Wedstrijdkleding.....?

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Nico_lette

Wedstrijdkleding.....?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-15 16:49

Ik heb geen idee wat de gebruikelijke wedstrijdkleding is, de manege waarbij ik rijd is van FNRS :)

Wat is gebruikelijke wedstrijdkleding?(Dressuur & Springen)

Ninatjuh01

Re: Wedstrijdkleding.....?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-15 16:51

Meestal een witte (of lichte zoals beige) rijbroek met een rijjasje, witte handschoen en een plastron. Onder je jasje moet je ook een shirt dragen. De kleur van het shirt mag je ook zelf bepalen, als het maar licht is volgens mij. Ik hoop dat dit helpt :)

Prrrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-15 16:55

Je moet dat even vragen mij de manege waar je rijdt, die mogen daar zelf regels voor geven. Wat bij de ene manege mag, hoeft bij de andere manege niet te mogen.

Nico_lette

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-15 16:56

Prrrr schreef:
Je moet dat even vragen mij de manege waar je rijdt, die mogen daar zelf regels voor geven. Wat bij de ene manege mag, hoeft bij de andere manege niet te mogen.

Aha, bedankt:D

Ninatjuh01 schreef:
Meestal een witte (of lichte zoals beige) rijbroek met een rijjasje, witte handschoen en een plastron. Onder je jasje moet je ook een shirt dragen. De kleur van het shirt mag je ook zelf bepalen, als het maar licht is volgens mij. Ik hoop dat dit helpt :)

Misschien een beetje dom, maar wat is een plastron? (Heeeee dat rijmt :)) )
En als ik dit zou kopen, zou het dan duur zijn..?

Ninatjuh01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-15 17:00

een plastron is een soort stropdas :P En het ligt eraan wat voor merk je koopt maar een broek is ong. net zo duur als een gewone rijbroek. Jasjes kunnen wel heel duur maar meestal niet ligt eraan welke qualiteit je wilt. En een plastron valt volgens mij wel mee. Je moet trouwens ook als je lang haar hebt een haarnetje met bijvoorbeeld een strik erboven in (dat heb ik dan haha)

Nico_lette

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-15 17:00

Ninatjuh01 schreef:
een plastron is een soort stropdas :P En het ligt eraan wat voor merk je koopt maar een broek is ong. net zo duur als een gewone rijbroek. Jasjes kunnen wel heel duur maar meestal niet ligt eraan welke qualiteit je wilt. En een plastron valt volgens mij wel mee. Je moet trouwens ook als je lang haar hebt een haarnetje met bijvoorbeeld een strik erboven in (dat heb ik dan haha)

Bedankt!!

Ninatjuh01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-15 17:02

graag gedaan :D

joyceberends

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-15 17:05

Kijk eens op bokt markt of marktplaats. Scheelt je weer heel wat euros

JesseVerboog

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-15 15:21

Je kan gewoon een witte rijbroek bij de decathlon kopen heb ik hem ook vandaag heel fijn :) volgens mij 25 a 30 euro! :j

Marie111

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-15 20:22

Je rijdt dus bij een FNRS-manege?

Als het goed is, kun je daar het boek "Leer paardrijden met plezier" kopen. Daar staat alles in wat je wilt weten. Er zit ook een proevenboekje bij.

OneAndOnlyx

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-15 20:26

Ik rij bij een FNRS-wedstrijd gewoon met een colbertje(zwart) en een shirt, plastron, witte rijbroek & witte handschoentjes.

beatyhorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-15 20:09

witte rijbroek witte shirt zwart colbertje witte handschoenen zwarte rijlaarzen en het liefst zo'n ding voor je haar ( bij ons :o )

Yvonne2605

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-15 21:18

Kijk eens op de site van Ruiterkids.nl. Een complete wedstrijdset kost 75 euro. Ben je in 1x klaar! :) De set bestaat uit een rijjasje, bib met plastron, witte rijbroek en witte handschoenen.

Anja_96

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-15 18:03

Citaat:
Artikel 1
Kledingvoorschriften van de ruiter:
a. Het veiligheidshoofddeksel dient CE-EN 1384 gekeurd te zijn
(ook verplicht bij het losrijden of inspringen).
b. Rijjasje + plastron/stropdas + witte blouse + witte handschoenen + witte rijbroek (= compleet
wedstrijdtenue), of Manegesweater/manegebodywarmer / efen sweater / witte bloes met lange
mouwen + rijbroek.
c. Bij het ofciële wedstrijdtenue zijn witte handschoenen verplicht, bij het andere tenue zijn
handschoenen niet verplicht, maar draagt men ze wel dan moeten het witte handschoenen zijn
d. Rijlaarzen, rubber of leer of Jodphurschoenen in combinatie met minichaps (zonder franjes).

Dit zijn de kledingvoorschriften van de FNRS, wat je dus nodig hebt:
- Rijjasje
- Plastron/stropdas
- Witte blouse
- Witte handschoenen
- Witte rijbroek

óf

- Manegesweater/manegebodywarmer/effen sweater/witte blouse metlange mouwen (vroeger reed ik altijd met een wit shirt met lange mouwen en een zwarte bodywarmer erover)
- Rijbroek (mag dus ook een andere kleur zijn dan wit, maar houd het wel netjes, donkerblauw/zwart/beige ofzo)

Let vooral op dat als je handschoenen draagt dat het witte zijn, bij een compleet tenue ben je verplicht handschoenen te dragen.