Mijn lieve verzorgpony heeft een blessure aan haar koot, waardoor ze in ieder geval nog twee maanden stil staat. Hiervoor ook al 3 maanden, maar toen mocht ze nog de wei op. Nu staat ze in de paddock met haar maatje en mag ze een half uurtje per dag mee uit wandelen.
Daarbij is ze echt te zwaar. De dierenarts adviseerde ons ook om hier echt iets aan te doen, omdat het het herstel kan belemmeren. Nu is ze helaas een echte vreetzak: zolang er eten is, eet ze. Zelfs alleen onbeperkt hooi is dus even geen oplossing. Haar maatje is echter altijd aan de dunne kant en moet juist veel eten, om deze reden staat ze dan ook een aantal uur per dag met graaskorf om.
Ze doet het onwijs goed hoor, ze is namelijk naar mij toe niet vervelend. Maar ik vermoed dat ze zich toch verveelt. Ze is aanhankelijker dan voorheen, maar chagrijnig als je niet met haar bezig bent en doet vervelend tegen haar maatje. Gister heeft haar maatje haar even goed op haar plek gezet, met als gevolg bijtwondjes en een wondje op haar been ( gelukkig niet het slechte been)
Hebben jullie tips voor mij om haar mentaal meer bezig te houden? Ze is onwijs slim en wil graag leren, maar ik ben met vrijheidsdressuur al snel bang dat ze het been teveel belast. Maar ik zou wel graag meer met haar willen doen dan alleen dat half uurtje wandelen. Ook voor op de lange termijn, voor het geval dat de blessure chronisch is, wil ik manieren vinden om zowel voor mij als voor haar uitdaging te blijven vinden.
Alvast bedankt!