welke trailer

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Billy20

welke trailer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-15 15:40

Ik ben een beetje aan het rondkijken voor een nieuwe trailer en nu vraag ik me af wat ik moet kiezen: hout/polyester/aluminium? Wat zijn de voor- en nadelen? En wat voor bodem is het beste?

cissy

Re: welke trailer

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-15 18:32

Wat is je budget, waar ga je m stallen binnen of buiten, ga je m veel gebruiken? Wil je 1,5 of 2 paards, wat voor auto staat ervoor? Wel/niet zadelkamer etcetera.

Voor alle soorten is wat te zeggen, je moet eerst voor jezelf bedenken wat je wilt en dan eens bij de dealers langsgaan om te kijken wat er allemaal is. Of loop eens op een wedstrijd alle trailers langs en kijk naar hoe ze inelkaar zitten en wat de voor/nadelen zijn.
Persoonlijk wil ik graag stangen die van de buitenkant loskunnen als er paniek uitbreekt. Ik wil geen latjes op de klep en ik wil ook geen uitstekende delen aan de klep, die zijn er nl wel degelijk, haken die niet weg geklapt kunnen worden of halve maantjes die uitsteken en zo de hoefwand kunnen beschadigen bij stom vd klep stappen.

Billy20

Re: welke trailer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-15 07:56

Ik heb inmiddels wat meer gelezen en ik overweeg een aluminium trailer. Ik zoek een 1,5 paards trailer. Het budget is geen probleem maar ik hoef niet de duurste. De trailer komt buiten te staan. Zijn er nog dingen waar ik op moet letten bij een aluminium trailer en zijn er ook merken die ik niet moet hebben?

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-15 14:18

Billy20 schreef:
Ik heb inmiddels wat meer gelezen en ik overweeg een aluminium trailer. Ik zoek een 1,5 paards trailer. Het budget is geen probleem maar ik hoef niet de duurste. De trailer komt buiten te staan. Zijn er nog dingen waar ik op moet letten bij een aluminium trailer en zijn er ook merken die ik niet moet hebben?

Geld is geen leit-motiv? Nou, dan een Ifor Williams, of als je de ballen hebt om 'm in Frankrijk te bestellen: Fautrass. Ik heb thuis wel het adres wie je moet hebben.
http://www.fautras.com/

Billy20

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-03-15 14:18

ikke schreef:
Billy20 schreef:

Geld is geen leit-motiv? Nou, dan een Ifor Williams, of als je de ballen hebt om 'm in Frankrijk te bestellen: Fautrass. Ik heb thuis wel het adres wie je moet hebben.
http://www.fautras.com/

Ifor zal best goed zijn maar ik vind ze echt gruwelijk lelijk dus daar gaat niet mijn voorkeur naar uit.