bij meerdere geintereseerden prijs tegen elkaar uitspelen

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

florentine1

bij meerdere geintereseerden prijs tegen elkaar uitspelen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-15 09:51

hallo,

ik wilde toch ff graag wat meningen horen, ik ben op zoek zoals je misschien in me ander topic gelezen hebt naar een leuk paard als opvolger voor de pony.

nu ben ik tegen een hele leuke en brave merrie aangelopen waar ik als tweede voor belde , ik gaf aan snel te willen komen kijken maar nu wilde de eigenaar paard ook de 1e beller ( die wilde ook komen kijken) de kans geven om te komen kijken alvorens met ons verder in zee te gaan.
Uiteindelijk mochten we wel als 1e komen kijken maar dan wel in afwachting van de tweede kijker of er verder gekocht kon worden. natuurlijk vind ik dit geen goede afspraak maar ben daar mee accoord gegaan.

Nu belde ze me net voor het komen kijken op of we het goed vonden om er nog een andere gegadigde te laten komen om alleen maar alvast te komen kijken omdat die toevallig in de buurt was en van ver rijden kwam.

Ik vond het niet echt prettig maar heb gezegd dat het geen probleem was als ik zelf maar met het paard bezig kon zijn.

Toen ik aangaf dat ik graag het paard voor tweede keer wilde komen rijden mits de andere dan niet zou kopen biedt die man zomaar ineens 1000 euro boven vraagprijs.

Nou sorry hoor ik vond het behoorlijk brutaal vd bieder en de verkoper stemde daar in principe al in toe niet zo netjes want dan had ze het paard maar tegen bieden moeten verkopen of een andere contructie.

Ik kreeg dus al meteen te horen dat ik maar een beter bod moest doen, ik had er geen prettig gevoel bij.

Let wel prijs van het paard was gewoon conform marktwaarde dus geen koopje ofzo, wel een leuk paard.

het was me allemaal te toevallig en leek wel opzet, wat moet ik hier nu mee?

Anoniem

Re: bij meerdere geintereseerden prijs tegen elkaar uitspelen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-15 09:53

Je gevoel volgen. :j

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-15 09:54

zo gaat het nu eenmaal bij de verkoop van een paard. de verkoper zou gek zjn als hij jou het dier vor 1000 minder verkoopt als de ander. En he tis toch logisch dat de eerste beller eerste keus zou krijgen??
edit: als dit opzet zou zijn zou ik gewoon zeggen dat je van de koop zafziet en aangeven dat ze je wat kunnen lten weten als die ander het paard toch niet koopt? Dan merk je dadelijk of je nog wat hoort

sietske83

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-15 09:55

Als ze de andere kopers 1000 euro meer laten bieden waar ik bij zou staan.
Liet ik het paard staan en ging verder kijken.
Vind dit ook echt niet netjes van de verkoper.

eridinges

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-15 09:56

Ik zou zeggen: de groeten! :wave:

Genoeg leuke paarden in dit land.
Ik begrijp dat deze je trekt, maar er valt zoveel te kiezen.

MilesNF

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-15 09:59

Eerlijk gezegd snap ik je verhaal niet goed, het is een beetje warrig geschreven. Vooral het laatste stuk begrijp ik niet goed.

Maar ik vind het logisch dat een verkoper meerdere geïnteresseerden laat komen kijken, als je een voor een bezig gaat kun je lang bezig zijn.
Op vind ik het logisch dat een verkoper het paard boven de vraagprijs verkoopt als hij voldoende geintereerden heeft, zou zonde zijn om daar niet in mee te gaan. Maar dit gedeelte van je verhaal snap ik niet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-15 10:02

TS is naar een paard gaan kijken, maar er was tegelijk nog iemand anders aanwezig die toevallig in de buurt was. Toen TS aangaf dat ze het paard graag nog een keer komt rijden, is de andere aanwezige €1000 hoger gaan bieden.

=> TS vermoedt dat die "gegadigde" gewoon een kennis is, uitgenodigd door de verkoper, om bij interesse de prijs kunstmatig op te drijven.

Margee

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-15 10:04

Logisch dat hij meer mensen laat komen, als jij afhaakt heeft hij niemand meer.
Als jij de prijs te hoog vind, zou ik dat netjes melden en verder gaan zoeken.
Het gebeurt ook vaak genoeg dat de andere bieder dan afhaakt, dan komen ze misschien zelfs bij je terug.

florentine1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-15 10:05

Lieke schreef:
Eerlijk gezegd snap ik je verhaal niet goed, het is een beetje warrig geschreven. Vooral het laatste stuk begrijp ik niet goed.

Maar ik vind het logisch dat een verkoper meerdere geïnteresseerden laat komen kijken, als je een voor een bezig gaat kun je lang bezig zijn.
Op vind ik het logisch dat een verkoper het paard boven de vraagprijs verkoopt als hij voldoende geintereerden heeft, zou zonde zijn om daar niet in mee te gaan. Maar dit gedeelte van je verhaal snap ik niet.

nou volgens mij staat het er duidelijk hoor kan er nika anders van vertellen.

maar ze vraagt aan mij een prijs, ze had paard ook tegen bieden kunnen verkopen of iets dergelijks. nu staat daar een voor mij onbekend persoon die zomaar ineens roept ik bied 1000 meer dan de vraagprijs terwijl ik nog niet eens met haar fatsoenlijk over he tpaard had kunnen onderhandelen.

vind hetzelf maar een vreemde situatie

florentine1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-15 10:06

Varekaj schreef:
TS is naar een paard gaan kijken, maar er was tegelijk nog iemand anders aanwezig die toevallig in de buurt was. Toen TS aangaf dat ze het paard graag nog een keer komt rijden, is de andere aanwezige €1000 hoger gaan bieden.

=> TS vermoedt dat die "gegadigde" gewoon een kennis is, uitgenodigd door de verkoper, om bij interesse de prijs kunstmatig op te drijven.

nou dat gevoel had ik dus ook

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-15 10:08

Toen ik mijn paard verkocht heb ik ook meerdere mensen laten komen, de eerste die een aanbetaling deed daar hield ik hem voor vast, geen geld = niet vasthouden..
Weet je hoeveel mensen er nog moeten komen die me bezworen dat ze enorm veel interesse hadden en echt nog een keer kwamen?

Icrack

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-15 10:08

Voor de verkopende partij erg leuk natuurlijk, daar in tegen zou ik als koper gelijk afhaken bij het opdrijven van de prijs. Persoonlijk word ik daar spontaan allergisch van.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-15 10:10

Tsjah... naar een paard zoeken is zo leuk en makkelijk nog niet (altijd)...

Ik zou het paard laten staan. Het klinkt voor mij ook als een in scene gezet iets en 1000 euro verschil is absurd... Dan gaan hier de belletjes toch wel rinkelen.

Geen hand vol, maar een land vol. Wereld zelfs :')

florentine1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-15 10:12

Polly schreef:
Toen ik mijn paard verkocht heb ik ook meerdere mensen laten komen, de eerste die een aanbetaling deed daar hield ik hem voor vast, geen geld = niet vasthouden..
Weet je hoeveel mensen er nog moeten komen die me bezworen dat ze enorm veel interesse hadden en echt nog een keer kwamen?

nou ik denk wel dat dit paard gewild is, geloof best dat ze al 5 afspraken kon maken op 1 dag.
vind he tjammer maar ik wil best die 1000 euro meer betalen maar dan denk ik dat die andere gegadige daar weer overheen gaat.

dat ga ik dus niet doen voor die prijs kan ik echt wel net zo leuke andere paarden kopen mits ze te koop staan want wat ik zoek is helaas niet echt veel te koop.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-15 10:15

Houd moed! Ik ben ook 1,5 maand bezig geweest, flink aantal paarden gezien, 1 gevonden die voldeed... wordt ik gewoon te kakken gezet door de verkopende partij en deze week dan toch eindelijk mijn maatje gevonden...

Niet opgeven dus, heeft tijd nodig om je perfecte paard te vinden ;) komt goed!
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 15-03-15 10:16, in het totaal 1 keer bewerkt

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-15 10:16

Klinkt alsof er idd een niet bestaande andere gegadigde is; anders was het paard toch allang verkocht als die ander meer ervoor wil betalen?

Mousmous

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-15 10:18

Jammer, maar je hebt er in toegestemd dat die andere koper ook kon komen al voelde je daar niet prettig bij. Dan loop je dit risico.

florentine1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-15 10:20

zal ik dus ook nooit meer doen,

besef goed dat dit niet zo slim was maar ja wil wilde ook geen lastig persoon zijn.

_Charlot

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-15 10:27

Hoii!

Het is aan de verkopers hoe ze het doen.

Her is bij verkoop een lastig verhaal als je mensen zegt dat ze niet kunnen komen omdat iemand voor de tweede keer komt..

Als die persoon het paard niet koopt, moet de veekopee vaak de andere gegadigden uitleggen hoe of wat.

Dat er 1000 meer wordt geboden, beetje raar.

Mooi laten gaan, paarden genoeg te koop.
Desnoods laten weten dat als de koop niet doorgaat je nog interesse hebt.
Op dat punt kun je ook gewoon aan je eerste prijs vasthouden.

WM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-15 10:28

Hm.. ik snap je frustratie en ergens heb ik ook mijn twijfels of die andere koper niet toevallig een kennis is. 1000,- hoger bieden terwijl ze nog niet eens weten wat jij wilde bieden is toch vreemd. Bovendien hadden ze uit respect ook even kunnen wachten tot jij weg was of kunnen bellen met die mededeling lijkt mij.
Wat ik wel vind is dat als een andere potentiele koper meer bied, dat het logisch is dat zij daar dan mee in zee gaan. Goed misschien was het netjes geweest om vooraf te vermelden dat hij naar de koper met het hoogste bod gaat. Maar als ik mijn paard te koop aan bied en ik krijg meerdere kijkers dan gaat ie toch ook naar de hoogste bieder (mits ik het gevoel heb dat mjjn paard daar goed komt te staan uiteraard).

BeeMed

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-15 10:50

Mousmous schreef:
Jammer, maar je hebt er in toegestemd dat die andere koper ook kon komen al voelde je daar niet prettig bij. Dan loop je dit risico.

Er valt als potentiele koper niet veel mee in te stemmen. Vind het sowieso raar dat ze om toestemming vroegen. Zou toch een beetje van de zotte zijn als een potentiele koper bepaald hoeveel mensen je bij je paard mag komen laten kijken.

Ts ik zou afzwaaien, tenzij je het paard heel graag wil. Je weet niet of de andere koper echt is of niet. Zoniet dan komen ze vanzelf wel bij je terug. Ik zou laten weten dat je er vanaf ziet en je het wel hoort als de ander zich bedenkt.

ik vind het overigens wel logisch dat ze meerdere mensen laten komen en voor de hoogste bieder gaan. Zakelijk gezien dom als ze dat niet zouden doen.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-15 11:01

Het kan nog veel erger, wij hadden als eerste kijker een afspraak bij een paard gemaakt, vier uur rijden. Hadden er drie uur opzitten en krijg een telefoontje, ja helaas, kwam net iemand kijken en is verkocht. In jouw geval zou afhaken, veel verkopers gaan voor de hoogste prijs ipv de beste plek alhoewel dat soms ook wel samen kan gaan.

BeeMed

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-15 11:07

bigone schreef:
Het kan nog veel erger, wij hadden als eerste kijker een afspraak bij een paard gemaakt, vier uur rijden. Hadden er drie uur opzitten en krijg een telefoontje, ja helaas, kwam net iemand kijken en is verkocht. In jouw geval zou afhaken, veel verkopers gaan voor de hoogste prijs ipv de beste plek alhoewel dat soms ook wel samen kan gaan.

Dat is wel echt onbeschoft van de verkopende partij

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-15 11:14

knuffeldier schreef:
bigone schreef:

Dat is wel echt onbeschoft van de verkopende partij

Ik kijk in de paardenhandel echt nergens meer van op. Loop net even te lang mee en heb alles wel al een keer gezien. Daarom erger ik me ook vaak aan mensen die helemaal verliefd en onder lichtelijke druk van een verkoper toch maar heel impulsief besluiten dat het dat specifieke paard moet worden en zelf niet zakelijk blijven. Als een verkoper mij onder druk zet dan haak ik direct af. Een paard is geen pakje boter en moet je weloverwogen en met verstand kopen.

minikatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-15 11:39

Verkoper had 2 gegadigden, ts wilde wel de vraagprijs betalen.
Koper zegt dat tegen de andere koper, die wil het paard ook wel en besluit wat hoger te bieden.

Het is nog niet jouw paard ts, dus helaas nog geen zeggenschap.
Je kan zeggen dat je bij afhaken van de andere koper graag weer bericht wilt.
Maar dat is ook het enige.