Wat is gebruikelijke wedstrijdkleding?(Dressuur & Springen)
Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Prrrr schreef:Je moet dat even vragen mij de manege waar je rijdt, die mogen daar zelf regels voor geven. Wat bij de ene manege mag, hoeft bij de andere manege niet te mogen.
Ninatjuh01 schreef:Meestal een witte (of lichte zoals beige) rijbroek met een rijjasje, witte handschoen en een plastron. Onder je jasje moet je ook een shirt dragen. De kleur van het shirt mag je ook zelf bepalen, als het maar licht is volgens mij. Ik hoop dat dit helpt
)
En het ligt eraan wat voor merk je koopt maar een broek is ong. net zo duur als een gewone rijbroek. Jasjes kunnen wel heel duur maar meestal niet ligt eraan welke qualiteit je wilt. En een plastron valt volgens mij wel mee. Je moet trouwens ook als je lang haar hebt een haarnetje met bijvoorbeeld een strik erboven in (dat heb ik dan haha) Ninatjuh01 schreef:een plastron is een soort stropdasEn het ligt eraan wat voor merk je koopt maar een broek is ong. net zo duur als een gewone rijbroek. Jasjes kunnen wel heel duur maar meestal niet ligt eraan welke qualiteit je wilt. En een plastron valt volgens mij wel mee. Je moet trouwens ook als je lang haar hebt een haarnetje met bijvoorbeeld een strik erboven in (dat heb ik dan haha)
) Citaat:Artikel 1
Kledingvoorschriften van de ruiter:
a. Het veiligheidshoofddeksel dient CE-EN 1384 gekeurd te zijn
(ook verplicht bij het losrijden of inspringen).
b. Rijjasje + plastron/stropdas + witte blouse + witte handschoenen + witte rijbroek (= compleet
wedstrijdtenue), of Manegesweater/manegebodywarmer / efen sweater / witte bloes met lange
mouwen + rijbroek.
c. Bij het ofciële wedstrijdtenue zijn witte handschoenen verplicht, bij het andere tenue zijn
handschoenen niet verplicht, maar draagt men ze wel dan moeten het witte handschoenen zijn
d. Rijlaarzen, rubber of leer of Jodphurschoenen in combinatie met minichaps (zonder franjes).