Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
fabdonna schreef:Hallo ik ben Fabienne Boon.
Ik ben 14 jaar.
Waarom dit bericht belangrijk heet zal ik je vertellen:
Ik heb 2 pony's: een shet Donna en een haflinger Britt.
Toen ik 11 was ik uit huis geplaatst en moest Donna even bij een vriendin staan, maar die vriendin had Donna 2 jaar geleden op bokt gezet met blijkbaar gratis op te halen. Het paspoort ben ik kwijt dus Donna ging hier weg en staat nu nog steeds 200 km verderop. Mijn moeder zocht contact met de mensen waar ze nu staat want ze is uiteindelijk nog steeds van mij, maar wat nu blijkt is dat die mensen Donna niet terug willen geven. Ik vind het heel naar voor hen maar ik mis mijn paardje en ik heb 2 jaar lang me afgevraagd waar ze is. Zelf ben ik ook niet gezond en heb ik weinig energie maar Donna is speciaal en als ik bij haar was voelde ik me gezond. Ze betekent veel voor me en ik wil haar never kwijt.
Ik hoop dat mensen mij en mijn familie willen helpen om haar bij mij te krijgen zodat ze haar laatste jaren hier door kan brengen...
Groet Fabienne Boon
fabdonna schreef:Toen ik 11 was ik uit huisgeplaatst en moest donna even bij een vriendin staan, maar die vriendin had donna 2jaar geleden op bokt gezet met blijkbaar gratis op te halen maar paspoort ben ik kwijt
Ik heb het paspoort dus ik ben nog steeds de wettige eigenaar
Groet fabienne
LovingTweety schreef:fabdonna schreef:Toen ik 11 was ik uit huisgeplaatst en moest donna even bij een vriendin staan, maar die vriendin had donna 2jaar geleden op bokt gezet met blijkbaar gratis op te halen maar paspoort ben ik kwijt
Ik heb het paspoort dus ik ben nog steeds de wettige eigenaar
Groet fabienne
Heb je nou wel of niet het paspoort? Helaas is het paspoort geen eigendomsbewijs. Ik heb nog een paspoort thuis liggen van een fjord die ik jaren geleden heb weggedaan. Ik heb geen idee of hij nog leeft, maar de eigenaren hebben iig zijn paspoort niet. Dat maakt mij niet de eigenaar.
fabdonna schreef:Trouwens ik heb het paspoort en alle gegevens zij hebben niets van haar alleen het lichaam en de naam
fabdonna schreef:maar paspoort ben ik kwijt dus
JamieShanin schreef:Misschien een domme vraag hoor, maar toen ik mijn paardje moest verkopen moest hij overgeschreven worden op naam. Dit is natuurlijk ook netjes gebeurd. Maar als een paard niet is overgeschreven is op naam dan is TS toch nog de eigenaar?
_Cowgirl schreef:Het is heel vervelend voor jou, maar je kunt de huidige eigenaren niet verplichten Donna aan jou af te staan. Zij zijn waarschijnlijk dolgelukkig met deze pony, zorgen hier al twee jaar voor, hebben een band met het dier, ...
Een paspoort is daarnaast geen eigendomsbewijs, als je kan aantonen dat je 6 maanden volledig voor een paard hebt gezorgd mag je jezelf eigenaar noemen, daar heb je het paspoort niet voor nodig.