Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73
Marita schreef:Alleen als je echt helemaal geen eigen reserve aan geld hebt, is een verzekering verstandig. Je moet immers alleen verzekeren voor datgene dat je zelf niet kunt betalen. Als dat voor jou geldt, dan is sparen op dit moment geen optie (want als ie morgen ziek wordt of dood gaat, heb je niet voldoende spaargeld om dat op te vangen). Kijk naar je eigen situatie en beslis dan wel/niet verzekeren.
Welke verzekering je wilt, hangt ook af van je situatie. Zoveel mogelijk verzekeren is verstandig als je helemaal geen reserve hebt en een paard waarvan je misschien verwacht dat ie ziek gaat worden. Als je dat niet hebt, dan is een beperkte verzekering verstandig met daarnaast sparen voor extra gebeurtenissen.
Ik kan je niet helpen met welke verzekering het beste bij je past. Wellicht anderen wel, maar let vooral op je eigen wensen en mogelijkheden (financieel en kijkend naar je paard).
Succes!
ikke schreef:Marita schreef:(...)
Je zou natuurlijk ook eerst dat potje bij elkaar kunnen sparen en daarna een paard kopen.........
RonaldV schreef:vuurneon schreef:AVP bedoel je, of heeft een paard gemotoriseerde aandrijving?
Nee, ik bedoel WA verzekerd. Wat voor een paard net zo verstandig is als een WA verzekering voor bijvoorbeeld je kinderen. Weet je waar WA voor staat?
Geeft niets, veel mensen kennen het verschil niet. Neemt niet weg dat het hebben van een AVP ontzettend handig is.vuurneon schreef:RonaldV schreef:Nee, ik bedoel WA verzekerd. Wat voor een paard net zo verstandig is als een WA verzekering voor bijvoorbeeld je kinderen. Weet je waar WA voor staat?
AVP dus.
Of je kind moet je auto zijn![]()
Maar vooruit ik zal je helpen; AansprakelijkheidsVerzekering voor Particulieren. Die heb je ook voor jezelf en je kinderen. Voor je auto en motor heb je een WA verzekering. Waarom? Omdat dat wettelijk (ah! Vandaar de W!) verplicht is itt tot de AVPGeeft niets, veel mensen kennen het verschil niet. Neemt niet weg dat het hebben van een AVP ontzettend handig is.
Dit zegt het wel:
De AVP biedt geen dekking voor het aansprakelijkheidsrisico dat met motorrijtuigen verband houdt. Daarvoor moet je (wel wettelijk verplichte) WA-verzekering afsluiten. Oftwel dat kun je ook omdraaien; veroorzaakt je paard schade? Dan dekt je AVP de schade als paard in de voorwaarden is opgenomen en niet je WA.