Ik heb even jullie mening nodig! Voor van de zomer wil ik graag een vliegendeken/regendeken in één, waardoor zowel de Bucas als de EppelJeck deken mij op gevallen zijn.
Heb de zoekfunctie gebruikt, en daar kwam uit dat de Buzz off rain een fijne deken was, maar kwaliteit en pasvorm minder was dan van de andere bucas dekens. Over de EJ Fly and Dry heb ik niet zo veel nuttigs kunnen vinden. Deze topics waren al wat ouder, vandaar dat ik een nieuw topic aanmaak, met hopelijk ervaringen van jullie kant.
De Bucas deken is mooi afgewerkt en Bucas staat normaal gesproken voor degelijke kwaliteit en goede pasvorm. Echter zitten er geen loopsplitten in deze deken, waardoor ik bang ben dat de deken gaat schuren bij de borst/schouderpartij. De EJ heeft wel loopsplitten en is ook een stuk goedkoper. Nu maakt het mij niet uit om veel geld neer te leggen voor de Bucas deken, mits deze goed past en zijn werk goed doet. Maar als de EJ net zo goed (of beter ivm loopsplitten) werkt dan koop ik liever de EJ. Met bovenstaande info uit oudere topics meegenomen natuurlijk.
Ze zijn beiden nu in de aanbieding, dus ik wil eigenlijk één van deze dekens kopen voordat de zomer begint. Ik vind Bucas alleen een duur grapje om uit te proberen als het niet goed blijkt te passen na verloop van tijd. Hoe is jullie ervaring met deze 2 dekens?
Mijn paard heeft een hoge schoft en een wat breed front, waardoor dekens vaak op de schouder gaan schuren en hij schuurplekken krijgt. Hoogsluitende dekens passen hem het beste (zoals bijv Nika en Harry's Horse). Hij heeft echter afgelopen zomer een vliegendeken van de Welkoop (merkloos denk ik) opgehad, en daar kreeg hij enorme schuurplekken van. Daarom ben ik zo bang met het kopen van een nieuwe deken, dat is altijd lastig..
Beide vind ik niet fijn... ik zweer bij een horseware vliegendeken met waterdichte liner. Wanneer het hartje zomer is dan kan je ook zonder liner en gaat het niet zo gigantisch zweten.
Heb je daar een link van voor mij? Daar heb ik ook over na zitten denken, maar dat is lastiger bij twijfelachtig weer lijkt me?
Dat zijn dus 2 aparte dekens die je aan elkaar kunt bevestigen als ik het goed begrijp? Krijg je dan niet juist extra warmte/schuurplekken doordat het 2 dekens zijn?
Ik heb de gewone Bucas Buzz Off en deze lag perfect op mijn haflinger. Ik vond het zo een fijn deken dat ik deze ook voor mijn kwpn'er heb aangeschaft. Op hem ligt het helaas voor geen meter. Gaat telkens scheef hangen etc. Vind het bijna zonde van het geld.
itsmi
Geplaatst door de TopicStarter: 24-02-15 13:25
hmm okee dan snap ik het gewoon niet goed. Ik ga even kijken op de horseware site, misschien dat ik dan snap wat je bedoeld!
De EJ deken schijnt heel slecht te ademen waardoor het paard er heel snel onder gaat zweten, verder vind ik de pasvorm 3x niks. Bucas past vaak niet op brede paarden.
Ik zweer ook bij Horseware!
itsmi
Geplaatst door de TopicStarter: 24-02-15 16:22
Bedankt voor je tip MoniekV.
Dan even over Horseware als alternatief. Ik heb gekeken en gezocht op zowel de Horseware site, als ook op de nederlandstalige horseware site.
Een horseware vliegendeken is dan dus het begin. Dan heb je vliegendekens van Rambo en van Amigo De Rambo waterproof rugliner heb ik inmiddels gevonden, dat is deze: http://www.horsewaredekens.nl/index.php ... t&Itemid=1 De liner heeft op de foto te zien, geen buiksingels en is alleen aan de borstzijde dicht te maken, klopt dit? Gaat dit niet schuiven of glijden?
Deze liner past onder de Amigo Bug Rug: http://www.horsewaredekens.nl/index.php ... t&Itemid=1 Maar deze Bug Rug heeft ook geen loopsplitten. Wel staat er dat er Gepatenteerde voorbeen ruimte ArchesTM is, wat is dit? Hoe is de pasvorm van de Bug Rug Amigo, en hoe is de liner te bevestigen aan de vliegendeken? Want je hebt dus toch 2 dekens op deze manier?
Verder kon de liner ook onder de Amigo big buster. http://www.horsewaredekens.nl/index.php ... t&Itemid=1 Deze deken is behandeld met een speciaal spulletje waardoor hij waterafstotend is tot 25 wasbeurten? Dan is een liner toch overbodig als hij al waterafstotend is? En zijn die lange losse flappen langs de achterbenen en voorbenen handig? Lijkt me dat ze daar juist op kunnen staan, aan kunnen blijven hangen met rollen oid?
Hoe vallen de horseware dekens over het algemeen? Betere pasvorm, ook voor paarden met hoge schoft en breed front?
Al met al ben ik er nog niet uit wat ik moet gaan doen!
Ja je moet dan inderdaad een vliegdeken, in deze vliegdeken zitt loops waaraan je de deken vastmaakt waardoor het dus één deken wordt. Singels ben je dan ook niet nodig want de deken is samen met de bovendeken.
Op deze manier
Loopsplitten zijn door de manier waarop deze dekens gemaakt zijn totaal overbodig want ze hebben al een perfecte pasvorm. Ik vindt ze fijn vallen en je kan er alle kanten mee op omdat ze tussen maten hebben en ook een XL lijn voor brede paarden.
Waterafstotend is wat anders dan waterdicht. Met de liner is het echt waterdicht
itsmi
Geplaatst door de TopicStarter: 24-02-15 19:44
Super fijne uitleg! Onwijs bedankt!
Dan nog even een (misschien hele stomme) vraag, maar ademt dit samen voldoende goed zodat het paard er niet onder gaat zweten mocht de zon hard gaan schijnen tussen de buien door? Ik kan me voorstellen dat dit beter ademt dan een regendeken, maar alles wat geen water door laat, ademt toch ook minder goed?
En het voordeel is dat wanneer het 30 graden is bijv. je de liner eraf kan halen.
itsmi
Geplaatst door de TopicStarter: 24-02-15 19:56
Okee je hebt mij overtuigd, haha!
Ik denk dat ik de komende zomer de combinatie van de Amigo Bug Rug en de waterdichte liner ga gebruiken! Bedankt voor het beantwoorden van al mijn vragen, want dat waren er een hoop haha
[SV] [Centraal]Wie staat er nu al in de dekens? #02 is het Centrale topic waar alle vragen over dekens gesteld kunnen worden. Ook al heeft TS antwoord op haar vraag ik zet toch even hier een slotje zodat we alle kennis in een topic houden.