Zitvlak in rijbroek scheurt

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Appaloosa9

Zitvlak in rijbroek scheurt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-15 19:31

Hallo, Allemaal

Ik heb een jaar geleden ongeveer een donkerblauwe rijbroek gekocht met een kunstleren zitvlak van het merk Horze.
Ik was er helemaal blij mee en nog nooit z'n fijn zittende rijbroek gehad, maar na een paar keer rijden kwamen er allemaal scheurtjes in het leren zitvlak ;( . Ik heb niks gek gedaan dus niet, zonder zadel, paar uur gereden achter elkaar (buitenrit). Nu vond ik dit erg zonde en vroeg me af of je dit soms kan repareren.
Ik heb deze broek nog altijd in mijn kast liggen omdat ik het nog steeds zonde vindt om hem weg te gooien. :D

Is dit ook een keer bij jullie rijbroeken gebeurt ?
En zou ik dit kunnen laten repareren of is dat de moeite/ geld niet waard en kan ik beter een nieuwe kopen ?

Ben erg benieuwd ! :)

Appaloosa9

Re: Zitvlak in rijbroek scheurt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-15 20:17

Weet iemand hoe dit kan ?

JSeine

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-15 20:23

Hoebedoel je scheurtjes? Zeg maar dat je je benen er door heen ziet? Hoevaak bedoel je met een paar keer rijden?

Appaloosa9

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-15 20:41

ja naja het is niet bij mijn benen, maar bij mijn kont waar je echt op het zadel zit !
Dus als ik er nu nog één keer mee rijd zitten er gaten in, ik heb met deze rijbroek maar 3 keer gereden.

evelien11

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-15 21:39

Terug naar de winkel? En je probleem uitleggen? Het is wel al lang geleden dat je de broek gekocht hebt. Dus veel kans heb je niet. En maar 3 keer gereden in 1 jaar is wel heel erg weinig..
Laten repareren zou ik niet doen, als hij zo snel kapot is gegaan zal de kwaliteit van de rest van de broek ook niet zo goed zijn.
Maar teruggaan naar de winkel en het uitleggen kan je altijd proberen toch?!

Appaloosa9

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-15 06:59

Ja dat hebben we gedaan en hun hadden het nooit gezien dus hebben we korting gehad op een artikel naar keuze.
Maar was benieuwd of meerdere mensen dit hadden gehad.

Sannens

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-15 19:39

Ik heb zelf redelijk recent (denk 2 jaar geleden) een Horze rijbroek gekocht. Aangezien ik momenteel alleen rij als ik een keer een georganiseerde buitenrit doe, is hij dus ook max. 4 keer gebruikt.
Ook mijn broek scheurt uit, maar wel op een andere manier dan bij jou. Bij mij gaat de aanhechting tussen de leren zitvlakken en de rijbroekstof kapot. De draad trekt de stof eigenlijk kapot.

MarianneW

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-15 19:42

Is de broek misschien gewassen op een manier die niet mag?

pj123

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-15 18:09

ik heb een rijbroek met volgens mij een kunst suède zitvlak maar dat begint langzaam te scheuren kan ik hier iets aan veranderen of kan ik het maken /3

pj123

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-15 18:10

pj123 schreef:
ik heb een rijbroek met volgens mij een kunst suède zitvlak maar dat begint langzaam te scheuren kan ik hier iets aan veranderen of kan ik het maken /3

EngeltjeS

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-15 18:13

Waarom ben je niet terug gegaan naar de winkel?

_Sabrinaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-15 18:20

Ik heb dit helaas ook meegemaakt met een rijbroek. Enkele keren mee gereden, uitgewassen en de gaten vielen erin. Heb contact gezocht met de verkoper maar deze had het nog nooit meegemaakt volgens eigen zeggen en wou er dan ook niks aan doen, uiteindelijk werd mij ook nog verteld dat ik de broek met korting heb gekocht en ze daarom niks voor me kon doen, echt heel slecht!

Ik denk niet dat je het moet laten maken want de kans dat het weer gebeurt is natuurlijk groot. Jammer dat je hem al een tijdje hebf, ondanks dat je hem weinig hebf gebruikt, hierdoor kan hij waarschijnlijk niet meer terug.

san4nie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-15 18:35

Ik heb ook eens een hele leuke rijbroek gehad van horze, jeans broek met kunstleren zitvlak. Dit leer was ook mega snel door aan de binnenkant van mijn bovenbenen, wat dus bij het zadel lans schuurt.
Heb voor de rest ook duurdere broeken met kunstleren zitvlak. Die gaan denk ik al wel 8 jaar mee.

Debby614

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-15 18:43

Iig niet nog een keer meerijden! Ooit heb ik het ook gehad, ik dacht dat ik er nog wel een allerlaatste keer mee kon rijden. Toen ik afstapte had ik niet alleen gaten in mn broek maar ook twee grote brandwonden van de wrijfing van mijn zadel en mijn benen! Wel jammer van je fijne broek...

WillekeP

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-15 18:52

Ik heb ook een rijbroek van Horze met kunstleren zitvlak. Nergens last van.
Als ik jou was zou ik een mail sturen naar Horze zelf met foto's van de broek.
Misschien krijg je van hen wel reactie.
Je hebt van de verkoper wel een korting gekregen op een ander artikel lees ik. Misschien was het handiger geweest om hier niet mee accoord te gaan en had je beter om een andere rijbroek kunnen vragen?

CKR

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-15 20:10

Ik heb 3 broeken van horze (gehad). Een witte, een spijker en een ruitje. De witte wordt minimaal gebruikt en doet het prima. De spijker heb ik al jaren, mooi is hij inmiddels niet meer maar nog steeds helemaal heel. Het ruitje heb ik een keer of 3 gedragen, de scheurtjes zaten in het zitvlak. Lapje stof achter gestreken maar dat had toen helaas weinig zin. Verder was het lekkere broek. Maar met zo'n stuk zitvlak heb je er helaas weinig aan.

Sannens

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-15 23:03

EngeltjeS schreef:
Waarom ben je niet terug gegaan naar de winkel?

Ik heb de broek online gekocht en het was niet echt een dure broek. Het was wel mijn eerste broek met een kunstleren zitvlak en ik weet nu dat ik daar niet snel nog een keer voor ga. :)
Volgende keer maar gewoon weer ouderwets in de winkel passen.

Appaloosa9

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-15 13:10

Heel erg bedankt voor de reactie, ik zal dus nu niet meer zo snel voor een Horze rijbroek gaan.
Ze hadden dit nooit eerder gezien en wisten niet zo goed wat ze er mee moesten dus gaven ze me korting op laarzen.
De broek was nog nooit gewassen dus daar ligt het niet aan.

MyHorseGirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-15 13:10

Ik heb hetzelfde probleem.. Heb een mondoni rijbroek en het zitvlak is helemaal aan het scheuren. Super zonde.

xverapeters

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-15 20:04

Ik had hetzelfde probleem. Ben terug gegaan naar de winkel en mocht de broek ruilen voor een andere of geld terug. Ik heb nu 1 van Harry's Horse met een zitvlak en deze heeft een prima kwaliteit,na een jaar nog geen scheurtje