Is het raar om een bodyprotector aan te schaffen?

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Weggebokt

Is het raar om een bodyprotector aan te schaffen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-15 20:45

Terwijl ik mijn VZ paard nu al zo'n 2 en half jaar verzorg?
Banger worden wil ik het niet noemen maar vooral met springen zie ik de risico's steeds meer onder ogen
Aangezien ik er best vaak afgevallen ben met springen (eigenlijk alleen maar met springen) begin ik steeds meer te neigen naar een bodyprotector.
Het is bijna alle keren goed gegaan, maar ook 1 keer flink mis ( paard schopte tegen mij rib aan, niks gebroken, wel veel pijn )
Mijn moeder snapt het niet echt dat ik een bodyprotector wil, omdat ik die de hele tijd niet heb gehad.
Maar ik wil wat meer zekerheid met springen en ik denk dat ik met een bodyprotector al veel zekerheid terug krijg. Tuurlijk weet ik dat ik dan kan vallen maar het geeft voor mijn gevoel wel meer zekerheid.

Wat vinden jullie? Is het raar om na 2 en half jaar ineens zo'n ding aan te schaffen of kan het best?

Hoor het graag..

Spelfoutje in titel aangepast
Laatst bijgewerkt door Weggebokt op 01-03-15 20:50, in het totaal 1 keer bewerkt

Enphalu

Re: Is het raar op een bodyprotector aan te schaffen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-15 20:47

Wat is daar raar aan dan? :+

Weggebokt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-15 20:48

Enphalu schreef:
Wat is daar raar aan dan? :+

Wat mijn moeder zegt, omdat ik het al die tijd niet heb gehad. Waarom zou ik het dan nu wel ineens willen

Cinnepin

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-15 20:48

Ik rijd nu 25 jaar paard. Ik heb er een aantal maanden geleden 1 aangeschaft en gebruik hem ook!
Dus nee ik vind het niet raar!
Voor ik de bp had, heb ik een flinke smakkerd gemaakt waarbij er een botsplinter van mijn heup los kwam. Toen ben ik gaan beseffen dat ook ik breekbaar ben. Sindsdien rijd ik braaf met zo'n ding.
Nu ik ouder en volwassener word zie ik in hoe gevaarlijk het allemaal kan zijn! En ik heb mijn leven lief :P

Django_Mette

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-15 20:49

Ik zou het helemaal niet raar vinden hoor. Eigenlijk alleen maar veilig. Als jij denkt dat je je daarmee veiliger voelt, zou ik niet weten waarom je hem niet aan zou schaffen.

Dropsleutel

Re: Is het raar op een bodyprotector aan te schaffen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-15 20:49

Ik snap hoe je je voelt, maar het is helemaal niet raar hoor! Veiligheid en vertrouwen voorop :j .

Anoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-15 20:51

Niks raars aan hoor, we worden allemaal ouder en dan komt vaak ook het besef dat we kwetsbaarder zijn dan we willen geloven.

Als jij denkt dat het je helpt dan zou ik er zeker één aanschaffen :j

Weggebokt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-15 20:55

Bedankt voor de reactie's! Dan ga ik het toch maar eens overwegen, ook omdat dit jaar onze eerste buitenrit een feit word wil ik graag een veilig gevoel :o

FrNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-15 20:56

Dit is niet raar hoor. als je al 2.5 jaar op dit paard rijdt,kun je er toch morgen verkeerd van af vallen.
Het is alleen maar slim.

chimello

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-15 20:57

Als ik geld overhield aan het einde van de maand zou ik er ook een aanschaffen, je doet het voor de veiligheid, je kan altijd vallen, liefste paard kan een enge zijsprong maken en jij kunt even niet opletten, echt niet erg om aan je veiligheid te denken!

love_mandy

Re: Is het raar om een bodyprotector aan te schaffen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-15 20:59

Je kan altijd verkeerd vallen, hoe lang je ook rijd. Dan kan je beter maar voor een stukje veiligheid gaan

_Milo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-15 21:01

Ik ben vorig weekend terwijl paardlief in rengalop was eraf gevallen. Ik heb opzich niet zoveel behalve nog steeds last van mijn schouders en nek.
Maar heb wel afgelopen woensdag er ook een aangeschaft voor een evt val volgende keer

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-15 21:12

Ik heb mijn pony bijna 10 jaar en hij is hartstikke braaf en goudeerlijk.
4 maanden geleden heb ik een bodyprotector gekocht en ik klim er zonder niet meer op ;)

Gewoon doen. Wat kan er gek zijn aan extra veiligheids maatregelen treffen :)

jaap_2005

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-15 21:25

Ik rijd inmiddels ook al heel wat jaren paard en stapte altijd overal op, hindernissen werden hoog gebouwd en zodra de instructeur maar zei dat ik dat kon springen ging ik eroverheen. nu de laatste tijd wat incidentjes gehad met verschillende paarden en er een aantal keer goed afgevallen. Inmiddels is het besef wel gekomen dat ik nog even niet dood wil en dus sinds een paar weken m'n bodyprotector weer aan, merk dat ik in het rijden in het algemeen wel wat voorzichtiger ben, maar bp geeft een stukje vertrouwen terug.

Kortom, als jij je er ook maar enigszins fijn bij voelt aanschaffen dat ding, het is absoluut niet raar

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-15 21:28

Waarom raar? Soms realiseer je je ineens een risico dat je wil indekken, als jij je fijner voelt met een bp, gewoon doen.

Daenerys

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-15 14:49

Helemaal niet raar, ik vind het juist goed dat je je bewust bent van de risico's en je daarvoor zoveel mogelijk wilt beschermen. Als jij je prettiger voelt met een bodyprotector aan, gewoon doen.

Kala

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-15 15:03

Ik vind het altijd zó bijzonder dat ouders zo reageren. Dat juich je als ouder toch alleen maar toe, extra bescherming...?

Ik rij ook iets van 25 jaar. Paar jaar geleden een hele stevige smakkerd gemaakt op een buitenrit met mijn toenmalige vp en net niet mijn rug gebroken. Als ik nu naar buiten ga doe ik ook een bodyprotector aan. Ik heb er een voor de motor (ik rij ook motor en had hem dus al hangen), die zijn iets minder lomp en kan gewoon onder een trui. En ja, motor bodyprotectoren beschermen ook tegen impact. ;)

JudithGigi

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-15 15:06

Gewoon doen als je je daar goed bij voelt, niks raars aan!
Veiligheid is het belangrijkst he ;)

Hobbyhorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-15 15:07

Ja, gewoon op je gevoel afgaan en er een aanschaffen als je daar zin in hebt.

Lumi

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-15 16:42

ik zou er sowieso één aanschaffen als ik jou was, ik ben dat ding echt al ontelbare keren ontzettend dankbaar geweest, en als het je een veiliger gevoel geeft is het sowieso beter om het te doen

Quanneh

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-15 16:43

Gewoon doen! Het is beter voor jezelf als je een keertje valt, en ik denk dat het ook meer zekerheid geeft.

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-15 16:46

Ik rijd ook met bodyprotector: voor mijn eigen veiligheid: ik word ook ouder en ik heb een eigen bedrijf.

Vanaf 1 april is bij het mennen nu ook een bodyprotector verplicht in de marathon en indoormarathon voor zowel de koetsier als voor de groom(s).

In de eventing is de bodyprotector ook verplicht.

Het zou me niets verbazen als het over een paar jaar ook verplicht is op springwedstrijden en wie weet, ook wel in de dresuur.

MadeliefFury

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-15 16:50

Gewoon kopen en als het niks is weer verkopen. Als het voor zekerheid zorgt zou ik het zeker doen!!!!!!

loez

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-15 16:54

Gewoon doen! :)

Ik heb hem ook aangeschaft toen ik wat vaker mee het bos inging voor crosstraining! Dat paard reed ik ook al een hele tijd en was behoorlijk safe! Maar voelde voor mezelf een stuk prettiger!

robbie88

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-15 16:57

ik rijd ook 25 jaar paard en vriendin 30 jaqar en wij hebben vandaag ook een bp gekocht:)