Bodyprotector vs borstimplantaten

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Justitia

Bodyprotector vs borstimplantaten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-15 12:01

Hallo allemaal,

Een beetje een gek onderwerp, maar misschien heeft iemand ervaring of tips over het volgende:

In 2013 heb ik een borstkanker gehad (erfelijke variant) en daardoor heb ik nu 2 borstimplantaten (neptieten dus). Alle behandelingen zijn achter de rug, het ziet er goed uit. Nu zou ik komend voorjaar willen beginnen met cross-lessen en daarvoor heb ik een bodyprotector nodig. Vanwege de implantaten (die zitten als 2 vaste bergjes op m'n lichaam) zoek ik een bodyprotector die niet té hard is en niets plat drukt.

Heeft iemand ervaring hiermee? Advies is welkom +:)+

Woogy

Re: Bodyprotector vs borstimplantaten

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-15 12:06

ladypaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-15 12:06

Ik weet dat er bodyprotectors zijn die gericht zijn op de damesvormen :+ ofwel ruimte voor je borsten. Maar weet niet zo welk merk.

Moet wel zeggen dat ik bij het lezen van de titel een plaatje had van een enorme borstvergroting (a la 3dubbel G, waardoor geen enkele bodyprotector past :')
Maar gelukkig gaat het om normale maat (nep)tieten :P Waar er gewoon oplossingen voor zijn.
Tof dat je er zo open over kunt zijn en gewoon doorgaat met wat je graag wilt doen :D

Blabla73

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-15 12:10

Fijn dat je zo goed herstelt! Moet erg heftig zijn geweest. Ik heb zelf geen implantaten, maar wel grotere borsten. Ikzelf heb een Airowear en ben daar zeer tevreden over. Ik vind hem namelijk goed aan te passen. Persoonlijk denk ik dat je beter een goede ruitersportzaak oid kan bezoeken met verschillende merken en dan passen totdat je wat hebt dat naar je zin is. Als geld geen beperking is, zou je een airvest (heet dat ding zo?) kunnen overwegen. Die bevestig je aan het zadel en blaast op bij een val. Er zit een heel systeem achter, je kunt ook op Youtube kijken. Maar je moet wel een dikke portemonnee meenemen, die dingen kosten geloof ik ruim 400 euro.

Icrack

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-15 14:35

Airoweare outlyne, deze is speciaal voor damesvormen. Erg fijne protector welke je borsten niet plat drukt.

Justitia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-15 15:36

Thanks voor de reacties _/-\o_
Een Airbagvest of Airjacket had ik inderdaad ook overwogen, maar die zijn wel erg prijzig :$ (vanaf € 425).
Doe merken die jullie noemen (Racesafe, Airowear) kende ik nog niet, die ga ik ff opzoeken!
Iemand tipte via PB nog het merk Sir Lancelot, dat zou op RaceSafe lijken.
Binnenkort ga ik naar Equitana /3 , miss hebben ze die merken daar ook liggen :)

F_inley

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-15 15:37

Ik heb met de sir lancelot gereden vond hem hoe raar het ook klinkt erg lekker zitten. Hij drukte niks plat en je kon je er goed in bewegen. Zou hem zeker even ergens gaan passen.

annelieke92

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-15 15:40

Ik heb zelf een sir Lancelot en een redelijke boezem (D) en heb helemaal geen last van platgedrukte borsten. Als ik hem even aan heb merk ik hem niet eens meer.

kamsel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-15 15:51

Bedenk wel dat je met crosslessen niet alleen met een airjacket mag rijden. Daar moet een bp onder.
Ik ben nog steeds blij met m'n Racesafe..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-15 15:53

Woogy schreef:
race safe vind ik zelf de prettigste die er bestaan. tig losse blokjes die om je lijf vormen
http://www.canter-equipment.nl/bodyprot ... s-racesafe

Mee eens :j
En omdat je ze kan verstellen met de veter aan de zijkant, kan je hem ook in de taille wat strakker maken en rond je borsten iets losser (aansluitend maar niet platdrukkend). Ook ideaal als je een wat grotere cupmaat hebt :)

Justitia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-15 15:55

Ruitersportzaken EJ en Divoza hebben de genoemde merken (Racesafe, Airowear, Sir Lancelot) iig niet zie ik... :( Divoza verkoopt een USG Flexi Motion bodyprotector, iemand ervaring mee?
Ah, Paardendrogist heeft RaceSafe :D
Hebben jullie zoiets on-line gekocht (vind ik persoonlijk voor een bodyprotector nogal 'tricky')

Icrack

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-15 15:59

Ik heb mijn outlyne via internet besteld. Er staat op de site hoe je de maten kunt nemen en welke je nodig hebt. Volgens mij kan je bij een gewone standaard maat ook retourneren.

F_inley

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-15 15:59

Ik heb hem gepast in een winkel en maar goed ook want had nooit verwacht maat s te hebben van een bodyprotector ik heb ook verschillende merken aangehad om te voelen welke er lekker zat en toen kwam ik bij de sir lancelot uit omdat die allemaal losse blokjes heeft en overal verstelbaar is

Maik79

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-15 16:00

Ik heb de bodyprotector van Racesafe, op maat laten maken bij Canter Equipment. Om mijn ribben goed te beschermen heb ik een Large nodig, maar de standaard L is dan weer te lang. Bevalt prima, is goed te verstellen en is soepel genoeg om er met crossen niets van te voelen :)

Icrack

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-15 16:01

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-15 16:01

Justitia schreef:
Ruitersportzaken EJ en Divoza hebben de genoemde merken (Racesafe, Airowear, Sir Lancelot) iig niet zie ik... :( Divoza verkoopt een USG Flexi Motion bodyprotector, iemand ervaring mee?
Hebben jullie zoiets on-line gekocht (vind ik persoonlijk voor een bodyprotector nogal 'tricky')

ik zou overleggen met http://www.canter-equipment.nl , hier al vaker aangehaald.

kamsel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-15 16:02

Ik heb hem gepast en gekocht bij een ruitersportzaak. Had de importeur gemaild waar voor mij de dichtstbijzijnde winkel was die meerdere bekendere merken verkocht.

Nu ik mijn maat weet, koop ik de volgende online.

Als je de kans hebt, zou ik hem inderdaad bij een eventing shop gaan passen en kopen. De meeste paardenwinkels hebben geen idee wanneer een bp correct zit en verkopen je maar wat.

annelieke92

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-15 16:04

Justitia schreef:

Ik heb mijn sir lancelot bij de dunsborg (in Hengelo gld) gekocht. Ze hebben ook een webshop. Ik weet niet waar je woont maar in een winkel passen lijkt mij zelf toch het fijnste.

Justitia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-15 11:58

Thanks voor alle input, ik ga me oriënteren, eens wat passen, en zal jullie op de hoogte stellen van het uiteindelijke resultaat *\o/*

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-15 16:17

mijn moeder heeft haar BP van racesafe bij canter equipment gekocht. gezien ze niet exact de maat wist kreeg ze er twee toegestuurd en heeft ze de passende gehouden en de ander terug gestuurd. meet jezelf vooral goed op zonder aan te drukken

Capriootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-15 20:47

Ik heb racesafe en sir lancelot, en pak toch echt liever die 2e. Hij zit een stuk lekkerder en soepeler en hier ook een redelijke voorgevel die niet platgedrukt word. Echt een fijn ding voor de prijs :) Succes!

Justitia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-15 22:19

Ik heb op Equitana een aantal bodyprotectors gepast: de USG flexi, de Aerowear, eentje van Horze. Gek genoeg was dat het enige aanbod daar!
N.a.v. jullie tips heb ik vorige week de Sir Lancelot besteld en heb hem inmiddels ontvangen: hij zit top, ziet er leuk uit (ik heb een mooie Royal Blue) én de prijs is ook gunstig.
Thanks iedereen !!! :)F

ladypaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-15 22:23

Ha fijn dat je een goede bodyprotector hebt gevonden :D Veel plezier!