Ik heb met Lotje kennis gemaakt toen ze gekocht werd van de staleigenaresse waar ik toendertijd stond met mijn 2 pony's. Ik heb haar vaker in de hand gehad en het ruitertje van mijn Shet heeft ook een aantal keer gereden met Lotje. Steeds meer werden we verliefd op de kleine merrie, maar ze stond al een tijd te koop en werd uiteindelijk ook verkocht. Ik kon haar toen helaas niet kopen, omdat ik er al 2 had. Ik weet verder ook geen namen, plaatsnamen of andere details van de nieuwe eigenaren.
Het gaat om een Welsh Pony'tje, A pony, of nog net een B pony. Een voskleurige merrie met 2 zeer opvallende blauwe ogen, waardoor ze hoogstwaarschijnlijk een Sabino is. Maar door ontbrekende papieren (enkel een paspoortje) kan ik mij goed voorstellen dat in het paspoort heel simpel Vos genoteerd is. Ze heeft 3 witte beentjes en een lange witte bles.
Het is een merrie die heel erg voorwaarts is van zichzelf. Wilt graag en snel lopen, maar heeft geen kwaad in zin. Kan ook erg dominant uit de hoek komen tegenover andere paarden, maar tegenover mensen heb ik daar nooit wat van gemerkt. Ze is beleerd onder het zadel, maar ook voor de wagen.
De merrie was, als ik het goed onthouden heb, vorig jaar 5 jaar oud. Dit jaar zou ze dan 6 zijn, of nog moeten worden. Kan zijn dat ik er een jaartje naast zit. Vorig jaar heb ik nog te horen gekregen via via dat ze plotseling van een donker/zwart veulen bevallen is, een hengstje. Dat ging via die staleigenaresse waar ik dus momenteel geen reactie van krijg.
Hier wisten we eerder niets van, omdat ze vrij smal bleef tijdens de dracht. Achteraf verklaarde het wel een hoop, maar op het moment zelf hadden we geen idee dat ze drachtig was. Ze was dus onbewust drachtig gekocht om doorverkocht te worden.

Ik zou graag willen horen hoe het met Lotje, en veulen, gaat.