bridgetF schreef:Deze vraag stel ik mij dus ook al een hele tijd.
Ik heb mijn ruiterbewijs nu al zo'n 23 jaar.
Uiteraard verleng ik hem elke twee jaar, want een nieuw ruiterbewijs halen kost veel en een hoop gedoe.
Nu heb ik toevallig voor twee weken geleden een brief gehad, waar in staat: even gefeliciteerd: gefeliciteerd, hier is uw nieuwe ruiterbewijs. Bewaart u dit nieuwe ruiterbewijs goed, want het is hét rijvaardigheidsbewijs van de paardensport in Nederland.
En nu komt het....
Dit belangrijke document toont aan dat u over de juiste vaardigheden beschikt om veilig en verantwoord met uw paard de openbare weg op te gaan en dat u op de hoogte bent van de verkeersregels.
Wha haha ha, ik heb al zeker geen 15 jaar meer paard gereden. Kan iemand me even vertellen hoe ze er bij komen dat ik over de juiste vaardigheden beschik? Ik weet niet eens meer hoe een paard er uit ziet, dat is toch zo'n dier met uiers en grote vlekken en soms hoorns op de kop?
De reden dat ik het verleng is dat ik hem achter de hand wil houden voor de toekomst. Stel dat ik een geld boom vind in combinatie met een overvloed aan tijd en toch weer wil rijden, dan heb ik hem toch maar. Ze roepen immers al jaren dat ze het overal gaan verplichten. Maar ondertussen vraag ik me steeds meer af, of ik heb niet gewoon moet laten vervallen.
Want ook ik stel me zelf de vraag wat is het nut van een ruiterbewijs en zeker in mijn situatie als je al jaren niet meer paard hebt gereden
Je bent tevens lid van de NHS.