Ardennen op Arabieren, ervaringen?

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

lissisanne

Ardennen op Arabieren, ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-15 14:44

Hallo allemaal,

Voor de komende vakantie ben ik me aan het orienteren op een leuke ruitervakantie in het nabije buitenland.
Na heel bokt/internet te hebben afgestruind kwam ik op de volgende ruitervakantie uit:
http://www.horseholiday.com/nl/pages/va ... ennen.html

Heeft iemand misschien ervaring met deze vakantie? Ik reis waarschijnlijk alleen dus ik wil wel goed terecht komen :)

Alvast bedankt!! :D

madeliefw

Re: Ardennen op Arabieren, ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-15 15:57

Ik ben hier denk zo'n 8 jaar geleden geweest in mijn eentje. Ik was toen 24. Ik vond het heel erg leuk, de paarden stonden er zo goed bij en waren heel erg lief. Ik ben er zo'n 5 dagen geweest en heb iedere dag een lange rit gemaakt van een paar uur. Het is best wel veel galop, maar de paarden zijn heel goed getraind aangezien ze voor endurance worden ingezet. Aardige mensen ook. Ik had ook geluk met de andere mensen die er waren, ook twee meiden alleen. Dus dat was erg gezellig.

mijntje92

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-15 16:11

Ik ben hier geloof ik ook geweest toen ik wat jonger was, maar weet het niet zeker.. Is het bij Yvonne vd Velde? Zij organiseert ook dergelijke ruitervakanties, echt ontzettend leuk.
Sowieso zijn de Ardennen heeeeeeeerlijk om te rijden... <3

corrina1994

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-15 16:31

Nee, dit is niet bij Yvonne van de Velde, die ken ik namelijk :P

Ik was deze al vaker tegen gekomen, mooie website, wil er ook een keer heen, maar dus geen ervaring.
Wel met arabieren in de ardennen, en dat is natuurlijk altijd leuk :P wel heuvelachtig en errug mooi.

lissisanne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-15 17:38

Bedankt voor de reacties! in ieder geval 1 goede ervaring dus :D

Ik weet niet goed wie erachter zit omdat ik nergens op deze website door kan klikken naar de website van het bedrijf... dus daarom vind ik het ook lastiger om te beslissen.
Het lijkt ook of ze er expres vaag mee zijn, contactgegevens/locatie staan ook nergens. Gemiste kans en ik vind het een beetje raar, het is dat ik de site via bokt ben tegengekomen anders had ik het echt niet zo snel vertrouwd:)

lissisanne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-15 17:41

Dala8

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-15 17:45

lissisanne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-15 17:54

Die was ik ook tegengekomen volgens mij! (iig dezelfde foto) Het ging bij mij tussen die twee maar uiteindelijk leek deze me leuker omdat het Engels gereden is en het programma mij meer aansprak. Maar idd zeker een tweede optie!

edit: http://www.horseholiday.com/nl/pages/va ... elgie.html volgens mij is dit dezelfde :Y)

madeliefw

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-15 19:30

Volgens mij is het wel bij yvonne van de Velde hoor

Ik weet het eigenlijk wel zeker, ik heb toen in die rozenkamer geslapen. En de paarden komen me ook bekend voor.

Christiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-15 19:44

aan de paarden tezien is dat inderdaad bij yvonne van de velde..

Ik kan het je alleen maar aanraden! ik was er ook alleen aantal jaren terug. er is echt goed te eten, fijne paarden, genoeg tijd voor uitleg ect. het beste voor de paarden en het beste voor de klant. en ook goede faciliteiten!

het zijn geen stapritjes, vandaar ook dat het pittig word omschreven. als je gewoon een goede rij conditie hebt is het prima te doen.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-15 19:58

lissisanne schreef:
Hallo allemaal,

Voor de komende vakantie ben ik me aan het orienteren op een leuke ruitervakantie in het nabije buitenland.
Na heel bokt/internet te hebben afgestruind kwam ik op de volgende ruitervakantie uit:
http://www.horseholiday.com/nl/pages/va ... ennen.html

Heeft iemand misschien ervaring met deze vakantie? Ik reis waarschijnlijk alleen dus ik wil wel goed terecht komen :)

Alvast bedankt!! :D

Als je nog geen plannen hebt, ga dan naar de Equitana, heb je niet alleen heel veel keuze, je spreekt meestal ook met de eigenaren van de toko. Weet je gelijk wat je kunt verwachten.

Trailfinders is altijd wat vaag met over welke toko het gaat. Je kunt ze namelijk allemaal ook direkt boeken. Dat hoeft overigens niet per se goedkoper te zijn.

Christiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-15 21:11

oja trailfinders... dan krijg je pas de gegevens vlak voor de tijd... heb er wel vaak bij geboekt.. maar lastig met bijv recenties of de website te zoeken... die vind je niet snel.

Caresse07

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-15 21:55

Dutch Joy is inderdaad bij Yvonne v/d Velde. Hier kun je prima in je eentje naar toe. Vriendelijke mensen en nette accommodatie. Alles super geregeld en ook de paarden worden prima verzorgd hier. Ben er zelf een aantal jaar geleden geweest en heb een paar heerlijke dagen gehad :)

x_spekkie_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-15 08:40

lissisanne schreef:

Ik weet niet goed wie erachter zit omdat ik nergens op deze website door kan klikken naar de website van het bedrijf... dus daarom vind ik het ook lastiger om te beslissen.
Het lijkt ook of ze er expres vaag mee zijn, contactgegevens/locatie staan ook nergens. Gemiste kans en ik vind het een beetje raar, het is dat ik de site via bokt ben tegengekomen anders had ik het echt niet zo snel vertrouwd:)

Dit doet de website bewust. Zij zijn een reisbureau voor paardenreizen en krijgen daarvoor commissie. Als je direct bij de eigenaar van de paardenvakantie zelf boekt, dan krijgt het reisbureau geen commissie. Om die reden boek ik het liefst bij de eigenaren zelf, omdat zij dan al het geld van de vakantie zelf krijgen en geen deel af hoeven te staan.
Jaren geleden een paardenvakantie gedaan die ook via Time Out reizen (nu failliet) werd aangeboden. Time Out vroeg 20% commissie! Dus voor een vakantie van 1000 euro, krijgt de eigenaar 800 en Time Out 200 euro. Als je bij de eigenaar direct boekt betaal je ook 1000 euro (en geen 800), maar dan komt de gehele 1000 euro wel bij de eigenaar terecht :)

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-15 10:03

x_spekkie_x schreef:
lissisanne schreef:

Dit doet de website bewust. Zij zijn een reisbureau voor paardenreizen en krijgen daarvoor commissie. Als je direct bij de eigenaar van de paardenvakantie zelf boekt, dan krijgt het reisbureau geen commissie. Om die reden boek ik het liefst bij de eigenaren zelf, omdat zij dan al het geld van de vakantie zelf krijgen en geen deel af hoeven te staan.
Jaren geleden een paardenvakantie gedaan die ook via Time Out reizen (nu failliet) werd aangeboden. Time Out vroeg 20% commissie! Dus voor een vakantie van 1000 euro, krijgt de eigenaar 800 en Time Out 200 euro. Als je bij de eigenaar direct boekt betaal je ook 1000 euro (en geen 800), maar dan komt de gehele 1000 euro wel bij de eigenaar terecht :)

Ehm, dat ligt in de praktijk iets genuanceerder. Er worden door het reisbureau ook bepaalde garanties afgegeven en soms kun je interessante combi's boeken die je niet hebt als je rechtstreeks boekt.

Over die 20% kunnen we nog eens hebben, om te beginnen, wat zijn je bronnen en ten tweede als dat zo is, waarom zou dat dan ook voor elke andere reisorganisatie moeten gelden?

x_spekkie_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-15 10:35

ikke schreef:
Ehm, dat ligt in de praktijk iets genuanceerder. Er worden door het reisbureau ook bepaalde garanties afgegeven en soms kun je interessante combi's boeken die je niet hebt als je rechtstreeks boekt.

Over die 20% kunnen we nog eens hebben, om te beginnen, wat zijn je bronnen en ten tweede als dat zo is, waarom zou dat dan ook voor elke andere reisorganisatie moeten gelden?

Ja, dat is waar. Je hebt afhankelijk van het reisbureau bijvoorbeeld ANVR, SGR of Calamiteitenfonds garanties. De interessante combi's kunnen zowel via het reisbureau als via de eigenaar komen. Juist omdat je rechtstreeks boekt kun je soms nog voor leuke combi's onderhandelen :)

Die 20% commissie was van Time Out en heb ik van twee paardenbedrijven in verschillende landen gehoord van de eigenaar. Elke reisorganisator vraagt commissie. Dit specifieke percentage was bij Time Out en ik zeg nergens dat dit overal zo is :)

lissisanne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-15 10:35

Tja ik snap idd dat trailfinder ook wat geld moet verdienen :) dat is idd bij alle reisorganisaties. Ik denk dat ik ook gewoon ga boeken bij de site zelf.

Ikke: Ik zal even kijken!
edit: Ik denk dat ik het niet kan vinden Ikke.. Het is toch geen festival? Heb je misschien een site?

corrina1994

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-15 10:41

madeliefw schreef:
Volgens mij is het wel bij yvonne van de Velde hoor

Ik weet het eigenlijk wel zeker, ik heb toen in die rozenkamer geslapen. En de paarden komen me ook bekend voor.

Ja je hebt gelijk, ik keek verkeerd. Zag ergens hele andere namen staan dus vond het raar. Maar het klopt dutch joy is ook van Yvonne van de Velde.

Maar dat is de vroegere Nederlands Kampioene Endurance, vriendelijke mensen, kan je ook veel van leren :)

lissisanne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-15 10:58

Dat is fijn te horen! :D

mijntje92

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-15 12:47

Ja dutch joy is inderdaad Yvonne vd Velde ;) ben daar ook heen geweest, was toen met een vriendin, maar alleen had ook prima gekund. Goed bereikbaar, mooie accommodatie, lekker eten, paarden staan er top bij. Vond het er heerlijk! Zeker een aanrader.

Tymone

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-15 10:40

Ja ik ben er ook geweest. een jaar of 5 geleden, had zelfs me eigen paard mee waar ik endurance wedstrijden mee reed. Was echt top! heb veel geleerd en gezien. Ook mijn merrie vond het geweldig. Goede begeleiding, maaltijden simpel, maar lekker. Zou er zeker terug willen.

Heb inmiddels een 3 jarige van het paard waar ik toen mee was, dus wie weet dat ik met hem nog een keer terug ga.