camera op verlichting trailer

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

haukieboy

camera op verlichting trailer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-03-15 20:25

Hoihoi, ik heb een elro bewakingscamera gekocht voor in de trailer.Ik kan het snoerloos gebruiken, maar vind dat de camera het dan niet lang genoeg doet.

Ik wil m dus aansluiten op het binnenlampje van mijn trailer. Hoe doe ik dit? Moet er een omvormer bij? Of kan ik bijvoorbeeld ook de stekker van de oplader knippen en met een blokje op de draad van het trailerlampje zetten? Op de opening waar ik de oplader in steek staat dc in 5V/1A.

haukieboy

Re: camera op verlichting trailer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-15 16:30

Niemand??

RonaldV

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-15 23:03

Electronica die gebouwd is om met 5v te werken kan niet zo goed tegen de 12v spanning van je auto (en dus je trailer). Probeer het ook maar niet, want je cameraatje brandt direct door. Je zult de spanning moeten terugbrengen tot 5v/1a. En let ook op piekspanning. Bij het starten van je auto loopt er even een heel hoog amperage door de electrische circuits om de startmotor ook bij een heel koude motor rond te kunnen krijgen. Dat veroorzaakt na verloop van tijd kapotte koplampen (Volkswagens hebben daar een handje van bijvoorbeeld), maar kan ook je camera in één klap vernielen.

haukieboy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-15 16:40

Niemand nog goede tips & trics?