15 12:57, in het totaal 1 keer bewerkt

marleen_a_a

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-15 12:55

hesterve schreef:
Wij hebben een klaphek. 1 dubbele zodat de ruimte groot genoeg is om met de tractor en men wagens erdoor te kunnen. En een smallere waar je met je paard doorheen kan. Bij beide sleept er niets over de grond. Zal eens kijken of ik een plaatje heb.

Gewoon als een soort dubbele deur? En heb je dan een extra stevige paal waar het hek aan hangt? we hebben namelijk gewone weidepalen, vandaar dat we er een wiel onder wilden doen.

hoogendroog

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-15 12:56

Je kunt 2 hindernisbalken o.i.d. in haken hangen (aan weerszijden van de opening) en zodoende de bak afsluiten.

hesterve

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-15 12:58

Heb een link aan mn vorige post toegevoegd.
De palen van de omheining van de rijbaan zijn wel van het stevige soort zoals op het plaatje. Denk dat gewone weidepalen het gewicht van zo'n klaphek niet aan kunnen tenzij je het heel eenvoudig houdt met een lichter( in gewicht) houtsoort.

Of 2 stevige palen te slaan om het hek aan op te hangen

marleen_a_a

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-15 13:07

hesterve schreef:
Heb een link aan mn vorige post toegevoegd.
De palen van de omheining van de rijbaan zijn wel van het stevige soort zoals op het plaatje. Denk dat gewone weidepalen het gewicht van zo'n klaphek niet aan kunnen tenzij je het heel eenvoudig houdt met een lichter( in gewicht) houtsoort.

Of 2 stevige palen te slaan om het hek aan op te hangen

Dat zou met een wiel eronder goed op te lossen zijn denk ik. Mag ik vragen watvoor prijsklasse dit is geweest ? en hebben jullie dit zelf gemaakt of kant en klaar gekocht?

hesterve

Re: hek oid voor de bak ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-15 13:14

Durf niet zo te zeggen wat het gekost heeft. Hebben een totaal prijs betaald voor de omheining van de baan Inc. De poorten/ hekken. Een beetje handige timmerman zou ook een hekje voor je moeten kunnen maken. Als je dan niet het duurste hout neemt hoeft het echt de wereld niet te kosten. Weet niet of het voor je bak bestraat is maar als dat wel het geval is zou een wiel ook een oplossing kunnen zijn. Is het niet bestraat ben ik benieuwd hoe dat in het natte seisoen gaat.
Zou er op internet geen doe het zelf beschrijving zijn om een hek te maken?

hesterve

Re: hek oid voor de bak ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-15 13:21

Dit is de dubbele poort die we hebben
https://buitenwarenhuis.nl/poort-hek-la ... las-300cm/ Die kan je dus ook los kopen , prijs staat erbij.
Weet niet of je zo'n grote poort nodig hebt. Wat ik al zei alleen de tractor en de menwagens maken hier gebruik van( inmiddels staan er geen menners meer op stal maar goed haha) zal nog ff verder zoeken

marleen_a_a

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-15 13:24

hesterve schreef:
Dit is de dubbele poort die we hebben
https://buitenwarenhuis.nl/poort-hek-la ... las-300cm/ Die kan je dus ook los kopen , prijs staat erbij.
Weet niet of je zo'n grote poort nodig hebt. Wat ik al zei alleen de tractor en de menwagens maken hier gebruik van( inmiddels staan er geen menners meer op stal maar goed haha) zal nog ff verder zoeken

Heel erg bedankt ! Voor de bak hebben we inderdaad beton liggen dus dat moet wel goed komen. Een timmer man kan ik vast wel vinden en ik heb nu een goed voorbeeld !