kijk naar mijn mening kan je alleen van paarden leren door moeilijke paarden
ik denk hierbij dat jij hem echter wel kan begeleiden maar dat kost veel tijd
bij iedereen gaat het even een tijdje goed en dan weer even totaal mis, oke er is veel gebeurd en terug kerende teleurstellingen.. tjaa daarover kan ik alleen zeggen dat echt werkelijk waar iedereen hier mee te maken krijgt is het niet met paarden (dieren) dan wel met mensen...
en om samen te werken moet je een team worden en dat kan echt alleen door er HEELL VEEL tijd in te steken
ik raad schriktraining aan en veel grondwerk uiteraard masseren en er eigenlijk terug op kruipen dat knopje vinden dat je hem gewoon kan rijden zonder na te denken en angstig te worden,, ja iedereen heeft dit knopje
volg je gewoon je gevoel leer je paard beter kennen hoe hij nu is en voor die 100 dingen per minuut fout doen tja iedereen maakt gewoon fouten daar leer je van echt waar ik ben nu zelf ook bezig met een jong paard te beleren en ook ik maak gewoon fouten en ik word ook echt wel eens angstig ... soms durf ik er niet eens op maar dan tel ik tot 20 en stap ik er gewoon op
echt waar probeer het gewoon weg doen kan altijd nog naar mijn mening als het echt echt niet meer gaat