Dubieus innen van startgeld?

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Janine1990

Dubieus innen van startgeld?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-15 19:16

Onlangs heb ik mij ingeschreven voor een wedstrijd.

Deze wedstrijd rekent 9 euro per proef, ik rij daar 2 proeven en dat is dus 18 euro. Dit bedrag dient voor de sluitingsdatum te worden betaald, anders komt er 3 euro aan administratiekosten overheen. Totaal geen problemen mee, scheelt een hoop gezeik met mensen die na de sluitingsdatum afmelden en nog niet betaald hebben.

Tot zover niets aan de hand...

Sluitingsdatum was 26 februari, stond op de startlijst. Ook prima, dus ik start net mijn computer op (ja niet echt op tijd, slecht excuus en eigen schuld dikke bult!) om het geld over te maken. Ik download de laatste startlijst (gisteren gepubliceerd) voor het rekeningnummer. Ineens zie ik dat de sluitingsdatum 24 februari is. Bijzonder, ik vraag me af of ik misschien gek ben en open MijnKNHS waarop ik zie dat het inschrijven sluit op 28 februari. Een helder moment later bedenk ik me dat ik een oude startlijst (van een week geleden) in de downloads heb staan. En ja hoor, sluitingsdatum is daar 26 februari.

Alles in een mail naar de KNHS gezet net, ben erg benieuwd naar hun reactie. En natuurlijk benieuwd of hier ook mensen zijn die dit al eens hebben opgemerkt....

Lante

Re: Dubieus innen van startgeld?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-15 19:28

Heb je eerst ook contact gehad met de vereniging, voor je naar de KNHS mailde, misschien een foutje en hoef je niet 3,00 extra te betalen?

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-15 19:28

Lante schreef:
Heb je eerst ook contact gehad met de vereniging, voor je naar de KNHS mailde, misschien een foutje en hoef je niet 3,00 extra te betalen?

Nee, ik heb het om me heen namelijk al vaker gehoord over deze wedstrijd. Het is ook niet georganiseerd door een vereniging.

Rofah

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-15 22:43

Ik zou (na het overmaken) toch eerst een mail hebben gedaan naar de organisatie. Grote kans dat er ergens iets fout gaat en er helemaal geen verkeerde bedoelingen achter zitten.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-15 22:45

Vind het ook niet netjes dat je niet eerst een mail naar de organisatie hebt gedaan. Je hebt de rest slechts van horen zeggen.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-15 10:27

Dus jullie denken dat iemand per ongeluk de sluitingsdatum en de te innen startgelden aanpast? Er staat namelijk eerst bedrag x + 3 euro na sluitingsdatum en sinds de 24e staat er bedrag x inclusief de eerder vermelde 3 euro extra omdat de sluitingsdatum gepasseerd is.

Zal kijken of ik vanavond nog even onder water kan kijken om te zien wat er is aangepast.

ingvdh

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-15 11:05

Maar waarom wijs je daar de vereniging niet zelf op maar speel je het direct via de KNHS?

Je kan ze toch een mail sturen met de print-screens en aangeven dat op mijnKNHS een hele andere sluitingsdatum staat dan op startlijsten.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-15 11:36

Het eerste wat de KNHS zal vragen is of ze al verhaal heeft gehaald bij de betreffende vereniging.

Carlijn101

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-15 11:40

Is de sluitingsdatum niet vervroegd omdat de wedstrijd vol is?
Dat lijkt me een logischere reden dan dat zij 3,- extra willen innen. Kan me ook niet voorstellen dat als je nu de 26e betaald, je problemen krijgt met de 3,- (zeker niet gezien de officiële datum bij KNHS 28e is).

lizzy1

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-15 11:48

Je moet kijken naar de sluitingsdatum die op het vraagprogramma staat. Deze is nl. door de knhs goedgekeurd. Ook al staat er op de startlijst een andere datum....die op het vraagprogramma is de enige juiste.

Rofah

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-15 15:02

In je eerste post zeg je niets over de verschillende bedragen van het startgeld zelf?
Toch blijf ik erbij dat even contact opnemen handiger (en netter) is, zij zijn immers de enigste die jou kunnen vertellen over hoe, wat en waarom.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-15 21:12

lizzy1 schreef:
Je moet kijken naar de sluitingsdatum die op het vraagprogramma staat. Deze is nl. door de knhs goedgekeurd. Ook al staat er op de startlijst een andere datum....die op het vraagprogramma is de enige juiste.

Dit gaf de KNHS inderdaad ook aan, het waren ongeldige vraagprogramma's die de vereniging nu presenteerde.

Rofah schreef:
In je eerste post zeg je niets over de verschillende bedragen van het startgeld zelf?
Toch blijf ik erbij dat even contact opnemen handiger (en netter) is, zij zijn immers de enigste die jou kunnen vertellen over hoe, wat en waarom.

Sorry, was volledig in de veronderstelling dat ik dat wel duidelijk had onderschreven. Maar ik was errug moe gisteravond, dus hoewel een slecht excuus wel de oorzaak :(

Het gaat me overigens niet om de 3 euro, het gaat me om de gang van zaken. Ik ga op de dag zelf zeker even naar het secretariaat (één persoon in dit geval) om te vragen waarom dit zo gebeurde.
Voor de geïnteresseerden kan ik even een printscreen sturen (ik geloof niet dat ik hier de naam van de wedstrijd moet noemen), dan is duidelijk waarom ik hier geen toeval in zie.

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-15 21:17

Wat is nu precies het probleem?

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-15 21:20

Ailill schreef:
Wat is nu precies het probleem?

Dat de vereniging de sluitingsdatum opschuift en op deze manier onterecht administratiekosten int. Waarschijnlijk niet alleen van mij. Mijn stalgenootje heeft hetzelfde ook al meegemaakt bij deze wedstrijd.

ladypaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-15 21:23

Maar heb je nu dan ook trammelant met de vereniging omdat je de 3,- niet hebt betaald?

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-15 21:26

ladypaard schreef:
Maar heb je nu dan ook trammelant met de vereniging omdat je de 3,- niet hebt betaald?

Nee, zoals ik heb gezegd heb ik dat geld gewoon betaald. Het gaat mij niet om die drie euro, als ik daar arm van zou worden zou ik gauw moeten stoppen met paardrijden _O-
Maar om het principe, dat er op deze manier mensen nogal smerig bij de poot worden genomen.

Bellex

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-15 12:14

Maar heb je uberhaubt aan hun nagevraagd of je die 3 euro moet betalen nu ze eerder sluiten?
Pfoei, ik zou je toch niet eens meer laten starten als vereniging. Je had eerst kunnen informeren of er een fout was gemaakt of dat het ivm volle start- en wachtlijst is en jij het alsnog moet betalen ipv meteen naar de KNHS te gaan...

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-15 19:46

Nu ik het zo terug lees ben ik ook van mening dat TS niet de juiste stappen heeft gezet. Niet echt chique om op deze manier te werk te gaan :(

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-15 22:20

knabbelgirl schreef:
Maar heb je uberhaubt aan hun nagevraagd of je die 3 euro moet betalen nu ze eerder sluiten?
Pfoei, ik zou je toch niet eens meer laten starten als vereniging. Je had eerst kunnen informeren of er een fout was gemaakt of dat het ivm volle start- en wachtlijst is en jij het alsnog moet betalen ipv meteen naar de KNHS te gaan...

Dat mag je vinden... (iedereen overigens, terugdraaien kan ik het niet, ik ga de stichting er zeker op aanspreken en weet van mezelf dat ik dit keurig netjes kan, maar dan wel face to face).

Maar ik mag toch hopen dat dit niet jouw insteek is als je vragen krijgt op het wedstrijd secretariaat? Elke vraag die je niet aanstaat meteen van de startlijst kieperen?
Dat is me gelukkig nog nooit gebeurd, toen ik bij mijn (vorige) eigen vereniging onredelijk behandeld werd (en dat ging echt heel onaardig van de verenigingskant) hebben ze ook niet bedacht dat ik niet mocht starten. Zo onsportief waren ze gelukkig niet!

Ik heb overigens alleen de KNHS gevraagd wat mijn rechten zijn, en daar keurig antwoord op gekregen.

Bellex

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-15 23:32

Oh nee absoluut niet, want dan zijn ze namelijk eerst naar ons gekomen ipv meteen naar de KNHS te gaan, dan hebben ze de vraag gesteld, en zijn ze daar niet akkoord mee staat het ze vrij die stappen te ondernemen en tuurlijk prima starten dan. Maar als je het niet eerst kunt vragen, tsja, vanuit mijn persoon zeg ik dan, laat het maar zitten en blijf lekker thuis. Gewoon een kwestie van netjes handelen in mijn ogen. Dus niks aan onsportief, maar aan fatsoen dat ik dan gewoon naar mij als vereniging zou vinden ontbreken.
Jij hebt immers de vraag daar niet neergelegd eerst, dus jou hele scenario gaat daar dan niet op

FriesWytske

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-15 12:29

Janine1990 schreef:
quote="lizzy1"]

Dit gaf de KNHS inderdaad ook aan, het waren ongeldige vraagprogramma's die de vereniging nu presenteerde.

Rofah schreef:

Sorry, was volledig in de veronderstelling dat ik dat wel duidelijk had onderschreven. Maar ik was errug moe gisteravond, dus hoewel een slecht excuus wel de oorzaak :(

Het gaat me overigens niet om de 3 euro, het gaat me om de gang van zaken. Ik ga op de dag zelf zeker even naar het secretariaat (één persoon in dit geval) om te vragen waarom dit zo gebeurde.
Voor de geïnteresseerden kan ik even een printscreen sturen (ik geloof niet dat ik hier de naam van de wedstrijd moet noemen), dan is duidelijk waarom ik hier geen toeval in zie.[/quote]

Waarom pas op de wedstrijddag :? . Ik zou er nu al een mail of een telefoontje aan wagen. Op een wedstrijddag hebben ze het al druk genoeg.

saden

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-15 12:34

Ik denk dat ik wel weet waar jij wil gaan starten.
Zulke praktijken zijn redelijk normaal voor deze stichting.
Prijzengeld ook altijd na kijken.

Wat je t beste doen kunt is direct een mail sturen. Meestal komt het wel goed dan. Mits je de mail netjes opstelt. Ga je pas op de dag zelf heb je een hoop gezeur.

Succes!

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-15 22:16

Lol, prijzengeld klopt inderdaad ook. Twee jaar terug kreeg ik 5 euro voor de derde prijs, terwijl het vraagprogramma iets van 15 aangaf. Toen niets mee gedaan omdat de prijs voor me werd opgehaald.

tessaex

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-15 22:03

snap het wel een beetje, het is niet het geld maar meer de manier waarop. niet echt netjes, hoop voor je dat je tevreden kan zijn met hoe het is opgelost :)

lynnkerstenx

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-15 15:05

hoe is het nou afgelopen?