Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73
dream_lot schreef:probeer wel de teugel in contact te houden maar wel onspannen. waarschijnlijk is hij gewoon een beetje opgewonden omdat hij in een nieuwe omgeving is.
Rij voltes als het kan en oefen die ook in vergroten en verkleinen als het terrein/oppervlakte dat toestaat... Concentreer je regelmatig op dat soort dingen zodat hij niet alleen maar bezig is met vooruit gaan!
). We zaten in een vicieuze cirkel van spanning: zij wilde alléén maar racen en ik zat alléén maar te remmen en corrigeren. In groepen was het helemaal een ramp. Ook in de kont van de voorganger plakken. Tot ze een trap kreeg, wast zó afgeleerd hoor 
Tineke123 schreef:Hoi Bowen,
Bedankt voor je lange reactie terug!
Het enigste wat ik denk is als hij snel doorstapt en ik geef hem zijn zin van ach ga maar ff flink draven en aan de slag in draf. Wakker ik het dan niet aan om het drammerige gedrag in stap erger te maken? Dus dat hij dan denkt van hey als ik flink door ga stappen dan mag ik draven. Ik wil natuurlijk altijd zelf bepalen wanneer er welk tempo gereden word.
Verder met opstijgen heeft hij geleerd rustig stil te staan zodat ik via een krukje op kan stappen. Maar zodra ik op hem zit wil hij meteen lopen. Maar dan geef ik hem een ophouding dat hij stil moet gaan staan. Hier heeft hij dan wel moeite mee want meneer wil graag lopen. Stil staan is dan moeilijk. (Stapje opzij, kontje draaien). Dit doet hij alleen maar als ik op buitenrit ga. In de bak blijft hij gewoon netjes stil staan totdat ik aangeef dat hij mag lopen.
Bedankt voor je reactie!
Ninne1:
Wat fijn dat jij het op die manier heb kunnen oplossen.