welke trailer past bij ons?

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

BritHittepit
BatmanBrit

welke trailer past bij ons?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-15 10:56

Hoi allemaal,

We zijn stilletjes op zoek naar een 2e hands trailer, voor 2 paarden.

Enkele eisen zijn:

- tussenschot moet eruit kunnen.
- geen polyester (paard is niet braaf op de trailer)
- hoog genoeg (paard is dik 1.75m)

Welke merken raden jullie aan? We willen ook niet te veel geld spenderen omdat het maar voor occasioneel gebruik is maar welk bedrag moeten we uittrekken voor een trailer die in orde is, hoeft natuurlijk niet nieuw te zijn maar wel betrouwbaar.

IrishDraught

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-15 10:58

Een paard wat niet braaf op de trailer is:

Aluminium? Humbauw bijv. of Bockmann

Of een Ifor williams (wel even zoeken op de hoge versie) die kunnen veel hebben (zelfs onze koudbloedtank die er een potje van maakt en mijn sportpaard dat de hele weg probeert de linker wand eruit te duwen.

BritHittepit
BatmanBrit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-15 11:01

ja de mijne kan haar evenwicht niet goed houden in een trailer met tussenschot. Dan zet ze haar ook vast tussen schot en wand maar dit kan ze niet vasthouden... daarom geen polyester voor ons. we hebben vroeger inderdaad ifor Williams gehad en waren hier tevreden over maar helaas vind ik er niet zoveel 2de hands... daarom doen we de tussenwand er uit. Dan kan ze breed gaan staan en kan ze haar evenwicht wel mooi houden. Ik hoor de bokkers al denken waarom dan geen 1,5 trailer. Dit was ook ons eerste gedacht maar we zouden de trailer ook gebruiken om bv hout te laden en naar huis te brengen. Daarom willen we toch een grotere.
Laatst bijgewerkt door BritHittepit op 26-02-15 11:03, in het totaal 1 keer bewerkt

IrishDraught

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-15 11:02

Kay_Kim schreef:
ja de mijne kan haar evenwicht niet goed houden in een trailer met tussenschot. Dan zet ze haar ook vast tussen schot en wand maar dit kan ze niet vasthouden... daarom geen polyester voor ons. we hebben vroeger inderdaad ifor Williams gehad en waren hier tevreden over maar helaas vind ik er niet zoveel 2de hands...

Stond er gisteren een op marktplaats voor 2000 euro of zo.

Wij hebben 2 paarden met dit probleem. Een gietvloer (dus geen mat) lost al veel op en idd de mogelijkheid om te vervoeren zonder schot. Een van deze paarden weegt ook nog eens 900kg :o

BritHittepit
BatmanBrit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-15 11:05

friesam schreef:
Kay_Kim schreef:
ja de mijne kan haar evenwicht niet goed houden in een trailer met tussenschot. Dan zet ze haar ook vast tussen schot en wand maar dit kan ze niet vasthouden... daarom geen polyester voor ons. we hebben vroeger inderdaad ifor Williams gehad en waren hier tevreden over maar helaas vind ik er niet zoveel 2de hands...

Stond er gisteren een op marktplaats voor 2000 euro of zo.

Wij hebben 2 paarden met dit probleem. Een gietvloer (dus geen mat) lost al veel op en idd de mogelijkheid om te vervoeren zonder schot.

ja, heb de Nederlandse sites nog niet bezocht omdat ik van België ben en ik niet veel ken van het invoeren enzo... op Belgische sites heb ik er ook wel gevonden maar ze zijn nog vrij nieuw en vaak staat er geen prijs bij en dan denk ik dat het al snel naar de 4000 euro gaat.

IrishDraught

Re: welke trailer past bij ons?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-15 11:07

Stom heb ik niet aan gedacht dat je van Belgie bent.

Nee deze staat/stond in Nederland.

IrishDraught

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-15 11:15

BritHittepit
BatmanBrit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-15 11:18

Ziet er wel nog goed uit

IrishDraught

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-15 11:19

Kay_Kim schreef:
Ziet er wel nog goed uit

En op Kapaza staat inderdaad niks in deze prijsklasse. Je zou kunnen informeren wat invoeren kost.

Deurne ligt vrij zuidelijk in Nederland (ivm reistijd)

Kirrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-15 11:20

Invoeren trailer in België is helemaal niet moeilijk.
Bel even naar je verzekeringstussenpersoon, die kunnen je helpen.

Je zou kunnen kijken bij Marc (ben achternaam kwijt) in Nijlen. die heeft er altijd verschillende staan.

edit: http://www.2dehands.be/paardensport/tra ... 84388.html

BritHittepit
BatmanBrit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-15 11:26

Ja inderdaad daar heb ik er verschillende zien staan. Misschien inderdaad daar eens gaan kijken. Heb je ervaring met marc vanthienen?