belangrijk!!!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

ga/kan jij me helpen

Zonder twijfel
1 (0%)
Ik doe mee
3 (2%)
Ik denk er even over na
5 (3%)
Ik geloof je niet
20 (14%)
Die mensen verdienen haar
20 (14%)
Jij moet het laten rusten
87 (63%)

Totaal aantal stemmen: 136

fabdonna

belangrijk!!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-03-15 16:43

Hallo ik ben Fabienne
Ik ben 14 jaar
Waarom dit bericht belangrijk heet zal ik je vertellen:
Ik heb 2 ponys een shet donna en een haflinger britt.

Toen ik 11 was ik uit huisgeplaatst en moest donna even bij een vriendin staan, maar die vriendin had donna 2jaar geleden op bokt gezet met blijkbaar gratis op te halen maar paspoort ben ik kwijt(mijn "vriendin" heeft hem niet) dus donna ging hier weg en staat nu nog steeds 200 km verderop mijn moeder zocht contact met de mensen waar ze nu staat want ze is uiteindelijk nog steeds van mij maar wat nu blijkt die mensen willen donna niet terug geven. Ik vind het heel naar voor hun maar ik mis mn paardje en ik heb 2jaar me afgevraagd waar ze is zelf ben ik ook niet gezond en heb ik weinig energie maar donna is speciaal en als ik bij haar was voelde ik me gezond ze betekent veel voor me en ik wil haar never kwijt
Ik hoop dat mensen mij en mijn familie willen helpen om haar bij mij tekrijgen zodat ze haar laatste jaren hier door kan brengen...
Ik heb het paspoort dus ik ben nog steeds de wettige eigenaar
Groet fabienne
Laatst bijgewerkt door fabdonna op 05-03-15 17:05, in het totaal 2 keer bewerkt

LovingTweety

Re: belangrijk!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-15 16:46

Het is heel vervelend, maar die mensen hebben haar waarschijnlijk gehaald om zelf van te genieten. Ze is niet meer van jou helaas. Zij konden niet weten dat je haar uitgeleend had.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-15 16:48

Ten eerste: het is misschien slim om je achternaam uit de OP verwijderen.
Ten tweede: gebruik alsjeblieft leestekens, want ik kan het zo echt niet begrijpen.

fabdonna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-03-15 16:53

Trouwens ik heb het paspoort en alle gegevens zij hebben niets van haar alleen het lichaam en de naam

Solmyrkvi

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-15 16:55

heb je het koopcontract van destijds nog?

heidy_wilco

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-15 16:55

De tekst is erg onduidelijk. Denk om leestekens.

Je zegt dat je zelf ook niet lekker in je vel zit. Een pony kost veel energie en tijd. Kan je niet beter de pony daar laten en overleggen of je haar kan bezoeken eens in de zoveel tijd?

fabdonna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-03-15 16:57

Er is nooit een koopcontract het was zonder watdan ook de vorige verzorgers hadden haar verwaarloost en woden er van af

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-15 16:58

fabdonna schreef:
Trouwens ik heb het paspoort en alle gegevens zij hebben niets van haar alleen het lichaam en de naam

Dat je het paspoort hebt zegt verder niets. Die hoort eigenlijk bij het paard en is net zo als mensen alleen voor identificatie en niet om eigendom aan te wijzen.

_Zoe

Paspoort os geen eigendomsbewijs, als hun kunnen aantonen dat ze al 2 jaar voor haar hebben gezorgd is ze volgens mij wel van hun.

Anoniem

fabdonna schreef:
Hallo ik ben Fabienne Boon.
Ik ben 14 jaar.
Waarom dit bericht belangrijk heet zal ik je vertellen:
Ik heb 2 pony's: een shet Donna en een haflinger Britt.

Toen ik 11 was ik uit huis geplaatst en moest Donna even bij een vriendin staan, maar die vriendin had Donna 2 jaar geleden op bokt gezet met blijkbaar gratis op te halen. Het paspoort ben ik kwijt dus Donna ging hier weg en staat nu nog steeds 200 km verderop. Mijn moeder zocht contact met de mensen waar ze nu staat want ze is uiteindelijk nog steeds van mij, maar wat nu blijkt is dat die mensen Donna niet terug willen geven. Ik vind het heel naar voor hen maar ik mis mijn paardje en ik heb 2 jaar lang me afgevraagd waar ze is. Zelf ben ik ook niet gezond en heb ik weinig energie maar Donna is speciaal en als ik bij haar was voelde ik me gezond. Ze betekent veel voor me en ik wil haar never kwijt.
Ik hoop dat mensen mij en mijn familie willen helpen om haar bij mij te krijgen zodat ze haar laatste jaren hier door kan brengen...
Groet Fabienne Boon

Even duidelijker gemaakt.

TS ik snap dat het erg vervelend is maar de pony is nu van die mensen, zij zijn er inmiddels ook aan gehecht geraakt en willen haar dus niet kwijt, wat logisch is. Kun je niet vragen of je haar eens mag opzoeken?

Kirsha

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-15 16:59

Persoonlijk zou ik me eerder richten op die 'vriendin' die dit geintje uitgehaald heeft. Feitelijk gezien hebben die mensen niets met jou te maken en ik denk ook niet dat ze de pony zomaar terug gaan geven.

LovingTweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-15 16:59

fabdonna schreef:
Toen ik 11 was ik uit huisgeplaatst en moest donna even bij een vriendin staan, maar die vriendin had donna 2jaar geleden op bokt gezet met blijkbaar gratis op te halen maar paspoort ben ik kwijt

Groet fabienne

Heb je nou wel of niet het paspoort? Helaas is het paspoort geen eigendomsbewijs. Ik heb nog een paspoort thuis liggen van een fjord die ik jaren geleden heb weggedaan. Ik heb geen idee of hij nog leeft, maar de eigenaren hebben iig zijn paspoort niet. Dat maakt mij niet de eigenaar.

Kirsha

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-15 17:00

LovingTweety schreef:
fabdonna schreef:
Toen ik 11 was ik uit huisgeplaatst en moest donna even bij een vriendin staan, maar die vriendin had donna 2jaar geleden op bokt gezet met blijkbaar gratis op te halen maar paspoort ben ik kwijt

Groet fabienne

Heb je nou wel of niet het paspoort? Helaas is het paspoort geen eigendomsbewijs. Ik heb nog een paspoort thuis liggen van een fjord die ik jaren geleden heb weggedaan. Ik heb geen idee of hij nog leeft, maar de eigenaren hebben iig zijn paspoort niet. Dat maakt mij niet de eigenaar.

Ze bedoelt geloof ik dat die vriendin in de advertentie gezet had dat ze het paspoort kwijt was, terwijl ze die eigenlijk helemaal niet had. Overigens hoort het paspoort altijd op stal aanwezig te zijn, dus het had wel bij die vriendin moeten liggen, maar dat doet nu niet ter zake.

Eunomia

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-15 17:01

Het is heel vervelend voor jou, maar je kunt de huidige eigenaren niet verplichten Donna aan jou af te staan. Zij zijn waarschijnlijk dolgelukkig met deze pony, zorgen hier al twee jaar voor, hebben een band met het dier, ...

Een paspoort is daarnaast geen eigendomsbewijs, als je kan aantonen dat je 6 maanden volledig voor een paard hebt gezorgd mag je jezelf eigenaar noemen, daar heb je het paspoort niet voor nodig.

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-15 17:02

fabdonna schreef:

Maar in je openingspost staat:

fabdonna schreef:
maar paspoort ben ik kwijt dus

Heb je nu wel of geen paspoort?
Eigenlijk maakt het weinig uit, een paspoort is geen eigendomsbewijs. In dit geval (als je het voor de rechter zou halen) zal het er op neerkomen dat degene die er de laatste jaren alle kosten voor gedragen heeft aangewezen zal worden als eigenaar.

Het is echt heel vervelend voor je, dat snap ik heus. Maar die mensen waar de pony nu staat hebben haar ter goede trouw opgehaald en een huisje gegeven. die zijn jou (helaas voor jou) helemaal niets verplicht :)

Misschien mag je een keer langs komen om afscheid te nemen van die mensen :)

fabdonna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-03-15 17:02

Ik heb het paspoort maar mijn "vriendin" niet

fabdonna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-03-15 17:04

Ik mag niet langskomen ik mag haar niet zien ik mag niet eens een foto ik heb wel 1 foto en daar ziet ze erg heel slecht uit

Eunomia

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-15 17:06

Maar het paspoort is geen eigendomsbewijs, dus daar heb je niets aan. Zij dragen al meer dan 6 maanden de kosten voor Donna, dus zijn zij hoe dan ook de wettelijke eigenaren.

Zo gek is dat toch niet? Als de eigenaren daar geen behoefte aan hebben moet je dat accepteren.
Het is heel rot, maar je kunt hier niets aan doen. Ik kan de reactie van de eigenaren wel begrijpen. Jij vindt dat ze Donna terug moeten geven en opent zelfs een topic op een paardenforum om haar terug te krijgen van de eigenaren, dan zou ik jou ook liever op een afstandje houden.

Keet

Dat is heel jammer voor je :) maar helaas kan je haar niet meer terughalen ben ik bang. Een paspoort is geen bewijs van wettelijk eigenaarschap :(:)

Renee1991

Paspoort is geen eigendomsbewijs. Ik denk, als ik het verhaal zo lees, dat je kunt fluiten naar die pony. De nieuwe eigenaren zijn je niets verplicht, jammer genoeg.

JamieShanin

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-15 17:07

Misschien een domme vraag hoor, maar toen ik mijn paardje moest verkopen moest hij overgeschreven worden op naam. Dit is natuurlijk ook netjes gebeurd. Maar als een paard niet is overgeschreven is op naam dan is TS toch nog de eigenaar?

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-15 17:08

Dit is geen zaak die een meisje van jouw leeftijd op kan lossen!

In feite is jouw pony dus onrechtmatig verkocht of weggegeven door iemand die niet de eigenaar was?

Eunomia

Nee, want twee jaar is 24 maanden, dus meer dan 6. Als je 6 maanden de volledige zorg en kosten voor een pony/paard draagt is deze wettelijk gezien van jou, ook als het paspoort niet overgeschreven is.

TS heeft dus geen poot om op te staan.

Kirsha

JamieShanin schreef:
Misschien een domme vraag hoor, maar toen ik mijn paardje moest verkopen moest hij overgeschreven worden op naam. Dit is natuurlijk ook netjes gebeurd. Maar als een paard niet is overgeschreven is op naam dan is TS toch nog de eigenaar?

Ook een tenaamstelling is geen officieel eigendomsbewijs.

Solmyrkvi

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-15 17:09

_Cowgirl schreef:
Het is heel vervelend voor jou, maar je kunt de huidige eigenaren niet verplichten Donna aan jou af te staan. Zij zijn waarschijnlijk dolgelukkig met deze pony, zorgen hier al twee jaar voor, hebben een band met het dier, ...

Een paspoort is daarnaast geen eigendomsbewijs, als je kan aantonen dat je 6 maanden volledig voor een paard hebt gezorgd mag je jezelf eigenaar noemen, daar heb je het paspoort niet voor nodig.

Dit is natuurlijk complete onzin.

Hoe je aantoont of een paard echt van jou is, zijn veel misverstanden over. Ik zou het even aan een jurist vragen.