Verhuizen naar Ierland..

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

DearDarling

Verhuizen naar Ierland..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-03-15 16:10

JAAA IN JULI IS HET ZOVER!!! Ik verhuis naar het oh-zo mooie Ierland *\o/*

Met mijn 1 jarige shih-tsu hondje en natuurlijk wil ik mijn paard meenemen.
Ik wordt bedrijfsleider van een hele leuke stal, geven lessen aan jong&oud, zelfs mensen met een beperking zijn welkom. We hebben sportpaarden, pensionpaarden en paarden in training staan voor klanten. Zomers hebben we ponykampen dus erg veel afwisseling! Ik vertrek rond 15 juli met mijn hond Baila, en de planning is dat Dros midden Augustus komt.
Ze komt vanaf mijn vertrek tot dat zij op transport gaat bij een goede vriendin van mij te staan die ervaring heeft met paarden op transport zetten en de eventuele voorbereidingen. Maar ik ben op zoek naar meer bokkers die deze sprong hebben gemaakt.
Wat waren jullie kwijt qua dierenarts kosten en transport? Van welk transport bedrijf heb je gebruik gemaakt?
Zijn er tips en tricks om het makkelijker te maken voor het paard?
Ze is gelukkig wel gewend om lang op de vrachtwagen te staan dus dat wordt niet zo'n probleem denk ik :j
Heb al wat transport bedrijven gemaild voor een prijsopgave. Het enige waar ik nu tegen aanloop is; Hoe krijg ik al mijn (paarden) spullen daar? Ik heb gevraagd of die ook mee kunnen met het paard, maar wat als dat niet kan?

Zijn er meer dingen waar ik aan moet denken?
Brand los! :D

xxrossiexx

Re: Verhuizen naar Ierland..

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-15 16:21

Met je vragen kan ik je niet helpen maar wil je veel plezier en succes in ierland wensen!
Hartstikke gaaf!

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-15 16:24

Wauw super gaaf! Zo'n sprong in het diepe zou ik ook wel willen maken. :j

DearDarling

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-03-15 16:29

Dankjewel! Ja ik heb er ook onwijs veel zin in!

Kiki1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-15 17:15

Niet vergeten je tandenborstel mee te nemen! ;)
Veel plezier in Ierland, een harstikke gaaf land!

Forbiddenpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-15 17:19

Wat gaaf! Ik ben afgelopen zomer verhuisd, weliswaar zonder paard maar wel met hond. Mocht je nog andere niet paard-gerelateerde vragen hebben dan kun je deze altijd stellen! =D

mbkaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-15 20:56

Wat gaaf DearDarling.
Ik kan je ook niet helpen met jouw vragen, maar ik kan je natuurlijk wel heel veel plezier en geluk in Ierland wensen. Mijn tweede vaderland ...

Waar ga je naartoe verhuizen in Ierland?

DearDarling

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-15 02:19

Forbiddenpie schreef:
Wat gaaf! Ik ben afgelopen zomer verhuisd, weliswaar zonder paard maar wel met hond. Mocht je nog andere niet paard-gerelateerde vragen hebben dan kun je deze altijd stellen! =D

Oohh wat gaaf! Bevalt het?
Weet jij of dat het verplicht is om een bloedonderzoek te laten doen na de rabies inenting? Waar moet ik verder aan denken qua inentingen etc?

Forbiddenpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-15 12:16

Ik heb het hier erg naar mijn zin! Heerlijk huisje, leuk werk en een geweldig land!
Nee hoor er is geen bloedtest gedaan. Gewoon de gebruikelijke inentingen voor als je op reis gaat en het ontwormen via de dierenarts. Mijn hond is met de boot en auto gekomen. Waar ga je ongeveer wonen? Zorg dat je wat voer meeneemt vanuit Nederland zodat de overgang niet te groot is. Ik merkte dat zij wel even van slag was op Iers voer.

Roquen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-15 12:24

Ik heb mijn paard eind 2013 verhuisd van Nederland naar Denemarken. Het transport bedrijf heet Potijk. Ze hebben haar op maandag avond opgehaald op haar oude stal. Ze is toen naar een verzamelpunfair gegaan. Dinsdagochtend heeft ze de da check gehad, waarna ze op transport is gegaan. In de avond was ze bij mij.
Het heeft me in totaal 525 euro gekost, inclusief de da.

De belangrijkste spullen heb ik mee gegeven aan de transporteur. Alle overige spullen in een groot krat en via GLS verstuurd, kostte me 20 euro.
Laatst bijgewerkt door Roquen op 24-03-15 12:31, in het totaal 1 keer bewerkt

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-15 12:29

Hoe ga je zelf die kant uit? Auto/vliegtuig?

Anders zou je kunnen overwegen om een trailer of aanhanger achter je auto te hangen en daar je spullen in te vervoeren. Afhankelijk van hoeveel het is zou je ook kunnen kijken naar vervoeren via bv GLS, die doen ook palletvervoer voor particulieren, geen idee alleen wat dat kost.

Je paard idd via een erkende transporteur, welke geen idee, zijn vast mensen op Bokt die je goede tips daarover kunnen geven.

DearDarling

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-15 14:22

Oke dus ik hoef haar alleen nog te laten enten voor rabies en ontwormen?
Ik en de hond gaan per vliegtuig. Vriendin van me vervoerd altijd met lusk horse transport dus die heb ik een email gestuurd. Thanks voor de tips qua spullen!
Naar Denemarken is het wel iets goedkoper aangezien je daar geen bootreis hebt :j

Forbiddenpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-15 15:42

Klopt, en natuurlijk eventuele eisen van de vliegtuigmaatschappij. Mijn hond is echter prima aangekomen zonder bloedtest. Let wel op dat als je een tussenlanding maakt, je ook aan de eisen van dat land voldoet. =)
Denk er ook aan dat er hier andere plugs zijn, dus eventuele apparaten kunnen een reisstekker nodig hebben. Ik heb gewoon een berg verlengsnoeren met een Ierse plug aan het einde en iets van 8 Nederlandse plugs. Werkt het fijnste.

Imaginaerum

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-15 15:44

Wat gaaf, waar ga je heen in Ierland?
Ik wil eigenlijk ook wel emigreren die kant op, ik lees even mee.

DearDarling

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-15 15:54

Forbiddenpie schreef:
Klopt, en natuurlijk eventuele eisen van de vliegtuigmaatschappij. Mijn hond is echter prima aangekomen zonder bloedtest. Let wel op dat als je een tussenlanding maakt, je ook aan de eisen van dat land voldoet. =)
Denk er ook aan dat er hier andere plugs zijn, dus eventuele apparaten kunnen een reisstekker nodig hebben. Ik heb gewoon een berg verlengsnoeren met een Ierse plug aan het einde en iets van 8 Nederlandse plugs. Werkt het fijnste.

Ik vlieg gelukkig rechtstreeks met Aer Lingus dus dat is super fijn! En ohja.... Stekker, thanks! Daar had ik nog niet aangedacht :+

Imaginaerum schreef:

Wat houd je tegen als ik vragen mag?

Voor de mensen die de plek willen weten, graag via PB! :D

Imaginaerum

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-15 17:55

DearDarling schreef:
Imaginaerum schreef:

Wat houd je tegen als ik vragen mag?

Moet mijn diploma nog even halen! :) Daarna zou het een kwestie zijn van een baan vinden in het voortgezet onderwijs daar, maar mijn vriend is dan nog bezig met zijn master en die zou eigenlijk wel mee moeten. O:)
Ik wil je erg veel plezier wensen en ik lees alsnog mee!

DearDarling

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-15 22:58

Transport van m'n paard + spullen is geregeld!! In april wordt m'n hond ingeënt, nu nog even het papierwerk etc van m'n paard regelen en dan zijn we al een heel eind! <3

Tess_C

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-15 12:03

Wat gaaf! Komt nu toch wel heel erg dichtbij dan voor je!

Ik wil uiteindelijk naar Engeland toe met paard en al. Enige wat mij tot nu toe tegenhoudt om de overtocht te maken is werk vinden -O- Ben al een tijdje aan het zoeken.

Forbiddenpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-15 12:05

Wordt de woning verzorgd door de stal waar je komt te werken of ga je hier zelf naar zoeken?

fleur_yen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-15 12:08

Wat gaaf zeg! Ik heb zelf een zomer in Ierland gewerkt en ben helemaal verliefd geworden op dat land. Nog steeds de ambitie om ooit met paard en kat in Engeland of Ierland te gaan wonen. Ook hier geen tips, maar wel heel veel plezier en succes gewenst! :D

DearDarling

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-15 17:56

Forbiddenpie schreef:
Wordt de woning verzorgd door de stal waar je komt te werken of ga je hier zelf naar zoeken?

Woning is geregeld door de stal, ik woon zelfs op stal. Vijftien seconden lopen naar de paardjes :D

Saskia345

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-15 20:45

Wat gaaf zeg!
Klinkt echt ideaal

Forbiddenpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-15 21:07

God wat een luxe! haha
Ik ben toch nog wel een maand of drie bezig geweest. Nou, als je gesetteld bent kom ik misschien eens voor een lesje langs ;D Als het niet te ver rijden is natuurlijk!

DearDarling

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-15 18:43

Gezellig :D

Smudge

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-15 14:16

Ik heb geen ervaring met een paard verhuizen naar het buitenland, wel met het importeren van paarden voor eigen bezit.

De spullen kunnen vrijwel altijd mee in de vrachtwagen. Mocht je echt heel veel spullen hebben dan kun je natuurlijk ook wat paardenspullen mee nemen in verhuisdozen met je eigen spullen. Desnoods stuur je het per post en geef je de zware spullen met de vrachtwagen mee.

Denk wel goed na over de beenbescherming van je paard. Sommige bedrijven vinden het beter als het paard tijdens transport niets draagt omdat de reis zolang is ivm oververhitte benen, zeker als het paard zich druk maakt of gestrest is op de wagen.

Bij aankomst zet ik de paarden altijd eventjes in de bak zodat ze kunnen rollen of misschien de stress kwijt willen door even flink rond te rennen. Daarna lekker de stal in en met rust laten, het is zwaar voor een paard om 12 uur of langer op de wagen te staan.

Mijn paarden zijn altijd met gelissen vervoerd, zeer goede ervaring mee.

Vraag of je het reisschema mag van je paard, je hoort dan hoe laat en waar de wagen stopt voor een pauze voor de chaffeur en de paarden. Was voor mijn eigen gemoedstoestand fijn om te weten. ±

De dierenarts kostte trouwens niet veel, entingen waren sowieso in orde ik hoefde alleen een gezondheidsverklaring te hebben.

Controleer even of je paard in Ierland in quarentene moet, dat is misschien wel een dingetje.