Smalle enkels...

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Veriska

Smalle enkels...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-15 14:09

Hey!

Ik ben op zoek naar rijlaarzen maar de meeste vind ik te stug en de enkels zijn vaak te wijd, mijn maten zijn 40, 37, 47-> schoenmaat, wijdte en hoogte.
Weet iemand toevallig laarzen met een smalle enkel en redelijk soepel leer, liefst max. 300 euro...
Ze hoeven niet geweldig mooi te zijn, wil gewoon fijne laarzen om mee te kunnen rijden.
Alvast super bedankt!

Sabbientje

Re: Smalle enkels...

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-15 14:20

Ik ben bang dat je dan maatwerk nodig hebt.
Ik heb zelf een hele smalle enkel en heb nog geen enkele standaard laars gevonden, waar mijn enkel geen salto in kon draaien.

In standaard laarzen moet ik altijd dubbele sokken aan om enigzins bij mijn enkel de boel op te vullen.

Voor 300 euro kun je bij Lipica een leuke rijlaars kopen. (minder zelfs ik was 227 kwijt voor het goedkoopste model)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-15 14:25

Ik heb zelf de Petrie Leeds, die zijn van heel soepel leer (ik heb ze niet hoeven inrijden, zaten meteen goed) en hebben een behoorlijk smalle enkel

Afbeelding
Citaat:
Zeer soepele lederen laars die overal nauw sluit, ook rond de enkel. Rits aan de achterzijde tot aan de zool, zorgt voor een goede instap. Met elastich leder naast rits, met van binnen elastiek. Extra rits beschermer. Modieuze spitse neus. Ultra zacht voetbed. Zool met super grip. Standaardkleur zwart. In meerdere kleuren verkrijgbaar. Jachtkap optioneel.

Wel ietsje boven je budget, ik vind ze (even snel, dus misschien is er nog ergens een aanbieding?) voor 369 euro.

Veriska

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-15 16:12

Dankjewel! Ik ga even kijken voor de leeds van petrie, over lipica hoor ik veel slechte verhalen over de duurzaamheid.
@sabbientje, nu rij ik maar twee keer per week met een keer in de maand een wedstrijd maar wat vind jij van de duurzaamheid, blijft de laars lang mooi, hoe is het leer, blijft hij goed van vorm etc. Hoe lang heb je de jouwe al en heb je misschien een foto?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-15 16:16

Ik heb goede ervaring met de Derby Soft Jumper.

Sabbientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-15 16:24

Ik heb ze nu iets meer als een half jaar. Dus nog niet zo heel lang.
Ik rij meerdere keren per week. (Ene week is het bijvoorbeeld maar 1 keer en een andere week zit ik 5 keer te paard. Ligt aan het weer, of ik zin heb om te rijden en aan mijn paarden)

Ik heb gewoon zwart leer met bruine accenten.
En mijn man heeft donkerbruin.

Ik heb geen foto's van mijn eigen laarzen.

maar wel van mijn man met zijn laarzen aan :P
Afbeelding

Wij gaan heel netjes met de laarzen om.
Aan als we gaan rijden, uit als we klaar zijn met rijden.
En bergen ze netjes in een tas op.
En nog geen klachten over slijtage of wat dan ook.

Starbreeze

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-15 16:31

Deniro Tricolore?

lisaislisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-15 16:33

Dat zijn wel normale maten toch? Ik heb namelijk dezelfde maten en heb daar gewoon mondoni en petrie van gekocht.. Petrie is wel aan te raden :)

Veriska

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-15 16:35

@ [***], ja die had ik ook gepast, zat wel oke alleen ik vind hem niet klassiek/strak genoeg qua uitstraling..
@Sabbientje, dankjewel! ze zien er inderdaad erg goed uit, ik ben ook van plan om ze goed te onderhouden als ik zulke dure koop ;) Deze zien er ook minder stijf uit dan andere petries, die toch vaak niet zo lekker zitten.
@Starbreeze, ik dacht eerlijk gezegd dat Deniro's niet onder de 500 euro gingen... Weet je toevallig hoe de kwaliteit van deze laars is?

Ik heb de discarpa futuro gepast, die zat wel erg fijn maar ik weet niet hoe lang die het zou uithouden en hoe de kwaliteit van het leer is...

Veriska

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-15 16:36

@lisaislisa
Ja hoor het zijn hele normale laarzen, vind het alleen niet fijn voelen als de enkel niet aangesloten zit, veel laarzen doen dat niet bij mij, misschien heb ik wel dunne enkels of zijn veel laarzen nou eenmaal niet ''getailleerd'' daar

Veriska

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-15 16:39

xMazzel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-15 16:55

Petrie conventry!
Zijn wel iets boven je budget.
Bij mij was dit de enigste laars die mooi aansloot bij de enkel en verder ook direct fijn en soepel zat!
Zijn na nu circa 2 jaar intensief gebruik nog steeds erg netjes.
Overigens ga ik er niet erg netjes mee om, ze zitten in een laarzentas maar daar is alles ook mee gezegd.
Ze kunnen dus ook wel ergens tegen.

Veriska

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-15 17:22

@Clairex, aan de ene kant denk ik, 400 is niet zoveel als je het uitspreidt over de jaren, en goede kwaliteit zorgt ervoor dat de laarzen langer meegaan dus dan maakt geld niet zoveel uit.
Aan de andere kant, misschien gaan laarzen van 300 euro wel net zo lang mee dus waarom dan 400 euro uitgeven...
Het is wel een ontzettend mooie laars :)
hmm lastig

Starbreeze

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-15 17:31

Die Tricolores zijn 259,- dacht ik. De kwaliteit zal niet helemaal vergelijkbaar zijn als de andere Deniro's, maar voor dat geld heb je wel hele mooie en goede laarzen. Bij ons op stal zijn er heel veel met dit type. Ik heb zelf de Ottaviano en die zijn ook heel smal bij de enkel.

Oja en Drunens Ruiterhuis heeft met de opening binnenkort ook een Polo model voor dat bedrag in de aanbieding.

Veriska

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-15 17:46

Hmm die Polo aanbieding klinkt wel heel erg aantrekkelijk, weet iemand hoe die valt?

Veriska

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-15 17:47

Oh zie alleen net dat het 2 uur rijden is...

kokkielover

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-15 00:31

ik heb petri Leeds laarzen, die heb ik bij ej gekocht met een bon van 25% korting, dat scheelde 100 euro. Ik wist mijn maten al, omdat ik al eerder petri laarzen had en die paste nog goed, alleen waren ze een beetje op na 9 jaar. (en dat was het goedkoopste model, de perfect)

EllenRose

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-15 15:57

Ik heb gister toevallig Petrie Coventry's gekocht bij Divoza. Vallen erg smal om de enkel. Ik heb specifiek gevraagd naar laarzen die smal om de enkel vallen (heb korte benen en dan lijken ze toch wat langer :P ) en dit model is waar de man direct mee kwam. Ze zijn wel iets boven je budget (399,-), maar op 6 april is er weer een 25% actie bij Divoza, die ook geldt op laarzen die je op die dag besteld. Hoe ze verder zijn kan ik je helaas nog niets over vertellen ;)

Jippyhorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-15 19:08

Ik heb ook vrij smalle enkels, heb mondoni field laarzen die veeeel te los zitten en zelfs afzakken bij m'n enkels, maar m'n mondoni kingston laarzen zitten als gegoten, goed smal bij de enkels. Geloof ook precies in jouw maten. Zijn ook niet zo duur, maar wel bruin (richting cognac) weet niet of je dat erg vindt? En mondoni is natuurlijk ook geen topkwaliteit, maar ik vind ze heel fijn en deze houden het goed tot nu toe.

baron2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-15 19:11

ik heb ook erg smalle enkels en bij mij passen qhp laarzen erg goed

Veriska

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-15 19:12

Dankjewel allemaal, ben voor nu toch voor de discarpa gegaan, vooral vanwege de prijs en hij zat ook erg lekker. Ik ga eerst sparen en dan over twee jaar, als deze op zijn kijken voor echt goede laarzen.