Ik snap echt niet waarom ze zo chagrijnig is als er eten word gebracht. Dacht dat pony's, voornamelijk shetlanders wel blij waren met eten

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Toydoll schreef:Grappig, ik zat ook net te denken een topic te openen over voernijd.
Hier hebben 'we' er ook 1, alleen die heeft wel wat ergere voernijd. Schat van een pony, maar doordat hij vroeger echt moest vechten om zijn eten (grote groep waar systematisch veelste weinig gevoerd werd) is voertijd voor hem alleen maar de trigger voor stress.
Helaas mept hij de andere (mijn) pony dus tijdens voeren om 'zijn' eten te beschermen, en ze hebben savonds niet de ruimte om echt goed weg te kunnen, dus hij blijft aanvallen.... om mijne te beschermen, nu maar apart gezet....
marionblo schreef:Als ik met de kruiwagen hooi aankom, moeten alle paarden aan de kant. Ik bescherm mijn persoonlijke ruimte, anders heb ik straks een paar drammende, misschien vechtende pony's in mijn nek.
Dat wil ik niet, dus ik heb altijd een zweep bij me. Als het nodig is, krijgen ze een tik. Na een paar keer weten ze dat en houden ze afstand. Wat ze onderling doen moeten zij weten, maar niet vlak bij mij. Pas als ik weg ben mogen ze naar de voerkist toe.
Ik zou dat als ik jou was ook doen, want voor je het weet zit je tussen 2 concurrerende pony's in, en heb je zelf een klap te pakken.
marionblo schreef:Je schrijft dat ze boos kijkt en soms de billen naar je toe draait.
Dat gedrag zou ik niet accepteren.
piezze schreef:Ik zou de pony negeren zolang hij vervelend doet en pas wat geven zodra hij normaal reageert, bij ons op stal ook zo ene en offie normaal doet bij het voeren.
xBlue schreef:24/7 per dag ruwvoer. Misschien doormiddel van een hooinet of andere slowfeeder o.i.d?
Hoeveel kilo ruwvoer krijgt het paard nu?
Gydja schreef:xBlue schreef:24/7 per dag ruwvoer. Misschien doormiddel van een hooinet of andere slowfeeder o.i.d?
Hoeveel kilo ruwvoer krijgt het paard nu?
Ik weet niet precies hoeveel kilo het is (ben niet goed in schatten van dat soort dingen). Meestal voer ik ze 's ochtends en 's avonds. Vaak ligt er 's avonds nog een beetje dus ze kunnen wel de hele dag door eten. Maar ja vers hooi is natuurlijk altijd lekkerder dan hooi waar ze zelf overheen heeft gebanjerd met haar vieze voetenSlowfeeder zat ik ook al aan te denken. Maar door het eczeem kunnen er geen paaltjes of van die speciale slowfeeder bakken in het weiland. Anders schuurt ze zich daar helemaal aan kapot.