[PG] : Semmie, 12-jarige zwarte mini-shet

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Anouska

[PG] : Semmie, 12-jarige zwarte mini-shet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-15 22:03

Ik heb jaren geleden (volgens mij in 2003, maar kan ook 2002 zijn geweest) een zwart mini-shet veulentje (hengstje) gekocht op de paardenmarkt in Voorschoten. Deze heb ik een maandje later (augustus) weg gegeven aan een meisje uit 's-Gavendeel. Ik weet niet meer hoe ze heet, maar leek op Gaya of Goya. Ze kwam hem in Wassenaar op een boederij ophalen, volgens mij met haar vader en misschien ook haar moeder, in een rode pick-up. Hij heette toen Semmie en zij kon door knie-problemen niet meer rijden, dus als hij oud genoeg was zou ze hem in gaan spannen. Hij was toen een half jaartje ongeveer, dus zal nu een jaar of 12-13 zijn als hij nog leeft. Ze hadden ook land waar ze woonden vertelde ze.

Ik ben heel erg benieuwd hoe het met hem gaat nu en hoe hij er nu uit ziet, dus als iemand dit herkent of denkt te weten wie dat meisje is, hoor ik het heel graag!

Arashah

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-15 19:00

Heb je nog misschien een foto van toen? Ik ben geinteresseerd hoe het hoofdje uitziet.
Ik heb een pony gekocht zonder paspoort. Nu ruin en mini, heeft angst gehad voor aanrakingen van de rug en als ik met tuig kom was hij ook niet blij. Nu gaat alles weer goed.
Hij moet nu ook ongeveer zo oud wezen.

Er zijn zoveel zwarte mini pony zo oud het is een zeer klein kans dat hij het is, maar ik interesseer me er in de verleden van die pony.

Anouska

Re: [PG] : Semmie, 12-jarige zwarte mini-shet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-15 21:28

Ja die heb ik vast wel ergens, maar die moet ik opzoeken. Ik kan me herinneren dat er een heel klein beetje wit aanwezig was, maar dat weet ik niet meer zeker. Waar heb je hem gekocht?

Arashah

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-15 23:30

Ja dat kan kloppen. Ik heb hem van een boer gekocht als maatje voor mijn andere shet. En die had hem weer van een andere boer waarbij hij een grasmaaier was. Ik weet niet waar die gewoont had maar wel verder weg dan friesland, dat had hij mij gezegt.

Even voor de duidelijkheid, ik heb hem vorig jaar juni weggegeven omdat ik er geen tijd voor had. Hij staat nog op dezelfde plek. Hij was twee jaar van mij, nu.is het echt een schatje.

Anouska

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-15 23:40

Dat is wel ver uit de buurt, dat meisje dat hem overnam kwam uit 's-Gravendeel, Zeeland, nabij Dordrecht.

Arashah

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-15 17:24

Anouska schreef:
Dat is wel ver uit de buurt, dat meisje dat hem overnam kwam uit 's-Gravendeel, Zeeland, nabij Dordrecht.

Dat moet niet veel uitmaken, deze pony die ik weggegeven heb staat nu in duitsland. Bijna 900 km verder.
Ik heb geregeerd omdat ik benieuwd ben naar een foto, liefst van de koppie.
De kans is klein maar je weet maar nooit.