shetlander streken

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

elinmarissa

shetlander streken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-15 18:00

natuurlijk zoals altijd heeft een shet shetlander streken harstikke leuk en aardig maar je moet nog wel normaal kunnen rijden de shetlander heet Lara laatst ben ik met Hillady op buitenrit geweest met mijzelf op Marissa van het "hooghuis" en Sanne (Hillady) op Biemold en een meisje die gek van Lara is erop dat ging super Lara had geen stap verkeerd gezet maar in de bak heeft ze nog wel eens van die neigingen dus hebben jullie misschien tips wat ze vooral wat ze doet is in hoeken stoppen en niet meer verder gaan alleen springen vind ze leuk :j het is natuurlijk soms wel grappig wat ze doet /3

elinmarissa

Re: shetlander streken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-15 18:01

Borisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-15 18:06

Punten, komma's en hoofdletters zou geen overbodige luxe zijn.

Ik begrijp niet helemaal wat de Shet nu doet. Jullie rijden erop en dan gaat ze op de rem in de hoeken? Passen jullie (en het zadel en hoofdstel) wel goed op de pony? Stilstaan is vaak protest.
Tuurlijk zijn Shetlanders ook eigenwijs, maar ik zou eerst medische oorzaken uitsluiten.

Unique6

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-15 18:19

Dit is wat ik eruit begrijp.
Natuurlijk, zoals altijd, heeft iedere Shetlander streken. Harstikke leuk en aardig maar je moet nog wel normaal kunnen rijden!

De Shetlander heet Lara. Laatst ben ik met Hillady op buitenrit geweest. Ik reed zelf op Marissa en Sanne (Hillady) op Biemold. Er ging ook een meisje mee, die is gek op Lara. Dat ging hartstikke goed. Maar in de bak heeft ze nog wel eens van die neigingen, zoals stoppen in de hoeken als we aan het rijden zijn. Als we in de bak gaan springen doet ze dat niet want dat vindt ze hartstikke leuk! Dus hebben jullie misschien tips?

Ts: Ik ga mee met Borisje. Past het zadel wel goed? Net zoals het hoofdstel? Is het bit niet te klein? Als Lara zovaak stil staat is dat een teken dat ze niet wil lopen en misschien wel een teken van pijn! Is Lara je eigen pony? Als dit niet het geval is kun je ook altijd aan de eigenaar vragen of die eens kritisch naar de pony wil kijken en misschien een DA langs laten komen of iemand die verstand heeft van zadels en de goede pasvorm

bertbart

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-15 20:11

[quote="elinmarissa"]natuurlijk zoals altijd heeft een shet shetlander streken harstikke leuk en aardig maar je moet nog wel normaal kunnen rijden de shetlander heet Lara laatst ben ik met Hillady op buitenrit geweest met mijzelf op Marissa van het "hooghuis" en Sanne (Hillady) op Biemold en een meisje die gek van Lara is erop dat ging super Lara had geen stap verkeerd gezet maar in de bak heeft ze nog wel eens van die neigingen dus hebben jullie misschien tips wat ze vooral wat ze doet is in hoeken stoppen en niet meer verder gaan alleen springen vind ze leuk :j het is natuurlijk soms wel grappig wat ze doet /3[/quote

de verzorg paard van mijn vriendin doet dit ook
wat wij doen is wat balkjes in de hoek zetten
of 2 pionnen per hoek
dat doen wei tenminste...
ik hoop dat dit werkt...!
xxx-jes mij

elinmarissa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-15 21:04

viktor238 het is niet mijn pony maar van iemand anders het is gewoon typisch een ondeugd en dierenarts kijkt ze allemaal na en ze is gewoon gezond en zadel en hoofdstel past ook maar ze heeft geen goede conditie dus miss ligt het daar aan

Borisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-15 07:38

Nogmaals, gebruik punten, komma's en hoofdletters. Je tekst is echt slecht te lezen zo (en bovendien is het verplicht op Bokt om gewoon ABN te schrijven).

Een paard gaat niet protesteren en vervelend doen omdat ze geen conditie heeft.
Het is een shetlander? Dan ga ik snel denken aan te grote of te zware ruiters. Hoe groot is de ruiter en hoe groot is de pony?

Als alle medische dingen echt uitgesloten zijn is het een kwestie van doorpakken en consequenr zijn. Maar dan zou ik er eerst een ostheopaat bij halen :j

PH_Jump

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-15 08:19

Inderdaad zouden punten, komma's en hoofdletters geen overbodige luxe zijn.

Heb je een foto van de pony met ruiter en harnachement?

Verder ben ik het wel met Borisje eens.

elinmarissa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-15 21:27

elinmarissa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-15 21:27

ik vind het zelf wel passen

PH_Jump

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-15 16:59

Op die foto wel,maar als ik een foto verder ga zie ik een zadel dat helemaal naar links ligt..

Delphi2003

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-15 17:06

Voor de mensen die het niet echt makkelijk kunnen lezen nu, hier de vertaling :+

"Natuurlijk zoals altijd heeft een shet shetlander streken. Harstikke leuk en aardig maar je moet nog wel normaal kunnen rijden. De shetlander heet Lara. Laatst ben ik met Hillady op buitenrit geweest, met mijzelf op Marissa van het "hooghuis" en Sanne (Hillady) op Biemold en een meisje die gek van Lara is erop. Dat ging super! Lara had geen stap verkeerd gezet ,maar in de bak heeft ze nog wel eens van die neigingen dus hebben jullie misschien tips? wat ze vooral doet is in hoeken stoppen en niet meer verder gaan. Alleen springen vind ze leuk :j Het is natuurlijk soms wel grappig wat ze doet /3"

Borisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-15 17:10

De ruiter past inderdaad wel aan de foto's te zien, maar aan het zadel twijfel ik. Het ligt inderdaad wat scheef en niet helemaal lekker.
Dan zou ik daar toch eerst naar laten kijken door een goeie zadelmaker.

Wat je ook kunt doen, is eens een goede instructeur laten komen kijken (uiteraard iemand doe weet wat hij doet, geen 'vriendin van een vriend die veel paardrijd'). Die kunnen natuurlijk in real lief beter zien wat er aan de hand is dan wij via Bokt.
Misschien woont er wel een behulpzame bokker in de buurt die eens mee wil kijken?
Waar woon je als ik vragen mag?

elinmarissa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-15 17:44

ik woon zelf in Hilversum maar de verzorg pony's staan in Drenthe ik kom alleen in de vakantie's.De laatste foto staat ze ook op een bergje