ruitervakanties maar waar ?

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

soof14

ruitervakanties maar waar ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-15 18:56

Hallo,
Van het zomer ga ik met mijn paardje 3week op vakantie. Maar heb nu de keus uit 2 paarden campings. Manege knollegruun en de reeenwissel . Allebei lijkt het mij erg leuk en je kan makkelijk en veilig in het bos komen . Manege knollegruun heb ik leren paardrijden, mijn moeder heeft hier nu ook les dus we kennen daar wel wat mensen. De reeenwissel heeft wel een ontzettend mooi bos. Maar ik heb het idee dat dit meer een camping is voor oudere mensen en kleine kinderen , maar ik weet niet of dit zo is ?
Dus mijn vraag is iemand ooit bij 1 van deze 2 campings geweest en hoe beviel het ? En is hier naast paardrijden ook nog wat te doen voor iemand van dan 16 ?
Groetjes *\o/*

mammaslamma

Re: ruitervakanties maar waar ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-15 20:31

Kijk ook even naar Groot Bartje, hetzelfde mooie gebied als de Reeenwissel, wij gaan zelf met 2 meiden van 14 naar Samoza in Vierhouten, juist voor hun, omdat daar voor pubers veel te doen is, buiten paardrijden..

EllisV

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-15 08:41

ik ben 16 en ga in de zomer naar de reeënwissel. maar ben er nog nooit geweest, dus ben benieuwd...

Julu72

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-15 08:48

Wij (mijn man en ik) zijn vorige zomer met zijn tweetjes met de paarden naar de Reeënwissel geweest en we hebben genoten! We hadden onze tent dichtbij de stal/paddock staan en hoorden hoe een van onze paarden 's morgens een vroege campinggast (of bakker???) begroette.
Het bospad begint al op de camping, al is het eerste stukje altijd hetzelfde (langs de camping). Je kunt ook kiezen om een keer met een georganiseerde buitenrit mee te gaan (kun je dan gratis aansluiten).
Wij vonden het genieten in elk geval. Aankomende zomer gaan we weer, maar de Reeënwissel had geen plek meer voor ons én we wilden een andere kant van het Drents Friese Wold gaan verkennen. Wij gaan dan naar Camping Diever.

Hoe dan ook: een aanrader! Fijne mensen ook die eigenaren :-)

En verder kun je er mountainbiken... er is een klein bosbad vlakbij en vorig jaar waren er ook nog 2 jonge meiden van jouw leeftijd (zonder eigen paard) en die gaan er geloof ik elk jaar heen.

mammaslamma

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-15 11:58

Wat voor mogelijkheden voor de paarden zijn er bij Camping Diever?
Is er verhuur van caravans of huisjes, of met eigen caravan of tentje..
Wij gaan de Meivacantie naar de Alberthoeve, voor de 4e x geloof ik, ook een super plek, en vlakbij het DFW, er is daar altijd wel jeugd, maar geen entertainment, vandaar dat ik het niet noemde, maar onze pubers vinden een week zonder wel goed,maar als ze alleen mee zou gaan, koos ik een camping met meer levendigheid..

Julu72

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-15 14:55

mammaslamma schreef:
Wat voor mogelijkheden voor de paarden zijn er bij Camping Diever?
Is er verhuur van caravans of huisjes, of met eigen caravan of tentje..
Wij gaan de Meivacantie naar de Alberthoeve, voor de 4e x geloof ik, ook een super plek, en vlakbij het DFW, er is daar altijd wel jeugd, maar geen entertainment, vandaar dat ik het niet noemde, maar onze pubers vinden een week zonder wel goed,maar als ze alleen mee zou gaan, koos ik een camping met meer levendigheid..

Bij Camping Diever staan de paarden vlakbij de camping. De rijbak is wel bij de camping en voor korte verblijven (trekkers) zijn er een paar stallen met mini-paddock op de camping. Kijk maar eens op de website www.campingdiever.nl. Bij tarieven staat in linkerkolom ook nog iets over een paardrijarrangement met een video (superenthousiaste eigenaar die het verhaal doet ;-) )

Je kunt er met een tent, caravan heen, maar ze hebben ook (trekkers)hutten, luxe lodges en bungalows. Voor elk wat wils dus.

Qua entertainment is het volgens mij ook wel leuk op Camping Diever. Het is écht in het bos en er wordt van alles gedaan, volgens mij ook voor de oudere kinderen (schatzoeken/speurtocht o.i.d.?)

Je kunt altijd eens bellen... je wordt enthousiast te woord gestaan :-)

mammaslamma

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-15 15:21

Ok, bedankt, altijd handig voor in het lijstje van favorieten...

Gydja

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-15 15:29

We zijn een paar keer op vakantie geweest bij Camping Veerhof. Erg leuk! Ze hebben daar een aantal fjorden staan die bereden kunnen worden maar je kan ook je eigen paard mee nemen. Je kan ook op buitenrit met de fjorden maar je mag niet op buitenrit als je geen ruiterbewijs hebt of je moet langer rijden dan 9 jaar (als ik me niet vergis).

soof14

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-15 18:03

Leuk nog alle reacties ! :p
Onze vakantie plannen zijn veranderd en ga nu 2week op vakantie met mijn paard en nog een week naar een zonnige bestemming :) nu gaan we naar knollegruun dat is iets goedkoper als de reeen wissel maar alsnog bedankt voor de reacties ! Misschien gaan we daar volgend jaar dan heen

lkfbsm

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-15 21:40

Camping de Otterberg is ook leuk :)