Paard niet meer vrolijk.

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Yenni

Paard niet meer vrolijk.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-15 19:47

Hoii hoii!
ik loop eigelijk een beetje vast..... mijn pony is echt een schatje... als ik aan kom dan komt ie altijd naar me toe. Maar als ik bij hem ben dan heeft ie zijn oren in zijn nek (niet gemeen bedoeld). Hij doet dit altijd totdat ik een keer weg loop. Dan doet ie zijn oortjes naar voren. Ik heb eigelijk geen afwisseling tijdens de training. Ik heb geen spring materiaal. Ik mag niet alleen naar buiten aangezien het 3 kwartier stappen is tot het bos. Ik heb verder geen stalgenootjes die buitenrijden. 1 is enorm bang. 1 mag niet van haar ouders en 1 die komt bijna nooit. Ik heb een tijd vrijheidsdressuur gedaan maar ik merk dat hij hier niet echt vrolijk van word. Hij heeft zijn oren in de nek en word hebberig. Ik beloof met een braaf en een stukje snoep. Met rijden heeft ie wel altijd zijn oren naar voren. Ik heb een tijdje geleden een ander topic geopent over maagzweren. Da komt binnenkort als ik gespaard heb. Hier geliefde geen reacties op!! :)
wandelen vind ie ook leuk alleen hij word enorm sterk en trok me vandaag mee de beek in :(
ik wil dol graag mijn vrolijke paard terug! Hebben jullie tips/ adviezen?
Alvast dank :)

_Annika

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-15 19:57

Vrijheidsdessuur? Grondwerk?
Het hoeft niet alleen om het rijden te gaan toch? :)

Yenni

Re: Paard niet meer vrolijk.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-15 19:59

Nee dit klopt zeker. Ik heb al vaak geprobeert om grondwerk te doen. Dus de basis: halt + mee stappen lukt nog wel maar mee draven word ie boos en probeert te bijten. Vrijheidsdressuur zelfde...

_Annika

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-15 20:02

Grondwerk gaat niet alleen over mee lopen, begin bij het begin. Kan je je paard overal aanraken enz. Zoek maar eens grondwerk op op internet, dan vind je heel veel.
Als je paard boos word zou het denk ik aan jou liggen. Het paard respecteert je dan niet.

Yenni

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-15 20:05

Nee ik denk ook niet dat ie mij respecteert. Hij komt te veel in mijn persoonlijke ruimte.

_Annika

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-15 20:06

Dan weet je wat je te toen staat ;)

Yenni

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-15 20:33

Heb net gezocht en ik ga eerst beginnen met het volgen in stap. Als ie niet oplet 180 graden omdraaien. :)

Jetta

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-15 20:39

En neem les. Het is de moeite waard. Grondwerkles, les aan de lange lijnen..allemaal goed om op een andere manier naar je pony te gaan kijken, samen te gaan werken en lol te krijgen samen in het werk!

Incroyable

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-15 23:52

Ik raad ook grondwerkles aan! Verbeterd de band met je pAard en je hebt meteen weer veeel meer afwisselende activiteiten om te doen met je paard! :)

paardenstuff

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-15 15:33

misschien is ie gewoon eenzaam ? maar met grondwerk en vrijheidsdressuur heb ik ook een band gekregen met me paard

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-15 15:36

Kun je iets vertellen over hoe hij leeft? Heeft hij vriendjes, staat hij buiten, wat eet hij op een dag?