Jodhpur rijbroek

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Puckbeer

Jodhpur rijbroek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-15 18:40

Hoi! Ik vroeg me af waarom een jodhpur rijbroek aan de omderkamt wijde pijpen heeft? :)

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-15 18:41

Puckbeer schreef:
Hoi! Ik vroeg me af waarom een jodhpur rijbroek aan de omderkamt wijde pijpen heeft? :)

Omdat deze over je jodphurs horen te vallen.
En je zonder chaps rijdt.

Zwartvosje

Re: Jodhpur rijbroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-15 18:51

Ik denk dat het afgeleid is van de western rijbroeken. Die zijn boot-cut (wijde uitloop onderaan de pijpen) omdat ze over de boots heen horen te vallen.

faunty

Re: Jodhpur rijbroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-15 18:55

zodat ze over je jophurs vallen en je geen chaps aan moet , ik gebruik ze voor op buitenrit of als ik de hele dag met de paarden bezig ben. lekker makkelijk om op en af een paardje te springen.

love_mandy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-15 21:37

Zwartvosje schreef:
Ik denk dat het afgeleid is van de western rijbroeken. Die zijn boot-cut (wijde uitloop onderaan de pijpen) omdat ze over de boots heen horen te vallen.

Nee er zijn ook wel jodphur broeken waarvan de pijpen niet uit lopen. Dus gewoon 'skinny' model of met rechte pijp.

Er zijn veel verschillende soorten jodphur broeken. En ze worden idd met jophur schoenen gebruikt zodat je geen laarzen en chaps aan hoeft.