Wegens een langdurige blessure van mijzelf ben ik mij aan het orienteren voor chaps. De blessure is aan mijn knie met uitstralingspijn aan de knieschijfpees (op mijn scheenbeen). Op dit moment kan ik de druk van een rijlaars op die pees niet meer verdragen en ben ik op zoek naar een oplossing.
Echter ben ik een echte dressuurmuts en heb door de blessure ook krachtsverlies in mijn been, waardoor ik niet zelf mijn been stil kan houden. Ik ben dus op zoek naar de stabiliteit van een laars, maar niet drukkend onder mijn knie.
Handig om te weten, mijn kuiten zijn ook nog eens erg dik (kuitmaat 41, lengte laars 50), dus ook een maat groter pakken is niet makkelijk voor mij.
Misschien zijn hoge jodphurs wat? Die geven de stevigheid bij je enkel. Volgens mij zijn gaiters de harde versie chaps, maar ik ben bang dat je dan hetzelfde probleem krijgt met jouw pees. Misschien een middagje passen in een ruitersportzaak?
Dat vind ik eigenlijk zonde. Ik hoop dat het ooit nog over gaat (heb deze blessure al 4 jaar..), maar voorheen kon ik de druk nog goed verdragen. Het verschilt ook per dag, dus ik heb liever iets erbij i.p.v. mijn goede spullen aanpassen. Maar bedankt voor het idee!
F_Orumster
Geplaatst: 23-02-15 14:01
Leren chaps op maat laten maken, misschien kunnen die de bovenste rand ook net iets laten uitlopen zodat je wat speling hebt.
Op mooie jodphurs ziet er zelfs uit als een laars.