Bokken in de wei en het bit

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Dotje281

Bokken in de wei en het bit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-15 19:55

Hoi allemaal!
Sinds ik 2 weken terug in de wei bijna omver ben gebokt vind ik het een beetje eng om in die wei de paarden te pakken en tussen die paarden door te lopen. Meestal zorg ik wel dat er iemand met me meeloopt dat vind ik namelijk fijner dan alleen. De pony's in die wei zijn altijd erg opstandig en chagerijnig als er mensen komen.

Een ander probleem is het bit. Ik krijg hem nooit zelf in en veel paarden doen hun hoofd omhoog of houden hun mond dicht. Ik weet dat je dan met je duim in zijn mondhoek kan bewegen zodat zijn mond open gaat. Aangezien ik al 2 j. op paardrijden zit is het raar om te vragen hoe het nou ook al weer moet.

Hopelijk kan iemand helpen :j

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-15 10:03

Waar is dit? Verzorgpaarden of eigen paard of een manege.
De pony die je moet hebben die komt vast niet als je hem roept?
Je moet zelfverzekerd de wei in gaan. Maar dat gaat lastig wat je kan doen is een zweep meenemen gewoon om je eigen ruimte op te eisen ook als je de pony vast hebt die je nodig hebt kun je de zweep gebruiken om ruimte te maken zodat je veilig door kunt lopen.

Bij het bit kan je toch het beste even vragen of ze het nog een keer voor willen doen. Is helemaal niet raar hoor. Beter gewoon vragen dan blijven aanmodderen.

Anniek22

Re: Bokken in de wei en het bit

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-15 10:06

Idd gewoon vragen hoor! Ik rij al 11 jaar en weet nog steeds niet hoe de paardenknoop eigenlijk hoort haha :')

Dotje281

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-15 10:42

Tigra_ schreef:
Waar is dit? Verzorgpaarden of eigen paard of een manege.
De pony die je moet hebben die komt vast niet als je hem roept?
Je moet zelfverzekerd de wei in gaan. Maar dat gaat lastig wat je kan doen is een zweep meenemen gewoon om je eigen ruimte op te eisen ook als je de pony vast hebt die je nodig hebt kun je de zweep gebruiken om ruimte te maken zodat je veilig door kunt lopen.

Bij het bit kan je toch het beste even vragen of ze het nog een keer voor willen doen. Is helemaal niet raar hoor. Beter gewoon vragen dan blijven aanmodderen.

Anniek22 schreef:
Idd gewoon vragen hoor! Ik rij al 11 jaar en weet nog steeds niet hoe de paardenknoop eigenlijk hoort haha :')

O ok ik zal het proberen