Verzekeringen

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Frost

Verzekeringen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-15 13:04

Hoi!

Na wat googlen ben ik er niet wijzer van geworden, en met de zoekfunctie heb ik ook niet heel veel kunnen vinden.

Ik ben aan het rondkijken voor de kosten van een eigen pony om te zien of dit voor ons mogelijk is.

Ik heb hiervoor dus ook naar verzekeringen gekeken maar word hier niet veel wijzer uit omdat het er zoveel zijn, dus ik hoop dat bokkers mij verder kunnen helpen.

Hebben jullie nog advies voor mij, of kunnen jullie mij nog verzekeringen aan/afraden?

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-15 13:11

Zelf elke maand geld opzij zetten ipv in een verzekering stoppen. Dan bouw je tenminste wat op en kun jij zelf bepalen hoe je het wil besteden. Verzekeringen hebben veel haken en ogen en met pech wordt het niet vergoed of je er zelfs uitgeknikkerd. Ben je al die jaren betaalde premie kwijt.

En de echte afrader? Lees dit topic maar: [TAO] hippo zorg gooit paard zonder pardon eruit

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Re: Verzekeringen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-15 13:53

ED -> TAO

HorseTopShop

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-15 20:07

Eens met vuurneon. 3 Keer wat declareren en ze gooien je uit de verzekering. Of ze vergoeden niet omdat het zogezegd niet in het pakket zit.
Lekker zelf sparen.

Marita

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-15 11:37

Alleen als je echt helemaal geen eigen reserve aan geld hebt, is een verzekering verstandig. Je moet immers alleen verzekeren voor datgene dat je zelf niet kunt betalen. Als dat voor jou geldt, dan is sparen op dit moment geen optie (want als ie morgen ziek wordt of dood gaat, heb je niet voldoende spaargeld om dat op te vangen). Kijk naar je eigen situatie en beslis dan wel/niet verzekeren.

Welke verzekering je wilt, hangt ook af van je situatie. Zoveel mogelijk verzekeren is verstandig als je helemaal geen reserve hebt en een paard waarvan je misschien verwacht dat ie ziek gaat worden. Als je dat niet hebt, dan is een beperkte verzekering verstandig met daarnaast sparen voor extra gebeurtenissen.

Ik kan je niet helpen met welke verzekering het beste bij je past. Wellicht anderen wel, maar let vooral op je eigen wensen en mogelijkheden (financieel en kijkend naar je paard).

Succes!

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-15 12:38

Marita schreef:
Alleen als je echt helemaal geen eigen reserve aan geld hebt, is een verzekering verstandig. Je moet immers alleen verzekeren voor datgene dat je zelf niet kunt betalen. Als dat voor jou geldt, dan is sparen op dit moment geen optie (want als ie morgen ziek wordt of dood gaat, heb je niet voldoende spaargeld om dat op te vangen). Kijk naar je eigen situatie en beslis dan wel/niet verzekeren.

Welke verzekering je wilt, hangt ook af van je situatie. Zoveel mogelijk verzekeren is verstandig als je helemaal geen reserve hebt en een paard waarvan je misschien verwacht dat ie ziek gaat worden. Als je dat niet hebt, dan is een beperkte verzekering verstandig met daarnaast sparen voor extra gebeurtenissen.

Ik kan je niet helpen met welke verzekering het beste bij je past. Wellicht anderen wel, maar let vooral op je eigen wensen en mogelijkheden (financieel en kijkend naar je paard).

Succes!

Je zou natuurlijk ook eerst dat potje bij elkaar kunnen sparen en daarna een paard kopen.........

RonaldV

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-15 16:11

ikke schreef:
Marita schreef:
(...)

Je zou natuurlijk ook eerst dat potje bij elkaar kunnen sparen en daarna een paard kopen.........

Dit. Verzekeraars bestaan niet omdat ze jou zo'n aardig mens vinden, ze zijn er om geld te verdienen. Dat betekent in principe dat ze geld van jou willen hebben om een risico op te vangen en daar bovenop nog geld willen hebben omdat ze hun personeel moeten betalen en winst willen maken. Aangezien er nogal wat paarden eigenaren zijn die druk kosten declareren, doen verzekeraars moeilijk over alles waar ze moeilijk over kunnen doen.
Bespaar je de stress van het ruziën met verzekeraars. Spaar zelf een potje bij elkaar en zet dat apart, ECHT apart, zodat je het nog hebt als je paard iets heeft. Aan het eind van de rit zul je merken dat je goedkoper uit was dan wanneer je via een verzekeraar had gewerkt.
Al moet je natuulijk wel zorgen dat je altijd WA verzekerd bent, bijvoorbeeld voor het geval je paard een keer uitbreekt en een snelweg op loopt. Tegen de schades die dan optreden is geen spaarpotje opgewassen.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-15 16:52

AVP bedoel je, of heeft een paard gemotoriseerde aandrijving? :P

RonaldV

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-15 21:45

vuurneon schreef:

Nee, ik bedoel WA verzekerd. Wat voor een paard net zo verstandig is als een WA verzekering voor bijvoorbeeld je kinderen. Weet je waar WA voor staat?

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-15 10:50

RonaldV schreef:
vuurneon schreef:

Nee, ik bedoel WA verzekerd. Wat voor een paard net zo verstandig is als een WA verzekering voor bijvoorbeeld je kinderen. Weet je waar WA voor staat?

AVP dus.
Of je kind moet je auto zijn :')

Maar vooruit ik zal je helpen; AansprakelijkheidsVerzekering voor Particulieren. Die heb je ook voor jezelf en je kinderen. Voor je auto en motor heb je een WA verzekering. Waarom? Omdat dat wettelijk (ah! Vandaar de W!) verplicht is itt tot de AVP :) Geeft niets, veel mensen kennen het verschil niet. Neemt niet weg dat het hebben van een AVP ontzettend handig is.

Dit zegt het wel:
De AVP biedt geen dekking voor het aansprakelijkheidsrisico dat met motorrijtuigen verband houdt. Daarvoor moet je (wel wettelijk verplichte) WA-verzekering afsluiten. Oftwel dat kun je ook omdraaien; veroorzaakt je paard schade? Dan dekt je AVP de schade als paard in de voorwaarden is opgenomen en niet je WA.

RonaldV

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-15 23:43

vuurneon schreef:
RonaldV schreef:

AVP dus.
Of je kind moet je auto zijn :')

Maar vooruit ik zal je helpen; AansprakelijkheidsVerzekering voor Particulieren. Die heb je ook voor jezelf en je kinderen. Voor je auto en motor heb je een WA verzekering. Waarom? Omdat dat wettelijk (ah! Vandaar de W!) verplicht is itt tot de AVP :) Geeft niets, veel mensen kennen het verschil niet. Neemt niet weg dat het hebben van een AVP ontzettend handig is.

Dit zegt het wel:
De AVP biedt geen dekking voor het aansprakelijkheidsrisico dat met motorrijtuigen verband houdt. Daarvoor moet je (wel wettelijk verplichte) WA-verzekering afsluiten. Oftwel dat kun je ook omdraaien; veroorzaakt je paard schade? Dan dekt je AVP de schade als paard in de voorwaarden is opgenomen en niet je WA.

Joh, het verandert geen zier aan het feit dat je jezelf maar beter kunt verzekeren tegen (of is het nou voor?) Wettelijke Aansprakelijkheid (wat de 'WA' was waar ik het over had).

Nu we toch elkaar aan het corrigeren zijn: daar staat de W in WA voor: Wettelijke Aansprakelijkheid, oftewel: je bent volgends de wet aansprakelijk. De W staat niet voor Wettelijk verplichte Aansprakelijkheidverzekering. Geeft niets, net als ik maak ook jij fouten. :)

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-15 09:31

Mea Culpa.

Maakt echter wel uit; WA is voor schade die je maakt je auto, AVP voor de schade die je maakt met je paard. Zijn twee verschillende aansprakelijkheidsverzekering voor namelijk, voordat mensen ten onrechte denken dat ze met hun WA verzekering voor hun auto ook gelijk verzekerd zijn voor schade die hun paard maakt. Daarnaast is het inderdaad heel verstandig om een AVP af te sluiten die ook de schade dekt die je paard maakt, want ik ben 1 verzekering tegen gekomen die schade met paarden uitsluit. Nu is dat gelukkig wel uitzondering aangezien de meeste verzekeringen dat wel dekken, maar polisvoorwaarden lezen is zeker een must.

_Mari_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-15 16:41

ik heb mijn paard wel verzekerd ! ik vind het heel fijn , sowieso spaargeld te hebben en weten dat er een deel vergoed word. Ik heb bij equipe de uitgebreidste verzekering en tot nu toe heel tevreden !
ALs je al zoiets hebt van kan ik het betalen , dan is misschien een verzekering juist een goed idee. je bent wel wat premie kwijt , maar als je in 1 klap een operatie van bijvoorbeeld 5000 moet betalen ..
Het bedrag per maand is weer afhankelijk van de waarde waarvoor je hem wil laten verzekeren. Ik vind het heel fijn !

Tes22

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-15 18:14

Even stipje, ik ben ook wel benieuwd. Wil eigenlijk alle verzekeringen voor paarden tegenover elkaar leggen (wel incl. ziektekosten) en dan van de meest uitgebreide verzekeringen want daar gaat mijn interesse naar toe.

Ga ik binnenkort eens doen. :)