Paard is bang voor iets maar wat?

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Yenni

Paard is bang voor iets maar wat?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-15 09:06

HeyHoi!

Mijn pony is sinds gisteren heel gespannen en bang. Als ik hem uit de wei haal moet ik langs 2 huizen. In een huis zijn ze nu aan het verbouwen en de mannen gooien maar al te graag met oude spullen van boven naar onder. Iedere pony zou van zo een klap schrikken zelfs ik :o
Daar is hij dus heel gespannen en oplettend op als ik er langs loop. Vanuit de bak kan je net een weilandje zien liggen, daar lopen shetten in. Die staan normaal uit het zicht maar de eigennaar heeft ze op een kleiner stukje gezet zodat het gras aan kan groeien. Ik haalde gisteren mijn pony uit de bak naar de stal. ( is 3 meter lopen) en hij was druk en bang en schrikachtig. Zelfs zo erg dat ie het op een rennen zetten en zelfs steigerde. Doet ie normaal nooit! Zou dit echt komen door dat de shetten nu in het zicht staan? Hij gaat nu om 7 uur de wei op en word om 6 uur binnen gehaald. Hij krijgt 1/4 brok en 1 handje muesli.
Even op een rijtje:
-pony is normaal niet snel bang.
- zijn met hout enz aan et gooien
- verhuizen + verbouwen.
- shetten in het zicht.
- schreeuwende kinderen. ( 8 á 9 jaar)
wat zou dit kunnen zijn? In de bak was hij al aan het kijken maar dit vind ik eigelijk niet meer normaal. Hij at 2 happen, keek angstig om zich heen en at weer een beetje. Ik zag ook zijn oogwit en zijn neus gaten stonden open.
Vind het lastig wat ik er mee moet want 400 kilo is niet zo makkelijk tegen te houden als ze bang zijn. Hopelijk is mijn verhaal een beetje duidelijk en kunnen zullen me helpen. Hier heeft nu al een week last van maar sinds gister is het erger geworden.
veel groetjes!

pearlie

Re: Paard is bang voor iets maar wat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-15 09:09

Vast van de ongewone geluiden en misschien trillingen van de verbouwing.
Van andere pony's wordt een pony niet schrikachtig normaal gesproken, hooguit een beetje enthousiast, staat je pony alleen?

Yenni

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-15 09:11

Nee hij staat met nog 2 andere pony op een pensionstalling. Die waren ook zo.

ilse1555

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-15 21:36

Is er iets verandert in de omgeving? :)

mrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-15 21:42

Misschien ben jij het wel. Reageert hij op alles waar jij op reageert. Hield je hem normaal aan het touw of hield je het touw strakgespannen. Zelfs als jij vreselijk schrikt of gespannen bent zul je moeten doen alsof er totaal niks aan de hand is, zo kun je je paard ook aan bijvoorbeeld vuurwerk of vlaggen wennen.

Yenni

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-15 08:33

Oke dankje.