Buitenrit Bergen op Zoom en wijde omgeving

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Tinka

Buitenrit Bergen op Zoom en wijde omgeving

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-15 16:22

Ik wil graag een keer een leuke buitenrit maken met mijn paard. Nu de nieuwe A4 af is, is Bergen op Zoom eigenlijk wel goed te doen. Maar waar kan je nou goed rijden? Het liefst bospaden die niet te zwaar zijn, en niet teveel over gewone paden. Het hoeft geen lange rit te worden, 1 a 1/2 uur, rustig tempo.
Waar kan ik een leuke korte rit starten? Verdwaal je niet gauw daar? En waar kan ik dan het beste parkeren. Die grensbossen zien er ook wel leuk uit, maar als je dan de grens overgaat, kan dat zomaar?
Ik hoop dat jullie mij wat meer info kunnen geven. En misschien wil er iemand mee die de weg al weet?

Somebitch

Re: Buitenrit Bergen op Zoom en wijde omgeving

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-15 16:24

Wat vind je niet zwaar? In huijbergen kan je leuk rijden :) En als je aan de kant van huijbergen blijft verdwaal je niet zo snel.

romyyxv

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-15 16:26

Op de heide in Bergen op Zoom vind ik het altijd heel leuk!
Is alleen niet zo heel groot helaas
Ik kom hier uit de buurt dus als je iemand mee wilt, ik ben beschikbaar ;)

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-15 16:27

Bergen op Zoom kan idd ook, niet groot maar groot genoeg om een uurtje rond te rijden :)
En geen zware paden, op een klein stukje hei na :)

romyyxv

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-15 16:34

Ja inderdaad!
De bospaden vind ik zelf altijd heel fijn daar + de omgeving is erg mooi

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-15 16:36

Ik rij persoonlijk liever in Huijbergen/putte. :P

romyyxv

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-15 16:39

Ben daar nog maar 1x geweest, dus kan ik weinig over zeggen haha.
Het is in ieder geval wel veel groter daar!

Tinka

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-15 19:32

Heide van Bergen op Zoom lijkt mij dan leuk om mee te beginnen. Met niet zwaar bedoel ik niet vreselijk mul, waar je echt doorheen moet ploeteren. Beetje hard liefst, maar niet keihard natuurlijk.
Waar kan ik dan het best starten en makkelijk de trailer parkeren?

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-15 07:22

Dan kan je beter naar Bergen gaan, in Huijbergen zijn de paden wel redelijk mul. Afhankelijk van het weer natuurlijk. In bergen op zoom kan je makkelijk op de heide zelf parkeren. :j Weet alleen niet hoe de straat daar heet...

Yvette01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-15 08:55

Sorry 2 x gepost.
Laatst bijgewerkt door Yvette01 op 26-02-15 08:58, in het totaal 2 keer bewerkt

Yvette01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-15 08:56

Tinka schreef:
Ik wil graag een keer een leuke buitenrit maken met mijn paard. Nu de nieuwe A4 af is, is Bergen op Zoom eigenlijk wel goed te doen. Maar waar kan je nou goed rijden? Het liefst bospaden die niet te zwaar zijn, en niet teveel over gewone paden. Het hoeft geen lange rit te worden, 1 a 1/2 uur, rustig tempo.
Waar kan ik een leuke korte rit starten? Verdwaal je niet gauw daar? En waar kan ik dan het beste parkeren. Die grensbossen zien er ook wel leuk uit, maar als je dan de grens overgaat, kan dat zomaar?
Ik hoop dat jullie mij wat meer info kunnen geven. En misschien wil er iemand mee die de weg al weet?

Hallo Tinka,

Verdwalen is tegenwoordig niet meer nodig. Ook niet het met je paard rijden op paden waar je eigenlijk niet mag komen. De aangegeven blauwe lijnen op de kaart van de routeplanner zijn altijd paden en wegen waar je paard welkom is. Je kunt eenvoudig je routes thuis al plannen, uitprinten, downloaden voor GPS enz..
http://www.ruiterenenmennen.nl/index.php
Je vindt er tevens routes over de grens in België en Duitsland.
Links boven in het scherm kun je kiezen voor Fullscreen, rechts boven voor kaart of satelliet.
Registreren en gebruik van de routeplanner is ook nog eens geheel gratis.

Je kunt te paard gerust de grens met België passeren, uiteraard zegt de wet wel dat je jezelf te allen tijde moet kunnen identificeren (paspoort of identiteitskaart) en ook moet je het paspoort van je paard bij je hebben.

Nog een tip: Indien je je tocht met GPS-apparatuur gaat rijden, neem dan toch ook een uitgeprint kaartje van de route mee. Mocht de techniek je in de steek laten,dan kun je met de kaart verder je weg vervolgen.

Veel plezier met je tochten.

Vriendelijke groet,
Yvette

Eviblablabla

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-15 20:23

Hoi,

Ik wil ook graag een keer naar bergen op zoom (of omstreken) om een mooie buitenrit te maken, als je een x gaat hou ik me aanbevolen om mee te gaan!

Groetjes