Ik heb even zitten zoeken maar ik kan niet zoveel bruikbaars over mijn vraag vinden. De meeste vragen rondom bodyprotector's is vooral wat past als je grotere borsten hebt.
Oké nu mijn vraag, sinds 2 maanden heb ik een nieuw paard. Voor mij, maar ook voor mijn ouders, is het een grote overstap. Van een superbrave pony maatje 1.40 die al alles gezien heeft en nergens meer van op kijkt, naar een paard maatje 1.65 die pas 3 jaar is. Maar wel ook superbraaf!
Mijn moeder wilde in het begin graag dat ik een bodyprotector aan zou doen tijdens het rijden, en hoewel mijn instructrice er later niet meer over begonnen is heeft zij wel de eerste keer gevraagd of ik een bodyprotector had.
Van mij zelf ben ik een angstige ruiter, maar ik heb nooit iets gevoeld bij dat hele bodyprotector gedoe, ik heb altijd mijn cap op en ik draag ook altijd mijn rijlaarzen maar daar blijft het dan ook wel bij.
Afgelopen zaterdag was ik bij de Divoza en heb ik er toch maar eentje aangepast, maar wat zat dat verschrikkelijk zeg! Ik vind het écht niet fijn, maar dat is een kwestie van wennen zeggen we dan maar.
In de divoza heb ik gevraagd aan de medewerker wat nou precies het nut van zo'n ding was, aangezien ze best prijzig zijn en ik ze niet comfortabel vind. De medewerkster vroeg waarom ik een bodyprotector zou willen etc, waarna ze mij vertelde dat het bij een jong paard juist helemaal niet zo handig is. Omdat je vaak juist vlot moet kunnen zijn (tijdens het opstappen en dergelijke) plus ze vertelde mij dat je met bodyprotector aan minder flexibel bent en dus ook minder goed dingen uit kunt zitten.
Nu vraag ik me af hoe bokt hierover denkt en ik wil dit ook graag meenemen in de overweging of ik een bodyprotector aan ga schaffen of niet.
Bedankt voor de reactie's alvast!
). Nu moet ik dus een nieuwe hebben, maar er is echt helemaal niks wat mij past en wat lekker zit. Alles is óf te wijd (volwassenenmaat) óf te kort (kindermaat) dus als hier nog mensen tips hebben hoor ik het graag.