Ik heb 2 haflingers: een ouderwetse tank en een moderne. Je zou denken dat de ouderwetse het probleem is, maar dat is niet zo. Die past gewoon in alle dekens maat 185. Jammer genoeg is mijn iele geval blijkbaar breed op de boeg. Ze is kort gebouwd en heeft maat 175, maar die dekens zijn bijna allemaal te smal op de schouders. Vorig jaar heb ik een bucas buzz off gekocht en die ging eind van het seizoen schuren en krijg ik deze lente amper nog dicht. Ze kan er niet eens meer mee bewegen, dus dat wordt hem niet
. Ze draagt nu een soepjurk van QHP (?) die ik heb gekregen van een vriendin, deze past wel (is eigenlijk te groot) maar schuurt enorm op de schouders (ze heeft een héle gevoelige huid). Na een week aan te hebben staat ze al onder de kale plekken. Van mei tem september staat ze onder een boett eczeemdeken, maar ik begin in maart al met vliegendeken en vaak draagt ze in oktober er ook nog 1. Ik wil haar liever niet zoveel maanden onder de eczeemdeken zetten als dat niet nodig is. Ook betwijfel ik of deze van vorig jaar nog gaat passen, maar dat zijn zorgen voor over een maand.
Iemand ervaring met de horseware dekens en of deze breder zijn? Mijn ouderwetse haflinger staat onder een Rambo sweet itch hoody in de zomer, maar dat vind ik ook al meteen erg zwaar om in maart al aan te doen eigenlijk... De 185 van Rambo is alleszins veel te groot voor Raven, dat heb ik al gecheckt
.Een foto van mijn 'brede' haflinger

Ze wordt 4 eind april en is nogal een laatbloeier, ik verwacht (en hoop) dat ze nog gaat uitzwaren op de rest van haar lichaam.
Hopelijk kom ik hier lotgenoten tegen