Springen van E-pony naar paard

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Jippyhorse

Springen van E-pony naar paard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-15 21:48

Ik start nu L met winst met mijn E-pony die net op het randje pony-paard zit, en het zou dus zo kunnen dat we haar niet meer bij de pony's ingemeten krijgen dit jaar. Stel ik moet haar tussen de paarden gaan starten, mag ik dan daar ook gewoon in het L verder? Of moet ik dan weer in de B beginnen omdat de L voor een E 100 cm is?

Jet

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-15 08:53

Ik zou even bellen met de KNHS, maar ik vermoed dat je inderdaad in de B moet gaan starten bij de paarden. De winstpunten zouden dan wel mee mogen tellen:

Uit het disciplinereglement springen:

Citaat:
d. Bij de overgang van de ponysport naar de paardensport met dezelfde pony wordt een combinatie bij het springen ingedeeld in de klasse, waarvan de voorgeschreven hoogte van de hindernissen in het parcours, overeenkomt met die van de klasse waarin de ponycombinatie direct voorafgaand aan de overgang naar de paardensport was opgenomen en één klasse lager wanneer reglementair toegestaan. De behaalde prestatiepunten worden overgenomen.

Dit gaat dan wel niet over uitgemeten pony's, dus daarom zou ik toch de KNHS erover bellen.

Tammy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-15 20:33

Wat Jet quote inderdaad :j Je gaat van ponysport naar paardensport met hetzelfde pony/paard. Je winstpunten neem je mee, zoals ik het begrijp worden je winstpunten in het L-E omgezet in winstpunten in de B paarden.
Een belletje naar de KNHS ter bevestiging is nooit verkeerd, want dit is ook maar hoe ik de regels begrepen heb :j

gomir

Re: Springen van E-pony naar paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-15 20:39

Je begint dan in het B bij de paarden en neemt je winstpunten mee.
Een klasse lager starten is niet aan de orde in dit geval, omdat de B al de laagste (officiele) klasse is.