Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73
MarlindeRooz schreef:Een schop tegen zijn harses geven zodra hij al zijn oren in de nek doet, die is gek.
Gypsy schreef:MarlindeRooz schreef:Een schop tegen zijn harses geven zodra hij al zijn oren in de nek doet, die is gek.
Dat. Mijn merrie is er ook niet erg van gecharmeerd als ik in de paddock aan het uitmesten ben en de pony komt even langs om aandacht te vragen, maar een vingerbeweging in haar richting is genoeg om duidelijk te maken dat ze het maar heeft te accepteren.
beatje schreef:Ik vraag me af hoe de mensen die nu zeggen dat ze achter die pony aan moet gaan met een zweep het zouden vinden als de des betrefende pony hun eigen pony was.
Bij mij op de wei blijf je van elkaars paard af, je haalt je eigen paard maar uit de wei.
De haflinger en de fjord zijn van iemand anders,je gaat iemand geen advies geven of iemand anders zijn paard.

beatje schreef:Ik vraag me af hoe de mensen die nu zeggen dat ze achter die pony aan moet gaan met een zweep het zouden vinden als de des betrefende pony hun eigen pony was.
Gini schreef:Maakt niet uit wat de rangorde van een kudde onderling is, van zodra er een mens de wei in komt gelopen is dat de meerdere en moet er naar die mens geluisterd worden.
Ik vind het dus zeer kwalijk als je op een pensionstal dus niet de wei op mag om deze dingen te oefenen. Dat je niet eens aan je eigen paard kunt omdat andermans dominantere pony dat niet wil en dan een pensionhouder die niet wil dat ik dat wel even oplos, vind ik helemaal van de zotte.
Wat helpt is een actieve lichaamshouding en een dressuurzweep waarmee je je persoonlijke ruimte kan afbakenen. Jij bepaalt welk paard in die ruimte komt.
Heb je al wat ervaring met grondwerk?