rijlaarzen, grote voet, smalle kuit

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Jellybeans

rijlaarzen, grote voet, smalle kuit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-03-15 16:50

Hoi,

Ik ben al een tijdje op zoek naar leren rijlaarzen. Maar elke keer als ik wat pas stuit ik op een probleem. Qua voetmaat passen de laarzen perfect maar ze zijn vanaf de kuit gewoon veel te breed.En 9 van de 10 keer waren ze ook nog eens te lang. Als ik dan een kleinere maat pas dan zijn de laarzen wel smal genoeg maar dan is de voetmaat weer te klein.
Nu vroeg ik me dus af, zijn er bokkers met hetzelfde probleem en zo ja wat voor laarzen hebben jullie? Of is er toevallig iemand die mij een goede tip kan geven?
Helaas zitten op maat gemaakte laarzen er niet in vanwege de prijs en alles onder de 200 euro bij Divoza en Epplejeck heb ik al eens gepast.
Mijn voetmaat is trouwens 40 en qua hoogte en kuitmaat; tja het smalste en kortste wat er bestaat denk ik? :P
En het zou heel mooi zijn als de laarzen niet meer dan 200 euro kosten.
Alvast heel erg bedankt!

Jellybeans

Re: rijlaarzen, grote voet, smalle kuit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-03-15 19:16

Niemand? ;)

original_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-15 19:27

hier het zelfde probleem, maar dan moeten ze bij mij ook nog heel hoog zijn wat helemaal niet zonder maat werk kan :)

Heb je al bij petrie gekeken? Die hebben een erg uitgebreide maattabel.
Modelen als melbourne zitten geloof ik rond de 200 euro en bijvoorbeeld divoza heeft dikwijls aanbiedingen als '25% korting op een artikel naar keuze' of op dit moment 15€ korting :)

Jellybeans

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-03-15 20:53

original_ schreef:
hier het zelfde probleem, maar dan moeten ze bij mij ook nog heel hoog zijn wat helemaal niet zonder maat werk kan :)

Heb je al bij petrie gekeken? Die hebben een erg uitgebreide maattabel.
Modelen als melbourne zitten geloof ik rond de 200 euro en bijvoorbeeld divoza heeft dikwijls aanbiedingen als '25% korting op een artikel naar keuze' of op dit moment 15€ korting :)

Ah oke ik zal eens naar Petrie kijken, dankjewel voor de tip!! :)

Imitador

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-15 21:03

Misschien is Zaldi Americana iets voor jou? Ik heb zelf voetmaat 39 en hele smalle kuiten en deze zitten niet strak, maar wel netjes aangesloten. Ze vallen bij mij eigenlijk net ietsje te laag (ze komen niet tot in mijn knieholte, maar net iets daaronder), maar dat zal voor jou dan denk ik wel prima zijn!
Bij trekkingsaddles kosten ze 127 euro, en ik sta er nu al 8 jaar mee in de bagger, mest, diepe plassen, en ik poets ze 1 keer per jaar; en ze zien er nog steeds heel goed uit.
Succes met zoeken in ieder geval!

little_birdy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-15 21:05

Ik hen de 42 s van mondoni. Maar ik ben erg lang en bij mij zitten ze echt helemaal tot aan mijn knie

_KellyAV

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-15 21:07

Ik heb zelf ook erg lastige maten, maar toevallig vandaag laarzen besteld. Het zijn de Niro laarzen type tricolore, ze hebben ze in super veel maten!! Wel iets boven je budget, maar kijk er eens naar!

http://www.kielaruitersport.nl/product/ ... re-fildona

Hier vind ik de maattabel erg duidelijk!