Veteranenwedstrijden dressuur

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

_Tamara

Veteranenwedstrijden dressuur

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-15 07:43

Hallo allemaal,

Pas werd er bij ons in de buurt een veteranenwedstrijd dressuur georganiseerd. Aa ik op startlijsten.nl en op de site van de KNHS kijk, kan ik alleen iets vinden over veteranenspringen. Is er iemand die meer over die dressuurwedstrijden weet? Zijn dit dan zogenaamde 'wilde wedstrijden' of is er wel ergens te vinden waar deze wedstrijden worden georganiseerd en hoe je eraan mee kan doen?

Alvast bedankt!

Scum

Re: Veteranenwedstrijden dressuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-15 07:49

Ik weet niet in welke regio je woont, maar veteranen kunnen ook een eigen reglement hebben. En als er wedstrijden georganiseerd worden dat onder het reglement van die VTR regio valt.
Veteranen hoeven niet aangesloten te zijn bij de KNHS, en in dat geval beschouwd de KNHS het als een wilde wedstrijd.
Er wordt wel vaak onderscheid gemaakt tussen KNHS ruiters en geen KNHS ruiters.

Je kunt het beschouwen als een soort oefenwedstrijd, omdat je ook kunt inschrijven voor de klasse die jou past. Er wordt niet met winstpunten gewerkt.

Althans, bij ons in de regio. Ik weet niet hoe dat op andere plaatsen bij de VTR geregeld is.

_Tamara

Re: Veteranenwedstrijden dressuur

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-15 18:31

Bedankt voor je reactie. :) Ik zit in de regio Zwolle/Harderwijk, dus ik zal eens vragen aan de organisatie hoe dat in onze regio is geregeld!