Tas kapot, moet een nieuwe!

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

gerpiegorp

Tas kapot, moet een nieuwe!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-15 15:41

Hallo!

Vorige week toen ik terug fietste van de manege is een hengsel van mijn tas geknapt, dit was een kleine boodschappentas van de kruidvat

Ik kan geen koffer meenemen naar de manege (ik fiets 3/4 van het jaar), en ik heb ook een verzorgpaard en daarom kan ik mijn spullen niet op de manege laten.

Een boodschappentas is te groot, een schoudertas past niet... Wat moet ik nu? Ik zoek een tas (het liefst een rugzak) waarin mijn cap, borstels, halster etc. in passen (en evt, mijn jodphurs). Cap kan aan het stuur, maar een beetje een grote tas is gewenst!
Wat wil ik niét: een lichte (kleur) tas, die de groot is, te duur (en niet erg mooi := tja, ik blijf wel een wicht :+)
Dus... Hebben jullie suggesties? Wat vinden jullie het handigst (voor op de fiets) als jullie foto's hebben, graag!

P.s. Ik heb geen rek voorop de fiets :o. Als jullie de inhoud/vorige tas willen zien, zet het erbij dan doe ik er even een foto bij!

*sorry voor het lange verhaal :')

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-15 15:45

gerpiegorp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-15 16:20

Lous schreef:
Een kleine sporttas?
Die heb je bijvoorbeeld van HV polo, maar in een tassenwinkel kun je er vast ook wel iets soortgelijks vinden.
Hier bijvoorbeeld, onderaan staan een paar die in de aanbieding zijn.

http://www.ej.nl/zoeken/zoeken.html?q=h ... 3&count=16

Misschien is dat ook wel wat, dank je wel :) . Ik er even tussen kijken. De prijzen bevallen iig wel :')

Equilibria

Re: Tas kapot, moet een nieuwe!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-15 16:23

Ik zou gaan voor een grote rugtas met touwsluiting inplaats van een ritssluiting.

_Nicky

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-15 16:29

Toen mijn paard alleen op een weitje stond zonder stal of zadelkamer en ik mijn rijbewijs nog niet had, deed ik veel in een fietstas.
Fietstas achterop vullen met spullen (bandages, springschoenen, hoofdstel, laarzen, borstels enz) en ook nog wat spullen aan het stuur.
Gelukkig fietste mijn moeder mee, dan kon zij mooi het zadel achterop de fiets meenemen met een spin. :)
Misschien is dat een idee? Dan heb je ook niet zoveel aan je stuur/rug hangen en tegenwoordig zijn ze er in hippe kleurtjes.

Annoya

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-15 16:47

Ik heb een enkele fietstas. Het ziet eruit als een shopper/schoudertas maar er zitten 2 plastic clips waar mee je de tas aan je bagagedrager van de fiets kan haken. Super handig.

gerpiegorp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-15 16:50

Equilibria schreef:
Ik zou gaan voor een grote rugtas met touwsluiting inplaats van een ritssluiting.

Waarom als ik vragen mag? Vallen er dan geen dingen uit als hij op de grond ligt?

_Nicky schreef:
Toen mijn paard alleen op een weitje stond zonder stal of zadelkamer en ik mijn rijbewijs nog niet had, deed ik veel in een fietstas.
Fietstas achterop vullen met spullen (bandages, springschoenen, hoofdstel, laarzen, borstels enz) en ook nog wat spullen aan het stuur.
Gelukkig fietste mijn moeder mee, dan kon zij mooi het zadel achterop de fiets meenemen met een spin. :)
Misschien is dat een idee? Dan heb je ook niet zoveel aan je stuur/rug hangen en tegenwoordig zijn ze er in hippe kleurtjes.

Fietstassen zijn op zich wel handig, maar ik moet de fiets voor op de manege parkeren en moet dus die fietstas naar achter dragen, en dat is dan denk ik niet zo fijn als je het tuig ook draagt (met die boodschappentas vond ik het ook niks). Maar deze zet ik ook op het lijstje! Bedankt

JSML

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-15 22:27

Annoya schreef:
Ik heb een enkele fietstas. Het ziet eruit als een shopper/schoudertas maar er zitten 2 plastic clips waar mee je de tas aan je bagagedrager van de fiets kan haken. Super handig.

Zo een heb ik ook, met een lang hengsel zodat je hem schuin over je schouder kan dragen en je beide handen vrij hebt voor andere dingen. Ik heb een mooie paarse, ben er erg blij mee.

ssashaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-15 22:46

Misschien toch wel handig een rekje op je fiets te zetten? Heb ik ook gedaan en wauw wat maak ik er veel gebruik van! Niet duur en simpel om op je fiets te bevestigen! Je tas kan hier goed op steunen en zal dus minder snel kapot gaan, en het is veel handiger dan een tas aan je stuur te hangen. Je kunt er evt ook een mand op doen waar je alles in kunt gooien :)

Dauth

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-15 00:08

Sporttas of op ruiterzakrn kijken

Blacky94

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-15 00:18

Ik heb een hele tijd alles in een rugzak gehad. Zo'n neppe Eastpack van €10 ofzo.. :)

celestus

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-15 12:17

Ik had altijd een poetstas ipv een poetskoffer, misschien dat je daarvoor nog kan kijken bij een ruitersportzaak?